صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سی و یک - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سی و یک - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

استقلال یک - آلومینیوم اراک صفر

3 امتیاز از آسمان رسید

جمعه5/8/1402، هفته هشتم بیست و سومین دوره لیگ برتر، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت:18:00، تماشاگر: 40هزار نفر
استقلال: یک
گل: آرمان رمضانی (37)
آلومینیوم اراک: صفر
داور: سیدرضا مهدوی
کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، سیدرضا آشور ماهانی
 اخطار: آرمان رمضانی، مهدی مهدی‌پور، سیدحسین حسینی (استقلال)، احسان قهاری، مهران موسوی، عارف حاجی‌عیدی، مرتضی تبریزی (آلومینیوم)
اخراج: محمدحسین مرادمند (83)(استقلال)
 استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، کوین یامگا، سیدابوالفضل جلالی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور (73- امید حامدی‌فر)، آرش رضاوند (73- ایمان سلیمی)، مهرداد محمدی (87- جعفر سلمانی) و آرمان رمضانی (59- گوستاوو بلانکو)
سرمربی: جواد نکونام
 آلومینیوم: محمد خلیفه، احسان قهاری (65- میلاد فخرالدینی)، مهدی لیموچی، امین جهان‌کهن (65- علیرضا نقی‌زاده)، مرتضی تبریزی (1+90 رضا جبیره)، مهران موسوی، یونس اکبرپور، بهروز نوروزی‌فر، عارف حاجی‌عیدی، میلاد بدرقه و مهدی لطفی
سرمربی: سید مجتبی حسینی
شور و هیجانی که در ورزشگاه آزادی حاکم شد، بازیکنان استقلال را به یاد بازی با هوادار انداخت. آن دیدار نیز مملو از استقلالی‌های پرشور بود که آمده بودند با همراهی تیم خود 3 امتیاز شیرین به اندوخته تیم‌شان بیفزایند. مأموریت بازی با هوادار به خوبی به سرانجام رسید و با اینکه آبی‌ها با 2 گل از هوادار عقب افتادند، توانستند با به ثمر رساندن 3 گل از سد حریف بگذرند. آن روز نقش هواداران در پیروزی استقلال بسیار قابل توجه بود و بازیکنان استقلال امید داشتند که در این میدان نیز با اتکا به هواداران از سد آلومینیوم اراک نیز عبور کنند.
نیمه اول این بازی همانطور که استقلالی‌ها می‌خواستند، شد. آلومینیوم اراک هر چه زد به در بسته خورد و بازیکنان دفاعی استقلال با بستن تمام منفذها مانع از گلزنی حریف شدند تا در نهایت بتوانند در دقیقه 37 به گل برسند و دروازه میهمان خود را فتح کنند. این گل حاصل ارسال دقیق پای چپ مهری و ضربه سر محکم رمضانی بود. اشتباه مدافعان و دروازه‌بان جوان آلومینیوم اراک نیز در این گل کاملاً به چشم آمد اما به هرحال اشتباه حریف به سود آبی‌ها شد تا گلی به یادماندنی رقم بخورد.
بعد از گل رمضانی استقلال در تلاش بود ابتدا از گل زده محافظت کند و اگر روزنه‌ای ایجاد شد، بر تعداد گل‌های خود بیفزاید اما تا پایان نیمه اول در رسیدن به این هدف ناتوان بود و دیگر توپی از خط دروازه آلومینیوم اراک عبور نکرد. البته دقیقه 41 مهرداد محمدی می‌رفت موقعیتی عالی را برای مرادمند فراهم کند که در نهایت این فرصت نیز برای استقلال گلی به همراه نداشت.
در نیمه دوم استقلال بار دیگر با هجوم‌های پی در پی بازی را آغاز کرد تا بر تعداد گل‌های زده‌‎اش بیفزاید. جواد نکونام می‌دانست که اگر عرصه را برای همتایش مجتبی حسینی باز بگذارد، تاوان سختی خواهد داد، به همین دلیل بنای کار را روی حملات بیشتر گذاشت تا اندوخته‌اش را بیشتر کند.
جواد نکونام برای رسیدن به این هدف آرمان رمضانی را که در نیمه اول برایش گل زده بود از میدان بیرون برد و گوستاوو بلانکو را وارد میدان کرد تا تیمش در فاز هجومی باقی بماند.
دقیقه 60 مهرداد محمدی از بند مدافعان آلومینیوم عبور کرد و با دروازه این تیم تک به تک شد، محمدی قصد داشت بلانکو را که در نزدیکی‌اش بود صاحب توپ کند تا پای این بازیکن آرژانتینی به گلزنی باز شود اما پاس مهرداد را مدافعان آلومینیوم مال خود کردند تا این فرصت طلایی به سود میهمان از کف برود. جریان بازی اما از دقیقه 79 به بعد به دلیل رفتارهای عجیب محمدحسین مرادمند، تغییر کرد. این بازیکن که بی‌دلیل با مرتضی تبریزی درگیر شد و از داور کارت زرد گرفت، دقایقی بعد با کارت قرمز داور از میدان اخراج شد تا استقلال در لحظات بحرانی 10 نفره شود. دقیقه 7+90 در حالی که استقلال 10نفره به بازی ادامه می‌داد بهترین موقعیت این بازی برای آلومینیوم اراک به دست آمد و جبیره پشت مدافعان استقلال صاحب توپ شد و همزمان سیدحسین حسینی از دروازه خروج کرد که ضربه جبیره به تیر دروازه خورد و حسینی در بازگشت توپ را مال خود کرد تا این غائله به سود استقلال تمام شود و اندوخته استقلال از کف نرود. در نهایت استقلال با همان تک گل آرمان رمضانی توانست از سد آلومینیوم اراک عبور کند و به امتیاز 18 برسد. این برد اما در شرایط بسیار سختی برای استقلال به دست آمد و بعد از اخراج مرادمند اوضاع می‌رفت به ضرر استقلال تمام شود که البته دقت عمل بازیکنان استقلال در آن دقایق موجب شد آبی‌ها به امتیاز 18 برسند و 10 نفره بردی خاطره‌انگیز را مقابل هواداران خود به چنگ آورند.

جستجو
آرشیو تاریخی