صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

شمس آذر 2‌ - استقلال 2

شاد و خوش‌شانس

پنجشنبه، 11/8/1402، هفته نهم بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه سردار آزادگان قزوین، تماشاگر: 15هزار نفر
شمس آذر: 2
گل‌ها: امیرمحمد نسایی (47)، حسین گودرزی (75)
استقلال: 2
گل‌ها: کوین یامگا (24-پنالتی)، آرمان رمضانی‌(60)
داور: یاسر همرنگ
کمک‌ها: علی‌اکبر نوری و وحید سیفی
اخطار: رحمان جعفری، هومن ربیع‌زاده (شمس آذر)، مهدی مهدی‌پور، امید حامدی‌فر (استقلال)
شمس آذر قزوین: علیرضا جعفرپور، محمدرضا رضایی (55- عیسی مرادی)، سعید کریمی، هومن ربیع‌زاده، حسین گودرزی، علی آزادمنش، پوریا سرآبادانی، صادق آلبوصبیح (46-‌مصطفی احمدی)، امیرمحمد نسایی، رحمان جعفری، علی‌اصغر اعرابی
سرمربی: سعید دقیقی
استقلال: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، مهرداد محمدی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور (64- امید حامدی‌فر)، کوین یامگا (90- ارسلان مطهری)، آرمان رمضانی (64- گوستاوو بلانکو)، ابوالفضل جلالی، آرش رضاوند
سرمربی: جواد نکونام
 
در روزی که همه نتایج می‌توانست به ضرر جواد نکونام و شاگردانش تمام شود و آبی‌ها از تساوی مقابل شمس آذر بیشترین لطمه را ببینند و صدر جدول را از دست بدهند، استقلال با همان 2 امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس رده دومی در صدر جدول باقی ماند. به واقع همه چیز آماده و مهیا بود تا تیم نکونام از صدر بیفتد و2 امتیاز اختلافی که با پرسپولیس به دست آورده بود را از دست داده و از این تیم عقب بماند اما در کمال شگفتی، سرخ‌های پایتخت نیز فرصت‌سوزی کردند و در سوی دیگر نیز سپاهان در خانه به ملوان باخت تا استقلال شاد و البته با خوش‌شانسی همچنان به صدرنشینی خود ادامه دهد.
استقلال در میدان بازی با شمس آذر قزوین البته دو بار از حریفش پیش افتاد و می‌توانست برنده این بازی هم باشد اما هر بار بازی برده را با تساوی تاخت زد و نتوانست اندوخته خود را حفظ کند. گل اول را یامگا در دقیقه 24 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. این پنالتی را خود یامگا به دست آورده بود و دقیقه 60 نیز آرمان رمضانی از اشتباه مهلک مدافعان شمس آذر نهایت بهره را برد و دروازه خالی را با یک بغل پای ساده باز کرد.
در مقابل نیز قزوینی‌ها یک بار دقیقه 47 توسط امیرمحمد نسایی گل تساوی را با ثمر رساندند و بار دوم نیز دقیقه 75 توسط حسین گودرزی بار دیگر بازی باخته را با تساوی عوض کردند.
 استقلال به واقع مقابل حریف قزوینی خود نمایشی را به اجرا نگذاشت که شایسته و لایق کسب پیروزی باشد. گرچه خطایی که در اوایل بازی روی مهرداد محمدی انجام شد، مشکوک بود و می‌توانست یک پنالتی به سود استقلال به ارمغان بیاورد اما شکل بازی شاگردان نکونام به گونه‌ای نبود که اکنون بتوانیم با مرور این نبرد، استقلال را لایق پیروزی بدانیم.
درواقع استقلال راه را برای پرسپولیس و دیگر رقبا باز کرد تا امتیازات عقب مانده را جبران کنند اما هم پرسپولیس و هم سپاهان امتیاز از دست دادند تا استقلال در روزی که چندان قبراق و آماده نبود نیز به صدرنشینی ادامه دهد. اینکه می‌گوییم استقلال در این هفته خوش‌شانس بود در حقیقت به دلیل نتایجی است که در بازی پرسپولیس مقابل صنعت نفت و سپاهان در مقابل ملوان به ثبت رسید و شاید تا پایان لیگ دیگر هیچ گاه چنین شرایطی به وجود نیاید که استقلال در روزی که این گونه مقابل رقیب خود کم رمق ظاهر می‌شود به واسطه ضعف دیگر رقبا همچنان در صدر جدول باقی بماند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی