صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

نعیم‌آبادی: مقابل نفت شانس نداشتیم برنده شویم

سیستم و تعویض‌های یحیی ایراد داشت

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
سعید نعیم‌آبادی مدافع اسبق پرسپولیس ایرادات زیادی را از سرمربی پرسپولیس می‌گیرد و معتقد است سیستم و ارنج پرسپولیس در دیدار مقابل تیم صنعت نفت با مشکلات زیادی مواجه بوده است.
 به نظرتان چرا در ابتدا و انتهای بازی پرسپولیس دچار شوک شد؟
به نظرم سیستم بازی پرسپولیس خیلی اشکال داشت چون برای بازی خانگی و در حضور تماشاگران خودی تیمتان نباید با دو هافبک دفاعی بازی کرده و عملاً با سیستم 1-3-2-4 بازی را شروع کند تا به آن شکل در ابتدای بازی غافلگیر شود. استفاده از نبیل در ترکیب ثابت که به گفته خود سرمربی در کنفرانس قبل از بازی گفته بود آمادگی کافی ندارد بازیکنی که نشان داد گلزن قهاری با از دست دادن چند موقعیت گلزنی نیست و نمی‌توان روی او حساب کرد. یکی ازاشکالات دیگر استفاده از دو هافبک دفاعی بود که وقتی مربی با این روش و چیدمان تدافعی تیمش را به مصاف حریف می‌فرستد به این دلیل است که حتماً می‌خواهد که در ابتدا بازنده نباشد که خود به خود موجب غافگیری تیم با یک گل خورده در ابتدای بازی بود. راضی شدن به یک گل برتری هم اشتباه دیگر بازیکنان پرسپولیس بود که تفاضل گلشان را بیشتر نساختند و فرصت‌ها را از دست دادند تا در آخرین ثانیه‌ها به آن شکل مانند ابتدای بازی غافلگیر شده و بازی برده و سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کنند.
 بازیکنان پرسپولیس هم به لحاظ روانی به نظر در شرایط خیلی خوبی قرار نداشتند!
بله دقیقاً. این یک ایراد بزرگ برای تیمی است که نماینده تاجیکستان را برده و فکر می‌کند کارش تمام شده در حالی که آن طور مقابل ملوان بازی کرده و مقابل صنعت نفت هم غافلگیر می‌شود چون فاصله تیم‌های لیگ برتری ما به همدیگر نزدیک شده و تیم پرسپولیس هم به لحاظ روحی روانی و تاکتیکی به دلایل مختلف خوب آماده بازی با صنعت نفت نمی‌شود. نتیجه این موارد هم این می‌شود که تیم آبادانی با کمترین فرصت و مالکیت در برابرپرسپولیس و آن هم در ورزشگاه آزادی به یک امیتاز با ارزش برسد و پرسپولیس را از رسیدن به صدر محروم سازد.
 شما از نبیل ایراد گرفتید اما شهاب هم در گلزنی اصلاً موفق نبود.
شهاب هم گلزن ششدانگی نیست هر چند محمد عمری در بین مهاجمان پرسپولیس انصافاً خیلی خوب گل زد و از سوی دیگر من شخصاً اعتقاد دارم تعویض صادقی هم اشتباه بود چون صادقی از آن دست بازیکنانی است که 80 دقیقه ممکن است کاری انجام ندهد اما در 10 دقیقه در یک فرصت موقعیت گل خوبی بسازد یا یک گل به تیم حریف بزند.
 قبول دارید پرسپولیس با نتایجی که در دو بازی قبلی‌اش کسب کرده نشان داده که دچار افت شده؟
ملوان مقابل سپاهان با نتیجه‌ای که در اصفهان کسب کرد نشان داد که چه تیم خوبی است به همین دلیل هم به نظرم مقابل ملوان شانس آوردیم که نباختیم اما مقابل صنعت نفت شانس نداشتیم و بازی برده را با مساوی عوض کردیم در حالی که خیلی فرصت گل بعد از دو گل زده از دست دادیم که این خیلی بد است.
 یحیی هم قبل از بازی جنگ لفظی عجیبی با سرمربی تیم رقیب سنتی‌ داشت!
به نظرم یحیی نباید تحت هیچ شرایطی جواب سرمربی تیم رقیب را بدهد چون این موارد جز وارد ساختن موارد حاشیه‌ای به تیم هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و تنها تیم را از مسیر اصلی‌اش خارج می‌سازد. یحیی باید به این فکر کند که تیمش را افت خارج کند و این بستگی به مهارت یحیی دارد در غیر این صورت اگر این مسأله ادامه پیدا کند پرسپولیس ممکن است قهرمانی آسیا و لیگ را از دست بدهد به همین دلیل بازی‌های حساس آینده و امتیاز گرفتن در آنها از اهمیت زیادی برای پرسپولیس برخوردار است.
 در خصوص بازی بعدی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان در خانه حریف چقدر به امتیاز گرفتن امیدوار هستید؟
تیم تاجیکستانی در تهران هم بازی خوبی ارائه داد و به نظرم در زمین خودش تیمی بسیار خطرناک است. پرسپولیس در آنجا بازی خیلی دشواری را پیش رو دارد اما به دلیل سه امتیازی که مقابل النصر از دست داده حتماً برای اینکه شانس صعودش را از دست ندهد نباید به هیچ وجه امتیازی از دست بدهد.

جستجو
آرشیو تاریخی