صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

خوراکچی: بهترین مربی ایران نباید به حاشیه برود

نمره بیرانوند از 100، 99 است!

محمود خوراکچی دروازه‌بان اسبق پرسپولیس معتقد است کسب جام‌های متعدد در چند سال اخیر بازیکنان پرسپولیس را تا حدودی از انگیزه لازم برای جنگیدن برای قهرمانی دور ساخته است.

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار
دو امتیاز بازی برده را پرسپولیس به شکل عجیب از دست داد.
برخلاف تصور پرسپولیس با یک تیم قوی مواجه بود اما بازیکنان با این وجود فشار زیادی بر روی دروازه حریف آوردند ولی از فرصت‌هایشان استفاده نکردند و وقتی شما با نتیجه دو بر یک جلو هستید باز هم باید مقابل دروازه حریف موقعیت خلق کنید و مرتب توپ بریزید تا نتیجه بردتان با تفاضل دو یا بیشتراز آن باشد به همین دلیل هم ما باید بیشتر گل می‌زدیم و برنده می‌شدیم نه اینکه به همان نتیجه دو بر یک بسنده کنیم تا در ثانیه‌های پایانی هم به آن شکل غافلگیر شویم.
چرا موقعیت‌های گل پرسپولیس به شکل عجیب از دست می‌رفت؟
من احساس می‌کنم بعد از چندین قهرمانی که پرسپولیس در چند سال اخیر کسب کرده و به نوعی مانند بارسا و رئال از قهرمانی اشباع شده‌اند بازیکنان آن طور که باید و شاید برای برد خیلی خودشان را به زحمت نمی‌اندازند و انگیزه خیلی بالایی برای موفقیت در نزد آنها دیده نمی‌شود.
به نظر خود یحیی هم در چند مدت اخیر تا حدودی اسیر مسائل حاشیه‌ای شده!
یحیی مربی باهوشی است و همه می‌دانند که در این چند سال اخیر پرافتخارترین مربی ایران بوده است به همین دلیل وقتی مربی به لحاظ فنی توانایی بالایی دارد نباید خودش را وارد مسائل حاشیه‌ای سازد. مربی که نشان داده خوب قادر است خودش و تیمش را از مسائل حاشیه‌ای خارج کند. به نظرم سرمربی پرسپولیس نباید وارد مسائل بیرونی فوتبال شود چون در این صورت تمرکز تیم‌ به هم می‌ریزد.
به عنوان دروازه‌بان اسبق پرسپولیس فکر نمی‌کنید بیرانوند قادر بود گل اولی که خورد را مهار کند؟
بیرانوند بدون شک بهترین گلر ایران است و توپ‌هایی را مهار کرده که شاید کسی فکرش را نمی‌کرد که بتواند از پس مهار آنها برآید. برای بهترین گلرهای دنیا هم پیش می‌آید که گاهی نتوانند در حد خیلی عالی ظاهر شوند. گل دوم که روی تعلل خط دفاعی و تایمینگ اشتباه مدافع پرسپولیس نصیب تیم میهمان شد اما شاید روی گل اول بیرانوند می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. با این وجود نمره بیرانوند از 100، 99 است، سنگربانی که در همین بازی مقابل نماینده تاجیکستان یک پنالتی را مهار کرد و یکی از علل اصلی پیروزی تیم در آن دیدار حساس بود.
دو بازی است که پرسپولیس نتیجه نگرفته با این وجود برای پنج شش بازی سخت متوالی پرسپولیس چه روند و نتایجی را پیش‌بینی می‌کنید؟
بازی سخت برای تیم‌های بزرگ است و من خیلی خوشبینم که پرسپولیس در چنین بازی‌هایی بهتر بازی کند چون در گذشته هم ثابت کرده که مقابل تیم‌های سخت‌تر بهتر بازی می‌کند و بازیکنانش انگیزه خیلی بیشتری برای پیروزی و ارائه نمایشی قوی‌تر و بهتر دارند به همین دلیل بازیکنان باید آن موضوع  بی‌تفاوتی‌شان را که ناشی از بردها و قهرمانی‌های متوالی است از خود دور کنند ضمن اینکه به نظرم ما در 50 متر جلوی زمین خیلی خوب نبودیم و باید مشکلاتمان را برطرف کنیم. با این وجود به نظرم یحیی باهوشتر از این حرف‌هاست و خودش و تیمش را خیلی زود جمع و جور کرده و برای تیمش بهترین شرایط را فراهم خواهد ساخت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی