صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و چهار - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و چهار - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

مهدی‌پور-رضاوند؛ رقابت به نفع استقلال

تو آقای پاس گل می‌شوی یا من؟!

رضا حمیدی
روزنامه‌نگار
در فصل جاری پاس گلی برای آرش رضاوند ثبت نشده و این بازیکن هنوز نتوانسته نام خود را به‌عنوان سازنده گل در استقلال ثبت کند. آرش اما با وجود اینکه در هشت هفته لیگ بیست و سوم جای پاس گل را در آمار خود خالی می‌بیند اما به طور کلی در جدول بازیکنانی که برای استقلال گل ساخته‌اند وضعیت مطلوبی دارد.
آماری منتشر شده از رضاوند که تاکنون 16 بار برای تیمش گل ساخته است. این آمار اما از سوی مهدی‌ مهدی‌پور که فصل جاری را بسیار بهتر از رضاوند شروع کرده، تهدید می‌شود. مهدی‌پور با وجود دقایق کمتر حضور در ترکیب استقلال اما در فصل جاری دو بار موفق به سازندگی شده تا در مجموع آمار 14 پاس گل در تمام دوران حضورش در استقلال را به ثبت برساند.
مهدی‌پور در بازی با آلومینیوم اراک نیز یکی از بهترین‌های تیمش بود و به نظر می‌رسد از لحاظ آمادگی وضعیت مطلوب‌تری نسبت به رضاوند دارد اما باید توجه داشت که آرش در افکار نکونام بازیکن قابل اعتماد‌تری است و با توجه به اینکه یک فصل در اهواز نیز در فولاد حضور داشت و برای نکونام بازی کرد، جایگاه محکم‌تری در برنامه‌های تاکتیکی سرمربی استقلال داشته باشد.
تاکنون نیز سرمربی استقلال بیش از اینکه به مهدی‌پور تکیه کند، از آرش رضاوند بهره گرفته تا شاید این بازیکن در مسیر موقعیت‌سازی برای استقلال وضعیت بهتری را تجربه کند.
در جدول پاسورهای این فصل سروش رفیعی از پرسپولیس و ریکاردو آلوز از تراکتور تبریز با 3 پاس گل صدرنشین هستند و مهدی‌ مهدی‌پور با دو پاس گلی که ارسال کرده جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. بنابراین احتمالاً شانس او برای خودنمایی در جدول این فصل بیشتر از سایر مدعیان خواهد بود و به طور قطع ادامه این روند ممکن است مهدی‌پور را در جدول پاس‌دهنده‌ها آنچنان بالا بکشد که رضاوند را در جدول کلی تیمی استقلال که مربوط به ارسال پاس گل است، بالاتر از رضاوند صدرنشین قرار دهد.
 
آقای گل می‌سازند؟
فارغ از رقابتی که میان رضاوند و مهدی‌پور شکل خواهد گرفت، طرح یک سؤال مهم دیگر درباره استقلال کنونی ضروری است. آیا این استقلال قابلیت ساختن آقای گل را در لیگ جاری دارد؟ تاکنون مهرداد محمدی با 3 گل بهترین گلزن استقلال محسوب می‌شود و پشت سر او مطهری، مرادمند، رمضانی، رضاوند، حردانی و یامگا با یک گل زده در جایگاه دوم قرار دارند.
تعدد گلزنان در استقلال شاید از منظری مطلوب باشد و استعداد درونی بازیکنان این تیم برای تبدیل شدن به گلزن تیم خود را نشان دهد اما از یک منظر این وسعت گلزنی شاید درنهایت منجر به از دست رفتن عنوان آقای گلی برای استقلال شود و درنهایت هیچ یک از بازیکنان این تیم نتوانند کفش طلای لیگ برتر را به خود اختصاص دهند اما در هر حال ممکن است رقابتی که بین پاسورهای استقلال شکل خواهد گرفت، موقعیت مهاجمان را در خط حمله مطلوب‌تر کند و شاهد گلزنی‌های بیشتری از سوی مهاجمان استقلال باشیم.
به هرحال درفصلی که استقلال عملکرد بهتری دارد و به تیمی امتیاز‌گیر تبدیل شده، داشتن آقای گل قهرمانی احتمالی آبی‌ها را جذاب خواهد کرد.
هرچند که درآخرین قهرمانی استقلال درلیگ برتر نیز کفش طلا به آبی‌ها نرسید و استقلال آن فصل نیز با تعدد گلزنان به قهرمانی لیگ برتر دست یافت.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی