صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۹

وینیسیوس رودریگو

از ریسک و انتقاد... تا موفقیت مطلق

ایمان گودرزی
روزنامه نگار

رئال مادرید حدود 100 میلیون یورو برای خرید دو ستاره جوان خود خرج کرد. نوجوانانی که پس از امضای قرارداد، مجبور شدند تا زمانی که به سن بلوغ برسند، در برزیل بمانند و پس از ورود به باشگاه سفیدپوشان، ابتدا برای تیم‌های پایه و کاستیا به میدان بروند. وینیسیوس در اولین فصل خود در تیم نوجوانان A و رودریگو با کاستیا به تمرین پرداختند. در کنار حضور در تیم‌های پایه هر دو فرصت حضور در تیم اصلی را نیز پیدا کردند و برای تیم اول به میدان رفتند؛ وینیسیوس پنج بازی انجام داد و چهار گل به ثمر رساند. رودریگو، سه بازی و دو گل. خیلی زود ثابت شد که قمار پرز روی بازیکنان جوان برزیلی جواب داده است و عملیات بحث‌برانگیز و پرمخاطره تبدیل به دو عملیات موفق هم در سطح ورزشی و هم در سطح اقتصادی شده‌اند. حالا پس از جا افتادن هر دو بازیکن در تیم اصلی، تمدید قرارداد آنها مهر تأییدی بر موفقیت‌آمیز بودن هر دو انتقال بوده است و والدبباس با افتخار اقامت هر دو برزیلی را در مادرید تمدید کرد.
 
از 100 میلیون یورو تا 250
شاید در نگاه اول قمار 100 میلیونی روی دو بازیکن نوجوان برزیلی کمی شبهه‌برانگیز باشد اما بدون شک حالا رئال مادرید با سری بالا از خریدهای خود دفاع می‌کند. هر دو بازیکن علاوه بر کمک به تیم در گلزنی حالا سود مالی بالایی نیز برای رئال مادرید خواهند داشت. وینیسیوس که حدود 45 میلیون یورو قیمت داشت، اکنون سه برابر قیمتی است که هزینه شده به نقل از ترنسفرمارکت، ارزش شماره 7 سفیدپوشان در بازار حدود 150 میلیون یورو است. همین اتفاق در مورد رودریگو نیز صدق می‌کند؛ قیمت این بازیکن از حدود 45 میلیون یورو به 100 میلیون یورو افزایش یافته است.
 
ستاره‌های مادرید و برزیل
وینسیوس و رودریگو دو ستاره رئال مادرید و تیم ملی برزیل به حساب می‌آیند. هر دو بازیکن مدت‌هاست که جای خود را در ترکیب اصلی سفیدپوشان پیدا کرده‌اند و به عنوان بازیکن فیکس به حساب می‌آیند. هر دو بازیکن تاکنون 101 گل برای رئال مادرید به ثمر رسانده‌اند و تابستان گذشته دو شماره مهم تاریخ تیم یعنی 7 و 11 را بر تن کرده‌اند. علاوه بر این وینی و رودریگو با تیم ملی برزیل در جام جهانی 2022 قطر حضور داشتند و از بازیکنان آینده‌دار سلسائو به حساب می‌آیند.
 
کلکسیون افتخارات در مادرید
وینیسیوس 23 ساله و رودریگو 22 ساله تاکنون تمام عناوین ممکن را با رئال مادرید به دست آورده‌اند. اولی 9 عنوان در پنج فصل و دومی 8 عنوان در چهار فصل کسب کرده است. هر دو بازیکن لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا، سوپرجام اسپانیا و اروپا، کوپادل‌ری و جام باشگاه‌های جهان را در ویترین افتخارات خود دارند.
بسیاری از این عناوین با درخشش مستقیم هر دو بازیکن به دست آمده است. در سالی که رئال مادرید موفق شد لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا را کسب کند وینیسیوس 17 گل شامل گل تاریخی فینال لیگ قهرمانان مقابل لیورپول را برای رئال مادرید به ثمر رساند. او همچنین در آخرین جام باشگاه‌های جهان سه گل برای تیمش به ارمغان آورد و عملکرد او در بازی برگشت ال‌کلاسیکو در کوپادل‌ری تیم را به فینال این رقابت‌ها رساند تا مقابل سویا به قهرمانی برسند؛ آخرین عنوان رئال مادرید با مهر رودریگو به دست آمد. او نقش اول دبلی است که آخرین قهرمانی کوپادل‌ری را به تیم سفیدپوشان داد اما یکی از تاریخی‌ترین نمایش‌های این بازیکن برای رئال مادرید دبل در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2022 مقابل منچسترسیتی است که قطعاً از یاد هیچ هوادار رئال مادریدی پاک نخواهد شد و تیم را به فینال پاریس رساند. او همچنین با گلزنی در ضربات پنالتی فینال سوپرجام اسپانیا نقش مهمی در قهرمانی سال 2020 این تیم مقابل اتلتیکو داشت.
 
 بخشی از کهکشان
وینیسیوس و رودریگو همچنین دارای جنبه کهکشانی هستند که برای باشگاه از نظر مالی بسیار سودآور است. هر دو بازیکن با توجه به موقعیتی که دارند دارای کشش رسانه‌ای بسیار بالایی هستند و برندهای مختلف با آنها قرارداد‌های همکاری گرانقیمتی منعقد می‌کنند. این کار به صورت خودکار برای باشگاه نیز سودآور است و برزیلی‌ها نماد پولداری در این تیم به حساب می‌آیند.
در بین این دو بازیکن وینیسیوس عملکرد بسیار بهتری در دنیای اسپانسری و تبلیغات داشته است. او یکی از چهره‌های محبوب در بین بزرگترین برندهای دنیا به عنوان بازیکن رئال مادرید و برزیل به حساب می‌آید. از مهم‌ترین برندهایی که قرارداد همکاری با وینیسیوس دارند می‌توان از نایکی، وان فوتبال، زی دلیوری، پپسی، گلدن کانسپت، وی وو و دیپورتس EA نام برد.

جستجو
آرشیو تاریخی