صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و یک - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و یک - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

طارمی، پنجمین ستاره لیگ قهرمانان

مهدی بالاتر از امباپه و هالند


امیر اسدی
روزنامه‌نگار

چهارشنبه شب یک اتفاق تکراری در لیگ قهرمانان اروپا رخ داد؛ درخشش مهدی طارمی این بار مقابل آنتورپ بلژیک. طی سال‌های اخیر آنقدر درباره گل‌ها و پاس گل‌های مهدی نوشته‌ایم که دیگر سخت است تکرار آن. با این حال نمی‌شود از عملکرد خیره‌کننده طارمی به راحتی گذشت. جایی که او دو پاس گل داد و ثابت کرد همچنان انگیزه دارد تا در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی در اروپا بدرخشد. ماحصل این دو پاس گل، اتفاقات مثبتی بود که برای مهدی رخ داد. از حضور در تیم هفته تا انتخاب به عنوان یکی از بهترین بازیکنان لیگ قهرمانان تا پایان هفته سوم. با هم مرورشان می‌کنیم.
زوج ایرانی- برزیلی در بوسیل
مهدی طارمی در ترکیب اصلی پورتو مقابل آنتورپ حضور داشت اما خبری از زوج همیشگی او، اوانیلسون نبود. اوانیلسون اما دقیقه 44 جای وندل مصدوم را گرفت و همین مسأله به یک توفیق اجباری برای پورتو تبدیل شد. زوج ایرانی- برزیلی ورزشگاه بوسیل (استادیوم خانگی آنتورپ) را به آتش کشیدند. طارمی پاس گل‌های اول و چهارم پورتو را به اوانیلسون داد تا نشان بدهد مثل آزمون در تیم ملی، در پورتو هم هماهنگی بالایی با هم‌تیمی برزیلی خود دارد.

آزار ستاره سابق تاتنهام
بدون شک مشهورترین بازیکن آنتورپ، توبی آلدرولد بود. مدافع میانی و 34 ساله‌ای که سابقه سال‌ها بازی برای تاتنهام و تیم ملی بلژیک را در کارنامه دارد. او از ابتدای فصل 2023- 2022 به آنتورپ پیوسته و کاپیتان تیم مارک فان بومل محسوب می‌شود. مهدی در تک تک دقایق بازی با آنتورپ، آلدرولد را آزار داد و باعث شد تا این مدافع باتجربه که 10 سال عضو تیم ملی بلژیک بود اشتباهات زیادی را مرتکب شود.

دومین بازی برتر هفته
مهدی طارمی با نمره 9/09 عنوان دومین بازیکن برتر هفته سوم لیگ قهرمانان را به دست آورد. تنها بازیکنی که نمره بهتری گرفت، اوانیلسون از پورتو بود که البته این عنوان را مدیون پاس گل‌های طارمی است. مهدی در سیستم نمره‌دهی لیگ قهرمانان اروپا، حتی بالاتر از امباپه که ستاره بازی پاری‌سن‌ژرمن مقابل میلان بود، قرار گرفت.

حضور در تیم منتخب
طارمی با نمره فوق‌العاده‌ای که کسب کرد، در تیم منتخب هفته هم قرار گرفت. او در روش 3-3-4 که کارشناسان انتخاب کردند، پست مهاجم نوک را تصاحب کرد. جالب اینکه در کناره‌ها کیلیان امباپه و اوانیلسون قرار گرفتند. خبری هم از ارلیگ هالند در تیم منتخب نبود.

هفتمین بازیکن مؤثر لیگ قهرمانان
در بخش بازیکنان مؤثر هم مهدی طارمی جایگاه مهمی در میان بازیکنان حاضر در لیگ قهرمانان اروپا دارد. او در فصل 2024- 2023 این مسابقات تاکنون و در 3 بازی روی 3 گل تأثیر مستقیم داشته. یک گل مقابل شاختاردونتسک زده و دو پاس گل هم برابر آنتورپ داده. در این بخش او شانه به شانه ارلینگ هالند پیش می‌رود. او تنها با این تفاوت که هالند بیشتر گل زده و مرغوبیت تأثیرش بیشتر بوده، پایین‌تر از مهاجم نروژی در رده هفتم قرار گرفته است.

پنجمین ستاره ucl
به لحاظ نمراتی که بازیکنان حاضر در لیگ قهرمانان کسب کرده‌اند، طارمی با میانگین 8 در رده پنجم لیست بهترین‌ها قرار گرفته. جود بلینگام از رئال مادرید، فیل فودن از منچسترسیتی، برایس مندس از رئال سوسیداد و رودری از منچسترسیتی در رتبه‌های اول تا چهارم قرار دارند و طارمی نفر پنجم این لیست بلندبالا و سرشار از ستاره است.

ZOOM

به لحاظ نمراتی که بازیکنان حاضر در لیگ قهرمانان کسب کرده‌اند، طارمی با میانگین 8 در رده پنجم لیست بهترین‌ها قرار گرفته. جود بلینگام از رئال مادرید، فیل فودن از منچسترسیتی، برایس مندس از رئال سوسیداد و رودری از منچسترسیتی در رتبه‌های اول تا چهارم قرار دارند و طارمی نفر پنجم این لیست بلندبالا و سرشار از ستاره است

 

جستجو
آرشیو تاریخی