صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و نه - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و نه - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

بعد از دو تساوی ناامید کننده در لیگ داخلی

آیا باید نگران پرسپولیس در تاجیکستان باشیم؟

محمد قراگزلو
روزنامه نگار
پرسپولیس شروع نسبتاً خوبی در لیگ برتر داشت و مثل فصل قبل در زمره یک مدعی وارد رقابت‌ها شد. غیر از مساوی خانگی مقابل ذوب‌آهن که با یک اشتباه بچگانه رقم خورد تیم یحیی به لحاظ فرم بازی آنقدر باگ نداشت که بتوان صراحتاً این تیم و کیفیتی که ارائه می‌دهد را پس زد و گفت پرسپولیس این فصل به جایی نمی‌رسد.
در لیگ قهرمانان آسیا نیز بعد از باخت به النصر در شرایط کاملاً غیر طبیعی شامل بازی بدون تماشاگر در خانه، خرابی چمن، مصدومیت زودهنگام ترابی و ده نفره شدن در شروع نیمه دوم‌، تیم یحیی توانست در قطر خودش را جمع و جور کند و با برد مقابل استقلال تاجیکستان قدم بزرگی برای صعود از مرحله گروهی برداشت.
پیروزی مقابل گل‌گهر و برد شیرین در قزوین مقابل پیکان در راستای همان شرایط قابل قبول سرخ‌ها اتفاق افتاد اما در دو بازی اخیر این تیم نشانی از یک تیم مقتدر، حداقل در نتیجه پایانی کار، نداشته است.
پرسپولیس در انزلی خوش‌شانس بود که نباخت چرا که موقعیت‌های گل حریف به مراتب بیشتر از سرخ‌ها بود و تیم یحیی ضعیف‌ترین نمایش خود را مقابل ملوان ارائه داد. این اتفاق در حالی رخ داد که حریف اصلاً در لاک دفاعی نرفته و مقابل دروازه‌اش اتوبوس پارک نکرده بود. می‌شد این بازی را به عنوان یک نمایش ضعیف بعد از چند فوتبال باکیفیت از این تیم پذیرفت اما مقابل صنعت نفت اوضاع به گونه دیگری بدتر شد.
پرسپولیس با وجود نمایش پویاتر و دینامیک‌تر در خانه و پیش چشم هواداران خودی پاسخ مناسبی به گل خورده داشت اما مقابل تیم ده نفره که حدود 50 دقیقه با یک بازیکن کمتر در میدان بود آنقدر توانمند نشان نداد که با به ثمر رساندن گل اطمینان‌بخش بازی را برای خودش تمام کند و منتظر شگفتانه حریف در لحظه آخر نماند.
هر چند در لیگ برتر این امتیاز از دست دادن‌ها با توجه به نتایج دو مدعی دیگر چندان دردناک به نظر نمی‌رسد اما در آستانه دور برگشت لیگ قهرمانان تردیدهایی درباره تیم یحیی ایجاد کرد و این سؤال را به ذهن آورد که آیا باید قبل از هفته چهارم لیگ قهرمانان نگران تیم یحیی و کیفیتی که قرار است ارائه دهد باشیم؟
تقویم جهنمی پرسپولیس از دو هفته پیش کلید خورده و فشردگی رقابت‌ها با سفر به تاجیکستان و در ادامه ریاض به اوج خود خواهد رسید. پرسپولیس فردا در دوشنبه مقابل استقلال این شهر بازی خواهد کرد و با توجه به کیفیت تیم حریف هم می‌توان نگران این بازی بود، هم به 9 امتیازی شدن پرسپولیس و یک قدم نزدیک شدن به صعود فکر کرد.
استقلال تاجیکستان تیم بدون ستاره اما منسجمی است که در فاز دفاع فوق‌العاده کار می‌کند  و در ضدحملات می‌تواند خطرناک باشد اما احتمالاً در خانه و در روزی که به برد نیاز دارد فرم دیگری خواهد گرفت. در نقطه مقابل پرسپولیس چنانچه کیفیتی شبیه به دیدار با ملوان ارائه دهد یا مثل بازی با صنعت خوش‌خیال و خاطرجمع از پیروزی باشد دچار مشکلاتی جدی خواهد شد که می‌تواند صعود را به خطر بیندازد.
یادمان باشد استقلال تاجیکستان راحت‌ترین حریف پرسپولیس در این گروه است و النصر پرستاره و الدحیلی که بعد از تغییر کادر فنی‌اش متحول شده می‌توانند کار پرسپولیس را سخت‌تر کنند.
پرسپولیس برای قوت بخشیدن به احتمل صعود از گروه باید در این مسابقه پیروز شود و منتظر پیروی النصر بماند اما چنانچه کیفیت بازی انزلی را ارائه کند یا مثل بازی صنعت نفت بعد از رسیدن به گل برتری به خواب خرگوشی برود تنبیه خواهد شد و در ادامه راه کار را برای خودش سخت‌تر خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی