صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و دو - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و دو - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

احسان چهار بازی را از دست داد اما به اردو می‌رسد

حاجی‌صفی؛ غایب آ.ا.ک، حاضر تیم ملی

امیر اسدی
روزنامه نگار
کافی است یک بازی احسان حاجی‌صفی را در لیگ یونان ببینید. قطعاً تعجب می‌کنید که او 34 ساله است. ماتیاس آلمیدا فصل قبل درباره کاپیتان تیم ملی ایران اظهارنظر جالبی انجام داد و گفت: «باورم نمی‌شود احسان در آستانه 34 سالگی قرار دارد. همیشه فکر می‌کردم او جوانی 21 یا 22 ساله است. آنقدر که انرژی و توان دارد و حرکاتی انجام می‌دهد که مختص جوان‌ترها است. آمادگی او مرا متعجب کرده و به همین خاطر پیشنهاد تمدید قراردادش را به باشگاه آ.ا.ک آتن دادم.»
احسان فصل قبل یکی از بازیکنان کلیدی و مهم آ.ا.ک برای کسب جام قهرمانی لیگ یونان بود. او آنقدر درخشان ظاهر شد که مسئولان باشگاه و کادرفنی آ.ا.ک مجاب شدند در 34 سالگی قرارداد احسان را به مدت دو فصل دیگر تمدید کنند. همین مسأله کاپیتان تیم ملی ایران را با انگیزه‌ای بالاتر از قبل راهی فصل جدید کرد تا همچنان یکی از بازیکنان مؤثر تیمش باشد، بخصوص که آ.ا.ک در لیگ اروپا حضور داشت و حاجی‌صفی هم می‌خواست توانایی خود را در این تورنمنت مهم نشان بدهد.
آ.ا.ک آتن با برایتون، آژاکس و مارسی همگروه شد؛ گروهی دشوار برای قهرمان فصل 2023-2022 سوپرلیگ یونان. تیم ماتیاس آلمیدا- هافبک سابق تیم ملی آرژانتین و سرمربی فعلی آ.ا.ک - مقابل رقبای مشهور نه تنها از پیش بازنده نبود بلکه برابر آنها نمایش قابل قبولی ارائه داد. آ.ا.ک از برایتون و آژاکس چهار امتیاز گرفت و البته مقابل مارسی در سومین بازی خود با نتیجه سه بر یک مغلوب شد؛ شکستی که البته با یک اتفاق تلخ نیز همراه بود.
دقیقه 44 بازی با مارسی بود که حاجی‌صفی برای دفع یک توپ با بازیکن حریف درگیر شد. واکنش او بعد از دفع توپ نگرانی‌ها را آغاز کرد. کاپیتان تیم ملی دنده خود را به نشانه درد و مصدومیت گرفت و سپس از کادرفنی تقاضا کرد تا تعویض شود، آن هم در شرایطی که آ.ا.ک آتن با نتیجه یک بر صفر عقب بود و می‌خواست شکست را جبران کند. آسیب‌دیدگی احسان خبر خوبی برای آلمیدا نبود و این مربی مجبور شد در تعویضی اجباری میلاد محمدی را به زمین بفرستد و از او در سمت چپ خط دفاع تیمش استفاده کند.
بعد از پایان بازی اخبار متفاوتی در مورد میزان مصدومیت حاجی‌صفی منتشر شد. خبرگزاری‌های یونانی اعلام کردند او بازی بعدی مقابل پائوک را از دست می‌دهد. با این حال پیگیری‌های ما نشان می‌دهد کاپیتان تیم ملی به دو هفته زمان نیاز دارد تا بتواند وارد بازی‌های رسمی شود. به همین دلیل حاجی‌صفی چهار بازی آینده آ.ا.ک در لیگ یونان و لیگ اروپا را از دست می‌دهد و نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.
احسان احتمالاً مقابل پائوک، کیفیسیا و لامیا در لیگ یونان غیبت خواهد داشت و بازی برگشت با مارسی در لیگ اروپا را نیز از دست خواهد داد. البته کاپیتان تیم ملی که میانگین نمرات این فصلش 7.36 بوده و درخشیده، تلاش می‌کند زودتر به تمرینات آ.ا.ک اضافه شود و برای تیمش بازی کند. تا اینجای کار، دو هفته غیبت برای حاجی‌صفی در نظر گرفته شده اما امکانش وجود دارد که حتی زودتر به میادین برگردد.
مصدومیت کاپیتان، نگرانی کادرفنی تیم ملی را نیز به دنبال داشت. بخصوص که حاجی‌صفی یک مهره کلیدی و باتجربه در ترکیب ایران محسوب می‌شود. البته به نظر می‌رسد حاجی‌صفی مشکلی برای همراهی تیم ملی در دو بازی مقدماتی جام جهانی مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان ندارد و قطعاً در اردوی آبان ماه حضور خواهد داشت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی