محمد رهبری: بدن‌های ما در بازی‌های آسیایی خالی نکرده بود

می‌خواهیم پرونده سهمیه تیمی المپیک را ببندیم

 مهری رنجبر
  روزنامه نگار
شمشیربازان سابر با 26 روز استراحت تمرینات‌شان را برای فصل جدید مسابقات انتخابی المپیک از امروز از سر می‌گیرند. تیم ملی سابر که هفتمی رنکینگ جهانی را یدک می‌کشد، تنها دو قدم می‌خواهد تا از دروازه پاریس رد شود. دو قدمی که با امتیازات دو جام جهانی، اتفاق قشنگ سهمیه تیمی المپیک 2024 تکرار می‌شود. درست مثل دوره قبل. علی پاکدامن، محمد رهبری، فرزاد باهر، محمد فتوحی و نیما زاهدی و چهار شمشیرباز جوان البته با موافقت فدراسیون، از امروز تمرین را شروع می‌کنند و تا زمان سفر به الجزایر در اردو هستند. رهبری معتقد است به استراحت 26 روزه نیاز شدید داشتند: «ما سال خیلی سخت و شلوغی داشتیم و باید استراحت می‌کردیم. شمشیربازان اروپایی و بقیه کشورها بعد از قهرمانی جهان 3-2 ماه فرصت برای استراحت داشتند، اما ما به دلیل حضور در بازی‌های آسیایی بالاجبار در اردو بودیم و  تمرین می‌کردیم. پس از هانگژو هم 20 روزی استراحت کردیم. 20 روز خیلی کم بود اما از هیچی بهتر بود. به هر حال بدن‌های ما خیلی خسته، داغون و پرآسیب بود. به این روزهای دور از مسابقه و تمرین برای ریکاوری خیلی خیلی احتیاج داشتیم. از امروز هم دوباره کار را برای فصل جدید شروع می کنیم.»
کار سخت شمشیربازان سابر در فصل جدید رقابت‌های تیم ملی با جام جهانی الجزایرشروع می‌شود. دو مسابقه‌ای که تیم ملی با صعود به جمع 4 تیم سهمیه‌اش قطعی می‌شود.
محمد رهبری، شمشیرباز ملی‌پوش سابر، در این باره می‌گوید:« چهار مسابقه دیگر مانده تا ما با امتیازش سهمیه المپیک را قطعی کنیم. البته اگر در دو جام جهانی الجزایر و لهستان کار را یکسره کنیم، خیلی بهتر است، دقیقاً مثل دوره قبل.  به هر حال اختلاف امتیاز ما با رقبا زیاد است و می‌توانیم زودتر پرونده سهمیه را ببندیم. هرچند نتیجه در پایان 8 مسابقه اعلام می‌شود؛ البته کار سختی است. ولی ما هرچه زودتر کار را تمام کنیم خوشحال‌تر می‌شویم.»
ملی‌پوش سابر ایران معتقد است برای تحقق این اتفاق، تیم ملی به بازی تدارکاتی نیاز دارد. هر چند او اجازه ندارد بیشتر از این درباره کمبودها و امکانات صحبت کند، چرا که جنبه انتقادی پیدا می‌کند. مسأله‌ای که  حکم خط قرمز شمشیربازان را گرفته: «چه بگویم؟ تنها می‌توانم بگویم فدراسیون قول داده این مسائل را حل کند. ما باید به این سمت برویم که بیشتر با خارجی‌ها تمرین و بازی تدارکاتی داشته باشیم.»
رهبری قبول ندارد تیم ایران در هانگژو به خاطر خالی کردن بدن‌ها مقابل چین باخت: «‌بدن‌های ما در بازی‌های آسیایی خالی نکرده بود. ما از تیمی حداقل مدال نقره دوره قبل را می‌خواستیم اما نشد؛ به هرحال ورزش است و اتفاق. همانطور که بازی قبل عقب بودیم و بردیم، در بازی با چین جلو بودیم و باختیم. ما می‌خواستیم به فینال برسیم اما نشد. درست است که شاید جو سالن و تماشاگران چینی هم بی‌تأثیر نبود اما یک لحظه بازی از دست ما در رفت . ما 5 بار دیگر بازی کنیم، چهار بار می‌بریم و یک بار
می‌بازیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی