صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و سه - ۰۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و سه - ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

ملوان بندرانزلی صفر – پرسپولیس صفر

ایست تارتار به پرسپولیس

یکشنبه 8 /8/1402، هفته هشتم از بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه سیروس قایقران، ساعت 16، تماشاگر:12 هزار نفر
ملوان صفر
پرسپولیس صفر
داور: وحید کاظمی
کمک‌ها: محمدرضا منصوری، یعقوب سخندان
اخطار: سهیل فداکار، آرمان اکوان و پدرام قاضی‌پور(ملوان)
ملوان: افشار صداقت، آرمان اکوان، میلاد باقری، حامد نورمحمدی، پدرام قاضی‌پور، مجید عیدی، پویا پورعلی، حسین صادقی(امین پورعلی- 80)، مهران احمدی (ابوذر صفرزاده- -65)، رضا جعفری (مسعود زائرکاظمینی-65 ) (محمدرضا بردبار 5+90)، سهیل فداکار (محمدرضا سلیمانی- 46)
سرمربی: مهدی تارتار
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، محمدحسین کنعانی، گئورگی گولسیانی، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی (مهدی ترابی-46)، سعید صادقی (امید عالیشاه -65)، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد عمری (نبیل باهویی -76) و شهاب زاهدی (میلاد سورگی -46)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
پرسپولیس در یک بازی سخت و عجیب در انزلی مقابل ملوان متوقف شد تا با از دست دادن دو امتیاز، استقلال را در صدر جدول تنها بگذارد.
یحیی گل‌محمدی در این مسابقه تیمش را با همان ترکیب اولیه بازی با استقلال تاجیکستان به زمین فرستاد. ترکیب و مدل بازی سرخ‌ها از همان ابتدا به گونه‌ای بود که به نظر می‌رسید هیچ خلاقیتی برای خلق موقعیت وجود ندارد. در سوی مقابل به نظر می‌رسید ملوان خیلی خوب پرسپولیس را آنالیز کرده و تمام راه‌های نفوذ را بسته بود.
در چنین شرایطی باید پرسپولیس یا به ضربات ایستگاهی دل می‌بست یا خلاقیت و کارهای انفرادی که از هیچ‌کدام خبری نشد. دقیقه 12 یکی از این تک لحظه‌ها بود که توپ بعد از یک ضربه ایستگاهی در ریباند مقابل پای دانیال اسماعیلی‌فر افتاد اما ضربه نهایی این بازیکن اصلاً دقیق نبود.
این بازی بدون موقعیت، سرد، کسل‌کننده و درگیرانه دقیقه 38 با اولین خلق موقعیت برای میزبان برای لحظاتی کوتاه جان گرفت و در ریباند ضربه ایستگاهی این بار رضا جعفری می‌توانست گلزن تیمش لقب بگیرد اما شوت او نیز دقیق نبود.
در ادامه دو نفوذ و ارسال خطرناک سعید صادقی از جناح راست پرسپولیس را در لحظات پایانی نیمه نخست تا حدودی تهاجمی‌تر نشان داد اما هر دو بار گلر میزبان توپ‌ها را برگشت داد و باز هم خبری از ضربه نهایی به دروازه نشد.
با شروع نیمه دوم یحیی گل‌محمدی دو تغییر در خط حمله و میانی تیمش انجام داد اما اوضاع اصلاً بهتر نشد. باز هم داستان نیمه نخست و دوری از خلق موقعیت گل باعث شد ملوان به راحتی بازی را کنترل کرده و بعضاً با ضدحمله‌ها خطرناک باشد.
در قحطی موقعیت برای پرسپولیس، میزبان در دقیقه 63 با کار انفرادی رضا جعفری و ارسال او موقعیت گل ساخت اما ضربه سر سلیمانی بی‌دقت بود.
در ادامه یحیی گل‌محمدی مجبور به تغییرات دیگری در خطوط میانی و حمله تیمش شد و تا دقیقه 76 چهارمین تغییر را هم انجام داد اما دریغ از یک موقعیت. فشار پرسپولیس در 15 دقیقه پایانی بالاخره بیشتر و حلقه محاصره میزبان تنگ‌تر شد و بالاخره هنانوف توانست با یک شوت دروازه میزبان را تهدید کند که باز هم صداقت اجازه وارد شدن توپ به دروازه‌اش را نداد.
در وقت‌های اضافی هم پرسپولیس یک موقعیت داشت که شوت ترابی فضای بالای دروازه را شکافت. در آخرین لحظات بازی هم یک ضدحمله خطرناک از ملوان می‌توانست کار را تمام کند اما بیرانوند به داد تیمش رسید و سهم هر دو تیم از این بازی فقط یک امتیاز شد. یک امتیازی که پرسپولیس را به امتیاز 16 رساند و همان رده دوم حفظ شد اما سرخ‌ها دو امتیاز از حریف عقب افتادند و نتوانستند به صدر جدول برگردند.

جستجو
آرشیو تاریخی