صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و یک - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و یک - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۷

مجللی: فدراسیون قایقرانی باید کادری بی‌حاشیه استخدام کند

مقصر نتایج هانگژو مربی برزیلی بود

فائزه  زمانی
  روزنامه نگار
عادل مجللی هم یکی دیگر از قایقرانانی است که در بازی‌های آسیایی هانگژو انتظار مدال خوشرنگ‌تری از او داشتیم. قایقرانی در آب‌های هانگژو فقط 3 برنز صید کرد که یکی از این صیدها هنر دستان عادل مجللی و کیا اسکندانی در قایق دو نفره 500 متر بود. بعد از گلایه‌ها‌ی اخیر قایقرانان نسبت به سرمربی برزیلی تیم ملی، مجللی هم عدم مدیریت و تصمیمات اشتباه این مربی را مقصر نتایج قایقرانی در هانگژو دانست. حالا در حالی که فقط 24 هفته تا مسابقات انتخابی المپیک زمان مانده، ملی‌پوش قایقرانی معتقد است فدراسیون باید در این مقطع با تصمیمی درست، به داد تیم ملی برسد و کادری بی‌حاشیه و توانمند را استخدام کند.
 
 چرا قایقرانی در هانگژو نتوانست انتظارات را برآورده کند؟
این موضوع را باید از کادر فنی بپرسید اما قطعاً قایقرانی باید نتیجه بهتری در هانگژو می‌گرفت. رئیس فدراسیون به مربی خارجی تیم و کادر ایرانی‌اش اعتماد کرد. سهرابیان دنبال نتیجه بود اما این اعتماد بیش از حد بود و حالا کادر فنی باید پاسخگوی این نتایج باشد.
 مشکل پدروسنا مربی خارجی تیم دقیقاً چه بود که همه از او شاکی هستند؟
او در وهله اول مدیریت بلد نبود و اصلاً دیسیپلین نداشت. ضمن اینکه در ارنج تیم اشتباهاتی داشت، در حدی که ترکیب خیلی از قایق‌ها را لحظه آخرعوض کرد و برخی از ملی‌پوشان ما تا آخرین روز نمی‌دانستند قرار است در چه ترکیبی پارو بزنند. مثلاً از اول قرار بود من و کیا اسکندانی در قایق 2 نفره 500 و هزار متر پارو بزنیم و حتی تمرینات‌مان هم بر همین اساس بود. اما به یکباره شب قبل از مسابقات بدون هیچ تستی ترکیب قایق دو نفره هزار متر عوض شد و من را از ترکیب خارج کردند. قایق اول آسیا که در مسابقات قهرمانی آسیا اول شده بود با اشتباه کادرفنی چهارم شد و مدال صد درصدی از دست‌مان پرید. من بهترین مدال آب‌های آرام ایران را در مسابقات بزرگسالان قهرمانی جهان گرفته‌ام و با 15 سال تجربه شک نداشتم که اگر ترکیب، شب قبل از مسابقه عوض نمی‌شد، مدال خوشرنگی در این ماده می‌گرفتیم اما متأسفانه نگذاشتند.
 در این مقطع چه تصمیمی می‌تواند به فدراسیون کمک کند؟
تأمین ماهیانه 4500 دلار، آن هم در این شرایط اقتصادی برای فدراسیون سخت است اما فدراسیون هر جوری که بود این پول را برای مربی خارجی تأمین کرد. فدراسیون با جذب مربی خارجی قصد داشت به نفع قایقرانی عمل کند اما متأسفانه برعکس شد. زمانی تا انتخابی المپیک نداریم و الان باید به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف باشیم و واقع‌بینانه نگاه‌ کنیم. ما فقط در چند قایق محدود شانس سهمیه داریم و زمان زیادی هم باقی نمانده است‌. البته من تابع  تصمیم  فدراسیون بابت مربی و هر مسأله دیگری هستم. 15 سال خودم را وقف تیم ملی کرده‌ام، از اینجا به بعد هم تابع هستم.
 کادر ایرانی هم در این مقطع می‌تواند به تیم ملی کمک کند؟
ما مربیان بزرگی مثل ایرج و الیاس اقلیمی داریم که دیسیپلین و کاریزمای کافی برای مدیریت تیم را دارند. این مربیان آنقدر بزرگ بودند که اگر من شاگرد پایه فرد دیگری هم بودم وقتی به اردوها می‌آمدم، به من به چشم ورزشکار ملی نگاه می‌کردند. 24 هفته تا سهمیه المپیک باقی مانده است. باید تکلیف تیم ملی هرچه زودتر مشخص شود و یک کادر بی‌ حاشیه و با تجربه در کنار تیم قرار بگیرد حتی اگر ایرانی باشد.
 با این شرایط چقدر  کسب سهمیه المپیک شدنی است؟
معتقدم کسب سهمیه نه آسان است و نه خیلی سخت. قایقرانی با برنامه‌ریزی در المپیک ریو و توکیو حضور داشت و حالا هم با برنامه‌ریزی مطلوب، سهمیه المپیک پاریس غیرممکن نیست اما در مرحله اول باید اهداف را مشخص کنیم و در مسیر آن گام برداریم.
 تو و خیلی از قایقرانان اخیراً نسبت به پاداش‌ها و حواله خودروی فوتبالیست‌ها اعتراض داشتید.
اصلاً نمی‌خواهم درباره فوتبال صحبت کنم اما ورزشکاران حرفه‌ای از جان خود مایه می‌گذارند و مهارت دیگری هم ندارند. ما از 12 ماه سال، 11 ماه در اردوهای تیم ملی هستیم و حتی اگر حرفه دیگری هم بلد باشیم، فرصت آن را نداریم. چرا فوتبال باید حواله خودرو بگیرد اما ورزشکاران دیگر نه. من اصلاً پاداش مدال نمی‌خواهم، به من هم حواله ماشین بدهند.
 حرف آخر؟
از همه کسانی که در تمام این سال‌ها در این مسیر پر فراز و نشیب من را همراهی کردند، تشکر می‌کنم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی