صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و شش - ۱۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و شش - ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

جنگ در تهران و حوالی تهران

آتش نامرئی در لیگ

 

آیسان سعیدی
روزنامه‌نگار
ایستگاه نهم لیگ جذابیت ویژه‌ای دارد. پرسپولیس و استقلال این هفته در یک روز به میدان می‌روند؛ آنچه جنگ در صدر جدول را به اوج می‌رساند. استقلال در قزوین میهمان شمس آذر است و پرسپولیس در تهران نفت را ملاقات می‌کند. روی کاغذ بازی‌های این هفته برای سرخابی‌ها خوان دشواری نیست اما وقتی کاغذ را کنار می‌گذاریم و وارد مستطیل سبز می‌شویم، معادلات تغییر می‌کند. آنچه جذابیت اصلی هفته نهم خواهد بود.
صدر را محکم بچسب
استقلال پس از مدت‌ها در قزوین به میدان می‌رود. شهری که البته چند دوره‌ای به واسطه تصمیمات خلق‌الساعه من درآوردی به شکل فرمایشی صاحب تیم در لیگ برتر شد و پیکان که تمام تاریخچه و ریشه‌های آن در تهران بنا نهاده شده، به شکل دستوری و اجباری به قزوین رفت تا این شهر صاحب یک میهمان ناخوانده باشد. لیگ هشتم و نهم و دهم پیکان در قزوین به میدان رفت و استقلال 3 فصل در این شهر بازی‌های خود را برابر تیم تهرانی برگزار کرد. نکته جالب اینکه استقلال در این 3 بازی دروازه‌اش باز شد و رنگ کلین شیت به خود ندید! این بار اما قصه متفاوت است. آنها برای نخستین بار در سفر به قزوین تیمی را ملاقات می‌کنند که اصالت و ریشه‌هایش متعلق به این شهر است و اگرچه قدمت چندانی ندارد اما در شناسنامه‌اش نام قزوین حک شده. میهمان تازه‌وارد لیگ برتر در برابر استقلال اما می‌خواهد آمار بد بدون کلین شیت آبی‌ها در قزوین را ادامه دهد. آنها در هفته‌های اخیر اما آمار عجیبی را ثبت کرده‌اند. تیمی که در دو بازی سخت خارج از خانه برابر تراکتور و فولاد برنده از زمین خارج شده‌اند اما در خانه به ذوب باخته‌اند تا آمار بازی‌‌های خانگی آنها منفی باشد. استقلال می‌خواهد این آمار منفی را تداوم ببخشد چرا که آنها در قامت صدرنشین به قزوین می‌روند و می‌خواهند در قامت صدرنشین از قزوین به تهران بازگردند.
 
آتش به پا کن
مصاف پرسپولیس برابر نفت یکی از مهمترین بازی‌های هفته است. نفت در طول تاریخ چهره‌ای دوگانه برابر پرسپولیس داشته؛ یا صفر یا صد! میهمان پرسپولیس در سال‌های دور یکی از گربه سیاه‌های سرخ‌ها به شمار می‌رفت که همیشه در شهر خودش در آبادان موی دماغ سرخ‌ها می‌شد اگرچه در تهران راحت‌تر از حد تصور سپر می‌انداخت. این آمار اما برای روزهای گذشته است و نفت در این سال‌ها به اندازه‌ای ضعیف شده که همیشه در انتهای جدول روزگار سپری کرده و برای فرار از سقوط می‌جنگد. این فصل نیز حکایت تلخ فانوس به دستی نفت ادامه دارد و این همان اتفاقی است که پرسپولیسی‌ها برای پاک کردن بازی بد و زشت هفته گذشته آن را می‌خواهند. یک آتشبازی از پرسپولیس به سیاق بازی قبلی در تهران برابر استقلال تاجیکستان و پیش چشم هواداران می‌تواند بازی زشت هفته گذشته را بشورد و ببرد. پرسپولیس می‌خواهد در کورس بماند و هیچ چیز به جز یک آتشبازی در برابر نفت در پیش چشم هواداران هدف آنها نیست. یک برد پرگل در این روزهای پرتنش شاید آبی باشد بر آتش خاکستر شده‌ای که در پرسپولیس در پس پرده دود آن قابل رؤیت است. از عصیانگری‌های مربی تیم که این روزها سخت عصبی به نظر می‌رسد تا بازیکنانی که بابت مطالبات‌شان به شکل نامحسوس برابر باشگاه موضع گرفته‌اند. برای پرسپولیس برد خانگی برابر نفت از نان شب واجب‌تر است.  

جستجو
آرشیو تاریخی