صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و چهل - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و چهل - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اتهام تخلفات متعدد به باشگاه استقلال

آخرین روزنه‌ها برای جلوگیری از کسر امتیاز

 

رضا حمیدی
روزنامه نگار

در روزهای اخیر رسانه‌ها بارها به وجود ابهامات قراردادی متعدد در پرونده‌های ارائه شده از سوی باشگاه استقلال به کارگروه نقل‌وانتقالات اشاره کرده‌اند اما هر بار که مسئولان باشگاه استقلال با سؤالی درباره این ابهامات مواجه می‌شوند، اعلام می‌کنند هیچ خطری باشگاه استقلال را تهدید نمی‌کند. این ادعاها درحالی از سوی مسئولان باشگاه استقلال مطرح می‌شود و پی در پی اظهاراتی در این خصوص به زبان می‌آورند که هر روز ابعاد تازه‌ای از این ماجرا منتشر می‌شود.
پیشتر گفته شد که ارقام اعلام شده درباره دستمزد سعید مهری یا امید حامدی‌فر ابهاماتی را برای مسئولان در سازمان لیگ به وجود آورده و کاهش عجیب قرارداد این بازیکنان محل بحث شده است. در عین حال پرداخت مالیات کوین یامگا نیز مورد توجه قرار گرفته که باشگاه استقلال مدعی است پرداخت مالیات این بازیکن متعلق به فصل جاری نیست و به فصل قبل اختصاص دارد درحالی که تحقیقات در این خصوص نشان می‌دهد ایرادات وارده به همین فصل است.
لحاظ نشدن ارقامی که باشگاه استقلال برای دریافت رضایتنامه خالدآبادی پرداخت کرده نیز یکی دیگر از مواردی است که حساسیت مسئولان را در پی داشته است و گفته می‌شود اگر امتیازی از استقلال کسر شود، یکی از مهم‌ترین دلایلش همین موضوع قرارداد خالدآبادی است.
اما مباحث مطرح شده فقط همین موارد را شامل نمی‌شود. اتهامی حقوقی به باشگاه استقلال وقتی عمق بیشتری پیدا می‌کند که می‌بینیم در گزارشی که علیه باشگاه استقلال نوشته شده تا برای تصمیم‌گیری نهایی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برود، به موضوع پرداخت بیشتر از آنچه در قرارداد ذکر شده، اشاره شده است. ظاهراً باشگاه استقلال بیش از ارقام اعلامی به برخی بازیکنان و حتی مربیان پول پرداخت کرده که این موضوع می‌تواند اساس اسناد ارائه شده از سوی مدیران باشگاه استقلال به کارگروه نقل و انتقالات را زیر سؤال ببرد و تبعات سنگینی برای این باشگاه به دنبال داشته باشد. به این موارد البته باید قراردادهای داخلی که اسنادش در اختیار سازمان لیگ قرار نگرفته را هم افزود. برای مثال افرادی که نکونام به عنوان مشاوران رسانه‌ای به باشگاه استقلال آورده، قرارداد داخلی امضا کرده‌اند و باشگاه استقلال قرارداد آنها را به سازمان لیگ ارائه نکرده که این موضوع نیز دردسرساز خواهد شد.
درعین حال به باشگاه استقلال فرصت داده شده تا پیرامون موارد مطروحه دفاعیه خود را به فدراسیون فوتبال ارسال کند تا شاید در رأیی که قرار است از سوی مسئولان مربوطه صادر شود، تخفیفی لحاظ شود اما با وجود این برخی از نزدیکان به فدراسیون فوتبال که در جریان پرونده باشگاه استقلال قرار دارند با اطمینان اعلام می‌کنند که کسر امتیاز از تیم استقلال قطعی است اما مشخص نشده که چه میزان از امتیازات استقلال کاهش خواهد یافت. برخی به عدد یک بسنده می‌کنند و برخی معتقدند اگر تمام این تخلف‌ها اثبات شود و باشگاه استقلال نتواند دفاعیه مناسبی را ارائه دهد، ممکن است تا 3 امتیاز نیز از این تیم کسر شود.
اینکه مدیران باشگاه استقلال روی چه مدارکی مدام ادعا می‌کنند که خطری این باشگاه را تهدید نخواهد کرد و با اطمینان از تبرئه خود می‌گویند، موضوعی است که در روزهای آتی روشن خواهد شد. بعد از ارسال دفاعیه باشگاه استقلال به سازمان لیگ پرده از حقایق برداشته خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی