صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

در حالی که قلعه‌نویی به دنبال تعویق هفته دهم است

نکونام: بازی با تراکتور نباید لغو شود

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
سازمان لیگ هنوز هیچ ابلاغیه رسمی به باشگاه استقلال دال بر اینکه بازی شنبه هفته آینده این تیم مقابل تیم تراکتور لغو خواهد شد، نداده است و هیچ نشانه رسمی در تعویق بازی‌های هفته دهم وجود ندارد. حتی روز گذشته برخی مسئولان باشگاه استقلال با سهیل مهدی تماس گرفتند و از او درباره چگونگی برگزاری هفته دهم سؤال کردند که سهیل مهدی به آنها اعلام کرد بازی‌ها تا این لحظه قرار است در همان موعد مقرر برگزار شود. این تماس ظهر دیروز میان مسئولان باشگاه استقلال و سازمان لیگ برقرار شد اما با توجه به اینکه امیر قلعه‌نویی بی‌میل نیست بازی‌های هفته دهم به تعویق بیفتد، احتمال دارد سازمان لیگ ناگهان تصمیم خود را برگرداند و اعلام کند که بازی استقلال مقابل تراکتور در زمان دیگری برگزار خواهد شد و عملاً خواسته امیر قلعه‌نویی در تعویق هفته دهم لیگ برتر عملی شود.
امیرقلعه‌نویی به حساسیت دو بازی پیش روی تیم ملی مقابل
هنگ کنگ و ازبکستان اشاره کرده و گفته نباید این دو بازی را ساده بگیریم و باید همه بازیکنان تیم ملی (ریز و درشت) در خدمت تیم ملی باشند. اما برخی معتقدند که سرمربی تیم ملی بی‌جهت می‌خواهد لیگ را به سمت تعطیلی ببرد و بازی مقابل هنگ کنگ که یک تیم درجه سه آسیایی است نباید منجر به تعویق بازی‌های لیگ برتر شود. کما اینکه سازمان لیگ نیز برنامه بازی‌ها را اعلام کرده بود و بنا بر برگزاری هفته دهم در زمان مقرر است.
 نظر نکونام درباره لغو بازی با تراکتور
اصرار امیر قلعه‌نویی و دیگر اعضای کادرفنی تیم ملی اما ممکن است تصمیمات تازه‌ای را در فدراسیون فوتبال باعث شود اما جواد نکونام، سرمربی استقلال هرگز موافق تعویق بازی با تراکتور نیست. نکونام درباره لغو احتمالی بازی با تراکتور گفته: «ما راضی به لغو بازی با تراکتور نیستیم. این بازی باید در زمان اعلام شده برگزار شود. ما خواهان برگزاری بازی در زمانی هستیم که از قبل اعلام شده است. براساس آن تمرینات را طراحی کردیم و گرنه چنانچه قرار به تعویق این بازی بود، تصمیم دیگری می‌گرفتیم. اصلاً هم به نفع استقلال نیست که بازی با تراکتور به تعویق بیفتد. حتی حاضریم یک روز زودتر با تراکتور بازی کنیم.»
اظهارات نکونام نشان می‌دهد که او نگران از ریتم افتادن تیمش با تعویق بازی‌ها است. سرمربی استقلال حتی به دستیاران خود این نکته را متذکر شده که تیمش در شرایط کنونی وضعیت مناسبی دارد و روی دور مسابقه است. بنابراین بهتر است که در شرایط مسابقه باشد و بازی با تراکتور در زمانی که اعلام شده برگزار شود تا او بتواند به همین روند که هفته‌ها است شروع کرده، ادامه دهد و امتیازات بیشتری را جمع کند. نکونام نگران است که تعطیلی دوباره در برگزاری بازی‌های لیگ برتر تیمش را دچار سکته تاکتیکی کند و او نتواند در آغاز دوباره لیگ برتر به آن نتایجی که مد نظر دارد، دست یابد.
 
خستگی چمن آزادی
البته باید به موضوع دیگری هم توجه داشت که شاید درنهایت منجر به تعویق بازی‌ها شود. دوشنبه دو بازی همزمان در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. ابتدا نساجی مقابل تیم آسیایی قرار می‌گیرد و بعد از آن ورزشگاه آزادی میزبان تیم سپاهان خواهد بود. برگزاری دو بازی همزمان در یک ورزشگاه هیچ اصولی پشت خود ندارد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا به فوتبال ایران اجبار کرده تحت هر شرایطی بازی در زمان مقرر برای دو تیم در یک ورزشگاه برگزار شود که این موضوع منجر به فرسایش زمین چمن ورزشگاه آزادی خواهد شد. با توجه به اینکه استقلال نیز شنبه هفته آینده میزبان تراکتور است، استهلاک به وجود آمده برای چمن ورزشگاه آزادی بیشتر خواهد شد و گفته می‌شود یکی از دلایلی که شاید منجر به تعویق بازی‌های هفته دهم شود، دادن استراحت به چمن نه چندان مناسب ورزشگاه آزادی است. اگر مسئولان برگزاری بخواهند از فرسایش چمن ورزشگاه آزادی جلوگیری کنند، نباید لغو هفته دهم را دور از انتظار دانست، هرچند که این تصمیم بیش از همه نکونام را ناراحت خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی