صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و دو - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و دو - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۶

برخورداری: قدردان کادرفنی هستم

منتقدان تکواندو بیرون گود نشسته‌اند


فائزه زمانی
روزنامه نگار
 کورس سهمیه تکواندو المپیک پاریس از همیشه حساس‌تر شده است. فرصتی نمانده و تکواندوکاران اگر می‌خواهند پایشان به المپیک برسد، باید بجنبند تا از پرواز پاریس جا نمانند.
مهران برخورداری ملی‌پوش وزن منفی 80 کیلوگرم یکی از شانس‌های تکواندو ایران برای لمس المپیک پاریس است. او که در بازی‌های آسیایی هانگژو دستش به طلا نرسید، حالا به گفته خودش در تلاش است تا سهمیه‌اش را از طریق رنکینگ قطعی کند. او نیم‌نگاهی هم به مسابقات گرنداسلم دارد تا در صورت ناکامی در رنکینگ، پرواز مستقیم به پاریس را از مسابقات گرنداسلم رزرو کند.
نتایج بد تکواندو در هانگژو و گرندپری چین، بیژن مقانلو سرمربی تیم را وادار به استعفا کرد، در چنین شرایطی برخورداری این هجمه‌ها را منصفانه ندانست و اذعان کرد که تیم ملی در این 15 ماه، حتی شرایط بهتری نسبت به یکی دو سال اخیر داشته است.
 
 کورس سهمیه المپیک فشرده‌تر از همیشه شده است، برنامه‌ات برای رزرو بلیت المپیک پاریس به چه شکل است؟
فعلاً در حال تمرین برای مسابقات پرزیدنت کاپ اردن، گرندپری و مسابقات گرنداسلم هستم. این 3 مسابقه اهمیت زیادی داشته و سرنوشت سهمیه المپیک چه از طریق رنکینگ یا به‌صورت مستقیم مشخص می‌شود.
  چقدر سهمیه المپیک پاریس را شدنی می‌دانی؟
من هم از طریق رنکینگ شانس دارم و هم از طریق مسابقات گرنداسلم شانس سهمیه مستقیم.
مسیر سهمیه المپیک غیرقابل پیش‌بینی است، تلاشم این است که اول از همه از طریق رنکینگ سهمیه بگیرم؛ برای این موضوع هم نیاز دارم در دو مسابقه آینده حداکثر امتیازات را بگیرم. اگر نتوانم از طریق رنکینگ سهمیه بگیرم، باتوجه به نقره‌ای که در مرحله اول گرنداسلم گرفتم، شرایطم خوب است و اگر در مرحله دوم هم بتوانم نتیجه خوبی بگیرم با مجموع امتیازات دو مرحله، سهمیه را خواهم گرفت.
 نتایج تکواندو در هانگژو و مسابقات گرندپری چین قابل قبول نبود. چقدر هجمه‌ها را منصفانه می‌دانی؟
کسانی که انتقاد می‌کنند بیرون گود ایستاده‌اند و می‌گویند لنگش کن. آنها تکواندو را با سالیان قبل مقایسه می‌کنند که کلاً 2 یا 3 کشور در آن حکمرانی می‌کردند.
در حال حاضر قدرت میان کشورها تقسیم شده و کشورهایی در مسابقات المپیک و گرندپری مدال می‌گیرند که باورش سخت است. همین موضوع هم باعث شده سطح رقابت‌ها از همیشه بالاتر برود، آن هم حالا که در سال قبل از المپیک هستیم.
کارشناسان اگر اشتباهات را می‌بینند این را هم ببینند که ملی‌پوشان در هانگژو چیزی کم نگذاشتند. باخت‌های ما در صدم ثانیه‌ها رقم خورد و البته داوری هم بی‌تأثیر نبود.
کل تیم دست پر از مسابقات برگشت و به نظرم نتایج در هانگژو بد نبود. حتی خیلی از مدال‌ها هم می‌توانست طلا باشد و این نیست که اگر طلا نگرفتیم پس نتایج بد بوده است.
در گرندپری فرانسه که ما مدال گرفتیم، کره جنوبی حتی یک مدال هم نگرفت. حالا در گرندپری چین برعکس شد و ما نتوانستیم به مدال برسیم. چنین شرایطی برای تیم‌های بزرگ طبیعی است. ماندن طولانی‌مدتمان در چین هم بی‌تأثیر نبود. از طرفی هم ذائقه ما فرق می‌کرد و از نظر تغذیه کمی اذیت شدیم.
 تغییرات کادرفنی در این مقطع، منصفانه بود؟
حس می‌کنم در این 15 ماهی که زیرنظر مقانلو تمرین کردیم نسبت به یکی دو سال قبل روند بهتری داشتیم. حریفان ما 4-3 سال است که در مسیر سهمیه تلاش می‌کنند تا امتیازات لازم را بگیرند اما من فقط یک سال است که این مسیر را طی می‌کنم و در همین مدت کوتاه از رنکینگ 100 به رنک 9 یا 10 المپیک رسیده‌ام. دوست دارم منتقدان این موضوع را هم ببینند. انتقادات نباید اینقدر مغرضانه باشد، بهتر است اول فکر کنند و بعد حرف بزنند. در این مدت تیم خیلی خوبی ساخته شد، کادرفنی خیلی زحمت ما را کشید و از همینجا قدردان آنها هستم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی