صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و شش - ۱۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و شش - ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

شکست جرارد در شب پر حاشیه رونالدو

تنش در سعودی

ایمان گودرزی

روزنامه نگار

در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی عربستان‌سعودی، النصر و الاتفاق عربستان به مصاف هم رفتند و در نهایت در این بازی النصر در وقت‌های اضافه موفق شد توسط سادیو مانه گلزنی کند و با همین گل با نتیجه یک بر صفر به پیروزی برسد و به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کند. این بازی حواشی بسیار زیادی را به همراه داشت و اگر یک دوربین از ابتدا حرکات کریستیانو رونالدو را زیر نظر داشت می‌توانست تک تک این اتفاقات را ثبت کند.

اولین هشدار، اولین اخطار!
استارت این اعتراضات از دقیقه 12 آغاز شد. جایی که کریستیانو رونالدو در محوطه جریمه حریف سرنگون شد ولی پیرو مازا، داور شیلیایی این مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. تصمیم قاضی میدان با خشم ستاره پرتغالی همراه شد و او با اعتراض شدید به سمت داور هجوم برد. پیرو مازا که در ابتدا تلاش کرد با رونالدو مدارا کند، در نهایت کارت زرد را از جیب خارج و کاپیتان النصر را جریمه کرد. حتی این موضوع نیز باعث توقف اعتراضات کریستیانو نشد و او همچنان با حرکات دست و غرولند زیر لب، از تصمیم داور مسابقه شاکی بود.

اخراج تالیسکا!
اما این پایان حواشی داوری بازی النصر نبود چرا که در دقیقه 45+8 و پس از برخورد دست تالیسکا با صورت بازیکن الاتفاق، داور ابتدا یک اخطار به وینگر برزیلی داد اما زمانی که اتاق VAR از پیرو مازا خواست تا به کنار زمین برود، او رنگ کارت را به قرمز تغییر داد و تالیسکا را اخراج کرد. این تصمیم داور با اعتراض شدید هواداران و کادرفنی و بازیکنان النصر همراه شد.

اشتباه عجیب VAR!
النصر بالاخره در دقیقه 45+4 به گل رسید. ارسال الکس تلس به روی دروازه در تیر دوم و با عبور از رونالدو، به اندرسون تالیسکا رسید که این وینگر برزیلی موفق شد قفل دروازه الاتفاق را باز کند. در شرایطی که شاگردان استیون جرارد قصد داشتند بازی را از مرکز میدان آغاز کنند، کمک داور ویدیویی از پیرو مازا خواست تا برای بازبینی صحنه به کنار زمین بیاید. پس از بررسی صحنه مشخص شد که رونالدو در شرایط آفساید قرار داشته و علی‌رغم اینکه اسطوره پرتغالی اثری روی توپ نگذاشته بود اما به دلیل مشغول کردن مدافع الاتفاق، داور بازی این صحنه را آفساید تشخیص داد تا گل تالیسکا نیز مردود اعلام شود. این در شرایطی است که بازبینی صحنه نشان می‌دهد که فقط کفش پای راست رونالدو در موقعیت آفساید قرار داشته است؛ آن هم در شرایطی که مدافع الاتفاق کاملاً کریستیانو را بغل کرده و اگر او در آفساید نبود و این توپ گل نمی‌شد، داور می‌توانست یک خطای پنالتی برای النصر اعلام کند ولی پای راست رونالدو کار را خراب کرد. همان‌طور که در مقایسه دو تصویر زیر مشاهده می‌کنید، تیم VAR پیراهن‌ رونالدو (سرمه‌ای) و مدافع الاتفاق (سبز) را با هم اشتباه می‌گیرد و به همین دلیل گمان می‌کند پای ستاره پرتغالی هنگام ارسال توپ، از پای بازیکن حریف جلوتر قرار گرفته تا گل سالم النصر آفساید اعلام شود! در حالی که در تصویر بالا مشخص است بازیکن الاتفاق آفساید را پر کرده و نباید گل اندرسون تالیسکا مردود اعلام می‌شد.

داور را تعویض کنید
حتی کریستیانو رونالدو در واکنش به تصمیمات داور شیلیایی، رو به افراد کنار زمین کرد و از آنها خواست تا این داور را تعویض کنند که در نوع خود جالب بود. لوئیس کاسترو، سرمربی النصر نیز در پایان نیمه نخست به سمت داور مسابقه رفت و برای دقایق طولانی در مرکز زمین با او مشغول صحبت شد.

واکنش رونالدو به تشویق مسی در ورزشگاه
هواداران الاتفاق که در گوشه شرقی استادیوم الاول پارک حضور پیدا کرده بودند، پس از درگیری رونالدو با جک هندری، مدافع تیمشان، یک‌صدا نام مسی را تشویق کردند که شب قبل بازی موفق شد هشتمین توپ طلای خود را به دست بیاورد. این تشویق‌های هواداران الاتفاق با واکنش رونالدو همراه بود. فوق ستاره پرتغالی دستش را مقابل دهانش گرفت و از تماشاگران حاضر در استادیوم خواست تا سکوت کرده و بدون سر و صدا در گوشه استادیوم بنشینند. البته کار رونالدو با هواداران رقیب در اینجا تمام نشد و او انتقامش را در پایان بازی گرفت. در این دیدار حساس که هر دو تیم با اخراج یک بازیکن از تیمشان ۱۰ نفره بودند، النصر موفق شد با گل سادیو مانه به پیروزی برسد و رونالدو نیز در پایان مسابقه، انتقام تشویق‌های مسی را از هواداران الاتفاق گرفت. با به صدا درآمدن سوت پایان بازی، رونالدو رو به جایگاه هواداران الاتفاق کرد و دستش را به زیر گردن برد و خوشحالی جنجالی را به نمایش گذاشت تا این‌گونه از پایان کار حریف و خلاص کردن آنها خبر دهد. شادی پرحاشیه‌ای که پیش از این نیز در بازی‌های متعددی و از بازیکنان مختلفی منجمله علیرضا بیرانوند شاهد بوده‌ایم. فیلم تمام وقت نشان می‌دهد که رونالدو در حال رد و بدل کردن کلمات خشم‌آلود با هندرسون پس از اینکه النصر به لطف گل سادیو مانه به پیروزی 1-0 بعد از وقت اضافه دست یافت.

احتمال محرومیت رونالدو
شبکه فرانسوی «Foot Mercato» در گزارشی رفتار رونالدو در برابر داور این بازی را نامناسب توصیف کرد، ضمن اینکه اعتراض هواداران رقیب در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع اوج گرفت. طرفداران الاتفاق با انتشار ویدیوی رونالدو اعلام کردند که وی داور بازی را مورد تمسخر قرار داده و باید با محرومیت روبه‌رو شود. رسانه سعودی اسپورت نیز در خبری اعلام کرد که ممکن است کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان درخصوص رونالدو تشکیل جلسه دهد و بعید نیست که ستاره پرتغالی با جریمه یا حتی محرومیتی روبه‌رو شود. از زمان حضور کریستیانو در فوتبال عربستان، این برای چندمین بار است که هواداران رقبای النصر خواستار محرومیت این بازیکن می‌شوند.

درگیری با
کاپیتان سابق لیورپول
در آخرین دقایق بازی در نیمه دوم، علی هزازی، هافبک الاتفاق، اوتاویو را سرنگون کرد و با او درگیر شد، سپس هندرسون سریعاً به درگیری وارد شد و سه بار پشت سر هم اوتاویو را هل داد. اما داور به جای اخراج هندرسون ترجیح داد هزازی را که خطاکننده بود، اخراج کند. کریستیانو رونالدو به هندرسون هشدار داد که مراقب حرکاتش باشد. پس از اینکه بازی در نیمه دوم به پایان رسید، رونالدو به سمت هندرسون رفت و نقش‌اش در این درگیری را توضیح داد و گفت که به نظرش باید از زمین اخراج می‌شد و به او گوشزد کرد که در ادامه بازی که به ۱۲۰ دقیقه کشیده شد مراقب حرکاتش باشد. هندرسون در جریان صحبت‌های رونالدو فقط سعی کرد او را آرام کند و وارد بحث جدیدی نشد تا اوضاع برای خود و تیمش بدتر نشود.

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی