صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و یک - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و یک - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بارسلونا – رئال مادرید دشمن‌کشی در اسپانیا

در ال‌کلاسیکو جام نمی‌دهند، ‌جان می‌دهند

فرخ حسابی
روزنامه نگار
شاید بزرگترین مسابقه فوتبال سال امشب در استادیوم المپیک لویی کمپانی برگزار می‌شود و بارسلونا، مدافع عنوان قهرمانی لالیگا از صدرنشین فعلی این رقابت‌ها پذیرایی می‌کند. بارسلونا که در رقابت‌های مختلف این فصل شکست نخورده با 24 امتیاز از 10 بازی سوم است و رئال با 25 امتیاز در صدر قرار دارد.
بارسلونا فصل قبل بدون رقیب بهترین تیم اسپانیا بود و چهار هفته مانده به پایان قهرمانی‌اش را قطعی کرد و در نهایت 10 امتیاز بیشتر از رئال‌مادرید گرفت. اما این فصل رقابت در بالای جدول بسیار سخت‌تر خواهد بود. تیم ژاوی در این فصل اصلاً کامل نبوده و در دیدار با ختافه، مایورکا و گرانادا متوقف شده است تا با یک امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید و خیرونا در رده سوم قرار بگیرد.
غول کاتالان هفته قبل با گل فوق‌العاده پدیده 17 ساله‌اش، مارک گویو برابر اتلتیک بیلبائو به پیروزی رسید و چهارشنبه شب هم 2 بر یک شاختار دونتسک را در لیگ قهرمانان شکست داد. ژاوی تا به حال نتوانسته بارسلونا را به مرحله حذفی لیگ قهرمانان ببرد اما در این فصل با 9 امتیاز از سه بازی در صدر گروه B قرار دارد و موقعیتش برای رفتن به مرحله حذفی عالی است. بارسلونا در دو تا از سه بازی آخرش در لیگ مقابل رئال مادرید پیروز بوده از جمله بازی خانگی فصل قبل که 2 بر یک برنده شد، هر چند امشب در نوکمپ بازی نمی‌کنند چون استادیوم بزرگ بارسا در حال نوسازی است و این به نفع رئال مادرید است. تیم کاتالان در چهار تا از شش بازی آخرش با رئال در رقابت‌های مختلف به پیروزی رسیده و اگرچه به برنده بازی امشب جام نمی‌دهند اما گرفتن یک نتیجه مثبت در ال‌کلاسیکو همیشه اهمیت زیادی دارد و بازیکنان دو تیم برای آن جان می دهند.
رئال‌مادرید هم با پیروزی 2 بر یک در لیگ قهرمانان برای این بازی آماده شده؛ برد سه‌شنبه در زمین براگا باعث شد تیم پایتخت اسپانیا با 9 امتیاز صدر گروه C را به خود اختصاص دهد.
مثل بارسلونا، تیم کارلو آنچلوتی هم موقعیت خوبی برای صعود به یک هشتم نهایی دارد ضمن اینکه با هشت برد، یک تساوی و یک باخت صدر لالیگا را در اختیار دارد. تنها شکست این تیم یک ماه پیش در زمین اتلتیکومادرید بود؛ در دیداری که میهمان بازی ضعیفی را به نمایش گذاشت.
مادرید در تساوی هفته گذشته با سویا عالی نبود اما یک تساوی به دست آورد و بعد با برد در پرتغال روحیه خوبی برای این ال‌کلاسیکو دارد.
جود بلینگام بازیکن شاخص تیم در این فصل بوده که در 12 بازی در رقابت‌های مختلف 11 گل زده و سه پاس گل داده. این انگلیسی 20 ساله نخستین ال‌کلاسیکوی دوران حضورش در رئال را که به نظر می‌رسید طولانی و پرماجرا باشد، تجربه خواهد کرد.
رئال مادرید در آخرین بازی خود با بارسا در دور برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا 4 بر صفر بارسلونا را در هم کوبید اما آخرین برد خارج از خانه‌اش در لیگ مقابل رقیب همیشگی به بیش از دو سال قبل مربوط می‌شود. رئال مادرید با دریافت هفت گل خورده-که سه تایش در بازی دوم مهر با اتلتیکومادرید بود- بهترین خط دفاعی لالیگا را در اختیار دارد، بارسلونا 10 گل خورده اما از نظر گل زده 22 بر 21 از رئال پیش است.
 
اخبار تیمی
بارسلونا سه بازیکن ترکیب اصلی خود را برای این مسابقه در اختیار ندارد، ژول کنده، سرخی روبرتو و پدری. ژوائو فلیکس با وجود ضرب‌دیدگی مقابل شاختار احتمالاً در ترکیب اصلی قرار بگیرد ضمن اینکه انتظار می‌رود رافینیا بعد از غلبه بر مشکل همسترینگ تیم را همراهی کند. درباره حضور فرانکی دیونگ و روبرت لواندوفسکی ابهام وجود دارد اما این دو دیروز تمرین کردند و سعی دارند با ریکاوری مچ برای ال‌کلاسیکو آماده شوند. ژاوی امیدوار است لوا به ترکیب اصلی برسد؛ لامینه یامال 16 ساله گزینه بازی در سمت راست خط حمله است و احتمالاً فران تورس به نیمکت می‌رود.
وضعیت رئال مادرید روشن است، تیبو کورتوآ و ادر میلیتائو با مصدومیت شدید زانو مدتی طولانی دور هستند ضمن اینکه دنی سبایوس با مشکل عضلانی‌اش نمی‌تواند بازی کند. آردا گولر بعد از مصدومیت ران که به عمل جراحی کشید، در حال ریکاوری است اما بعید است بازیکن تیم ملی ترکیه به این بازی برسد. انتظار می‌رود ادواردو کاماوینگا به دفاع چپ برود و تونی کروس خط میانی را در کنار اورلین شوامنی و فدریکو والورده پر کند. خوسلو از بیماری رها شده و بلینگام تأیید کرده با وجود آسیب‌دیدگی جزئی مقابل براگا برای این بازی آماده است و می‌تواند پشت سر وینیسیوس جونیور و رودریگو بازی کند.
 
ترکیب احتمالی
بارسلونا:‌ تر اشتگن؛ کانسلو، آرائوخو، مارتینس، بالده؛ گاوی، رومئو، گوندوغان؛ یامال، لواندوفسکی، فلیکس
رئال مادرید: کپا؛ کارواخال، رودیگر، آلابا، کاماوینگا؛ والورده، شوامنی، کروس؛ بلینگام؛ رودریگو، وینیسیوس

 

جستجو
آرشیو تاریخی