صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و چهار - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و چهار - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۹

رشفورد غم‎انگیز، هویلوند بی‌تجربه و درماندگی شیاطین سرخ

آسمان شهر منچستر حالاحالاها آبی است

فرخ حسابی
روزنامه نگار
از سال قبل به این سو اتفاق افتاده و با نتیجه‌ای که روز یکشنبه در دربی شهر منچستر رقم خورد مشخص شد که اوضاع همچنان این‌گونه است و تا سال‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت.
برد 3-0 سیتی مقابل یونایتد در اولدترافورد حتی بیشتر از آنچه که نتیجه نشان می‌دهد با برتری آبی‌های شهر منچستر بر توپ و میدان همراه بود. پپ گواردیولا بار دیگر جادوی مربیگری‌اش را در اولدترافورد نشان داد و تیمش بدون اینکه به مشکل زیادی برخورد کند فاتح توپ و میدان و نتیجه شد.
سیتی البته در بازی قبلی خود در تئاتر رویاها شکست خورده بود اما یونایتد از آن زمان تا کنون از اوج به حضیض رسیده است و اریک تن هاخ سرمربی هلندی در راه اعتماد به نفس دادن به تیمش و ارتقای سبک بازی یونایتد در حال حاضر با مشکلاتی جدی مواجه است. منچستریونایتد حالا 9 امتیاز از سیتی کمتر دارد و 11 امتیاز از تاتنهام صدرنشین لیگ برتر. در حالی که 10 هفته از لیگ برتر گذشته یونایتد نه تنها به هیچ وجه در قواره قهرمانی لیگ برتر نیست بلکه حتی با تیم چهارم جدول یعنی لیورپول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نیز هشت امتیاز فاصله دارد.
با همه این اوصاف بسیاری از کارشناسان و بویژه هواداران منچستریونایتد انتظار داشتند که بازیکنان تیمشان و اریک تن هاخ برای نبرد با همسایه آبی‌پوش خود پیشرفت کنند و نمایشی امیدوارکننده را ارائه دهند. اما به جز چند صحنه‌ای که یونایتد روی ضدحمله‌های خطرناک خود خلق کرد آنها به ندرت توانستند چالشی برای سیتی ایجاد کنند. در عوض تیم میهمان از همان ابتدا کنترل بازی را در اختیار داشت خیلی زود توسط هالند و از روی نقطه پنالتی مزد برتری خود را گرفت و در ادامه نیز دو گل دیگر توسط هالند و فودن، سبب شد سیتیزن‌ها به آنچه که شایسته‌اش بودند دست یابند. هالند می‌توانست به جای دو گلی که زد، پنج گل بزند اگر مهارهای خوب آندره اونانا دروازه‌بان یونایتد نبود. در سمت مقابل مارکوس رشفورد یک روز ناامیدکننده دیگر را در ترکیب منچستریونایتد پشت سر گذاشت.
 
برنده بزرگ: ارلینگ هالند
یک روز خوب دیگر برای بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال جهان. دو گل هالند مجموع گل‌های او در این فصل لیگ برتر را به 11 رساند و حالا تعداد گل‌هایش در سه بازی ابتدایی در دربی شهر منچستر به پنج گل رسیده است. مثل همیشه ستاره نروژی در جریان بازیسازی تیمش چندان مشارکتی نداشت اما در جای درست برای تمام‌کنندگی قرار می‌گرفت تا از موقعیت‌های فراوانی که تیمش ایجاد می‌کرد استفاده و برتری این تیم را تضمین کند. او و منچسترسیتی به روزهای خوب خود ادامه می‌دهند و تا زمانی که هالند آماده باشد سیتی می‌تواند در همه جام‌ها مدعی قهرمانی باشد.
 
بازنده: راسموس هویلوند
هویلوند، مهاجم منچستریونایتد شب پر از تناقض داشت. او سرحال‌ترین و دونده‌ترین مهاجم یونایتد در نیمه زمین حریف بود اما زمانی که قصد داشت در کارهای دفاعی مشارکت کند یک پنالتی به تیم حریف هدیه داد. در واقع خطای او روی هافبک اسپانیایی سیتی، رودری، باعث شد که با مشارکت VAR یک پنالتی به سود سیتی اعلام شود و این تیم به گل اول برسد. این خطا از بی‌تجربگی هویلوند خبر می‌داد. با این حال هویلوند نباید بیش از حد مورد سرزنش قرار گیرد، حیرت‌انگیز است که از یک جوان 20 ساله خواسته می‌شود بار هجومی یک تیم را بر دوش خود حمل کند.
 
سیلوا یونایتد را به سخره گرفت
منچستریونایتد با علم به اینکه باید برناردو سیلوا را مهار کند وارد این دیدار شد. ملی‌پوش پرتغالی رابط بین خط هافبک و حمله سیتی است و جلوگیری از حرکات او می‌توانست نتیجه بازی را عوض کند. اما گویی تن هاخ و کادر فنی‌اش هیچ برنامه‌ای برای مهار سیلوا نداشتند یا اینکه در اجرای آن کاملاً ناموفق بودند چرا که این بازیکن با حرکات خود کاملاً نقشه‌های دفاعی حریف را به سخره گرفته بود. شاید کسانی که جریان کامل بازی را ندیده‌اند فکر کنند سیلوا فقط روی پاس گل دوم تأثیرگذار بوده اما کارهای او بسیار بیشتر از آن پاس بود. این پنجمین پاس گل برناردو مقابل یونایتد در دوران فوتبالش بود و هیچ بازیکنی از سال 2017 تاکنون بیشتر از او مقابل شیاطین سرخ، گلسازی نکرده است.
 
رشفورد ناامیدکننده
غم‌انگیزترین صحنه بازی شاید آنجا بود که وقتی اواسط نیمه دوم مارکوس رشفورد از فاصله‌ای نزدیک در پی زمین خوردن کایل واکر مدافع حریف، موقعیت خوبی را از دست داد می‌شد درماندگی را در چهره و رفتار او دید. هواداران متعصب یونایتد حتی از رشفورد بابت از دست دادن این موقعیت عصبانی هم نشدند، آنها با ناامیدی به روند ضعیف این بازیکن عادت کرده‌اند و دیگر حتی علیه او شعار هم نمی‌دهند! رشفورد در طول بازی یک بازیکن بی‌خطر بود و به ندرت توانست خطری را روی دروازه حریف ایجاد کند. رشفورد در تمام بازی‌های این فصل یونایتد در لیگ برتر و لیگ قهرمانان به میدان رفته است اما فقط یک گل و سه پاس گل حاصل حضور او بوده است. شاید زمانش رسیده باشد که مدتی از ترکیب یونایتد یا دست‌کم از خط حمله این تیم کنار گذاشته شود.

جستجو
آرشیو تاریخی