صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۱۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

خیال راحت پرسپولیس؛ رقیب درباره هوادار متمول سندی ندارد

استقلال انکار کند از سازمان بازرسی مدرک می‌خواهند

محمد قراگزلو
روزنامه نگار
جنگ باشگاه پرسپولیس با استقلال هر روز وارد فاز تازه‌ای می‌شود؛ از اینستاگرام به تلویزیون و از تلویزیون به کمیته اخلاق! البته این روزها قابل پیش‌بینی بود. سقف بودجه‌ای که سازمان لیگ و فدراسیون برای تیم‌های باشگاهی لیگ برتر گذاشتند همه باشگاه‌ها را به جان هم انداخته و هر روز یکی از دیگری شکایت می‌کند. شاید اگر سازمان لیگ این قوانین ظاهراً سفت و سخت را اواسط یا اواخر فصل قبل تدوین و اعلام می‌کرد الان این همه دعوا و کشمکش نداشتیم اما قانون از تابستان امسال اجرا شده و باگ‌هایش مدیران و تمام ارکان باشگاه‌های رقیب را به جان هم انداخته است.
درگیری استقلال و پرسپولیس هم ناشی از همین مسأله سقف قراردادهاست. پرسپولیس مدعی است پرداختی‌های
10 درصدی استقلال به یک بازیکن(سعید مهری) و یک مربی‌اش(مهدی هاشمی‌نسب) با آنچه برای مبلغ قرارداد این نفرات درج شده همخوانی ندارد و از این جهت برای بررسی پرونده قراردادهای استقلال شکایت کرده است.
از طرفی موضوع کسر قرارداد 7 بازیکن و مربی استقلال برای اینکه یک بازیکن خارجی بتواند قرارداد خود را ثبت و برای تیمش بازی کند نیز مشکوک به نظر می‌رسد. اصولاً فوتبالیست‌ها خیلی سخت از رقم قرارداد خود پایین می‌آیند و مشخص نیست بازیکنانی که فصل گذشته قراردادهای نجومی داشتند چطور ابتدای امسال نیز با رقم پایین‌تری قرارداد بستند هم الان حاضرند به خاطر ثبت قرارداد بلانکو رقم را پایین‌تر بیاورند!
استقلالی‌ها می‌گویند بخشی از پرداختی‌هایشان به بازیکنان و اعضای تیم مربوط به فصل گذشته است کما اینکه مدیر حقوقی باشگاه آبی همین دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد این باشگاه 200 میلیارد تومان به بازیکنانش بدهکار است. در واقع همین مسأله ثابت می‌کند قراردادهای فصل گذشته استقلالی‌ها نجومی بوده و حالا اینکه آنها از آن قرارداد چشمگیر پایین آمدند و قرارداد جدیدی بستند و دوباره از رقم قراردادشان کم کردند تا قرارداد بلانکو ثبت شود باور کردنی نیست.
باشگاه پرسپولیس تمام صحبت‌های مدیران استقلال طی چند ماه اخیر درباره پرداختی به بازیکنان را کنار هم گذاشته و از این داده‌ها به نتایجی رسیده که این رقم‌ها با عقل جور درنمی‌آید اما استقلال هم می‌گوید مدارکش روشن و شفاف است و در کمیته انضباطی منتظر نمایندگان باشگاه پرسپولیس خواهد بود.
با این حال نکته مهم اینجاست که این صحبت‌ها برای ارائه به کمیته انضباطی مدرک متقن و درستی نمی‌تواند باشد. البته که کارگروه مربوطه که از کمیته تعیین وضعیت قرارداد بازیکنان و مربیان مأمور بررسی پرونده استقلال خواهد شد خودش مو به مو مدارک را جمع‌آوری کرده و بعد از بررسی کامل این پرونده نتیجه را به کمیته انضباطی اعلام خواهد کرد اما دست پرسپولیس برای پیگیری این شکایت باید پر باشد.
با وجود این باشگاه پرسپولیس با تأکید بر اینکه دنبال کشف حقیقت است تا عدالت رعایت شود، می‌گوید اگر استقلالی‌ها به انکارشان در خصوص ارقام قراردادها و پرداختی‌ها ادامه دهند از سازمان بازرسی و نهادهای ذیربط می‌خواهند که ورود کرده و درباره پرداختی‌ها و مدارکی که در اختیار دارند توضیح دهند. باشگاه پرسپولیس در مورد موضوع هوادار متمول هم گفته آنچه استقلالی‌ها درباره این مسأله مدعی‌اند، بدون استناد به سند و مدرکی آن را مطرح می‌کنند کما اینکه ممکن است در پرداختی به بازیکنان و مربیان این تیم هم افرادی خارج از باشگاه پرداختی داشته باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی