صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و نه - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و نه - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

واکنش‌ها به ناکامی «گرگ ایرانی» در مستر المپیا

سرقت با خنجر

محسن وظیفه
   روزنامه نگار

هادی چوپان، قهرمان سال گذشته رقابت‌های مستر المپیا در عین شایستگی برای رسیدن به عنوان قهرمانی با رأی داوران، نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها در ۲۰۲۳ کالیفرنیا را از آن خود کرد. در شرایطی که در پایان رقابت ۹ نفر برتر حاضر در فینال مستر المپیا انتظار می‌رفت که هادی چوپان عنوان قهرمانی را از آن خود کند، در نهایت درک لانسفورد آمریکایی با رأی داوران به عنوان قهرمانی رسید و جایزه 400 هزار دلاری مسابقات را دریافت کرد.
هادی چوپان، ملقب به گرگ ایرانی نیز به عنوان نایب‌قهرمانی رسید و 250 هزار دلار جایزه را کسب کرد. براندون کری از آمریکا و سامسون دائودا از بریتانیا نیز به مدال‌های برنز مستر المپیا دست یافتند.
این اتفاق در حالی رخ داد که هادی چوپان توقع داشت که رأی داوران را برای رسیدن به عنوان قهرمانی به دست بیاورد. برخی از کاربران هم اعتقاد داشتند که چوپان باید قهرمان می‌شد اما برخی دیگر اعتقاد داشتند لانسفورد در فیگور پشت بهتر کار کرد و به همین دلیل هم به مدال طلا دست پیدا کرد.
تصمیمی که نه مورد قبول هادی چوپان بود و نه مورد تأیید بسیاری از بزرگان این ورزش در دنیا. جی کاتلر و آرنولد شوارتزینگر از جمله کسانی بودند که به تمجید از بدن هادی چوپان پرداختند و او را شایسته قهرمانی دانستند اما افسوس که نظر داوران چیز دیگری بود. واکنش‌هایی هم که در رسانه‌ها و فضای مجازی به راه افتاد؛ نشان از شایستگی فراوان هادی چوپان داشت. مردم ایران و علاقه‌مندان به ورزش او را به عنوان یک قهرمان می‌شناسند و شاید همین هم برای هادی چوپان کفایت کند. واکنش‌ها در رسانه‌های مجازی به حدی از سوی کاربران افزایش پیدا کرد که باعث شد تا رسانه‌های آمریکایی این نظرات را پوشش بدهند. مهم‌ترین کامنتی که کاربران برای چوپان نوشتند«سرقت شرم‌آور» بود که بشدت مورد توجه قرار گرفت.
برخی از کاربران هم با انتشار عکس‌هایی از فیگور گرفتن‌های لانسفورد و چوپان، به وضوح مشخص کردند که تا چه اندازه چوپان آماده‌تر بود و داوران در رأیی که دادند اشتباه کردند.
هادی چوپان هم به دلیل ناراحتی بیش از اندازه بعد از توزیع مدال روی سکو نماند و در اعتراض به تصمیم داوران جایگاه را ترک کرد، موضوعی که مورد توجه رقبای او هم قرار گرفت. در حالی‌که رقبای او می‌خواستند در مقابل چشم عکاسان ژست بگیرند اما هادی از این کار ممانعت و با ترک سالن همه حاضران را مبهوت کرد.
 
چوپان: حلالم کنید
چوپان بعد از پایان مسابقات هم پست تندی را منتشر کرد و به انتقاد شدید از داوران پرداخت. این قهرمان نامی و دوست‌داشتنی که مشخص بود تا چه اندازه از رفتار داوران شاکی است در پست اینستاگرامی خود از وارد شدن خنجر به پهلوی خودش گفت: «من شرمنده و سرشکسته مردم میهنم هستم. با تمام دنیا جنگیدم و قدرتم به همه چیز رسید جز آن خنجری که نفهمیدم از کجا به پهلویم فرو رفت. حلالم کنید. آن چیزی را که لیاقت شما بود نتوانستم به ارمغان بیاورم. شرمنده تمام مردمم و نام پاک کشورم ایران هستم. به امید سربلندی ایران و آیندگان و بعد از من. بدرود - هادی چوپان.»
هادی چوپان در سال‌های اخیر بارها نشان داده که چه شخصیت مهمی است و تا چه اندازه مردم او را دوست دارند و شاید بیشترین دلیل ناراحتی او هم به همین برمی‌گردد؛ توقع داشت یک مدال طلا را برای مردم به ارمغان بیاورد. او مظهر اراده و پشتکار در ورزش ایران است. کارگر ساده‌ای که با عزم خود توانست رویاها و آرزوهای علاقه‌مندان به ورزش بدنسازی در ایران را رقم بزند. رسیدن به این مسابقات و ایستادن در این جایگاه برای ایرانی‌ها دست نیافتنی بود اما حالا هادی مثل آب خوردن در این مسابقات حضور دارد و وقتی هم قهرمان نمی‌شود همه از حق‌خوری در حق او می‌گویند.

جستجو
آرشیو تاریخی