عسگریان: بازی به بازی شرایط ورزشگاه را بررسی می‌کنیم

آزادی «اسیر» سرخابی‌ها!

محمدمحمدی سدهی
روزنامه نگار

 در روزهای گذشته صحبت‌های زیادی در خصوص ترمیم چمن ورزشگاه آزادی منتشر شد؛ ورزشگاه شماره یک کشورمان که به دلیل کیفیت بد چمن با انتقادهای زیادی همراه بود. انتقادهایی که حتی صدای بازیکنان معروف فوتبال دنیا همچون نیمار، بازیکن تیم الهلال عربستان را درآورد و این موضوع با بازتاب‌های جهانی هم همراه بود. پس از این موضوع، مسئولان مربوطه به فکر ترمیم چمن این ورزشگاه افتادند و تلاش کردند تا در کوتاه‌ترین زمان چمن ورزشگاه آزادی را ترمیم کنند. تلاش مسئولان تا جایی جدی به نظر می‌رسید که حتی آنها خواستار برگزاری بازی‌های پرسپولیس و استقلال، در ورزشگاه دیگری شده بودند و حتی در این زمینه بازدیدهایی انجام دادند و گزینه‌هایی به عنوان ورزشگاه جایگزین مطرح کردند، اما جالب اینجاست که به نظر می رسد در حال حاضر این موضوع کاملاً منتفی شده است.
مسئولان ورزشگاه آزادی در روزهای گذشته اعلام کردند که چمن این ورزشگاه توان میهمانی از 2 تیم پرسپولیس و استقلال را ندارد و حتی مهیار عسگریان پیش از بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا هم اعلام کرد که امکان میزبانی همزمان دو باشگاه تهرانی وجود ندارد. این موضوع باعث شد تا مسئولان استقلال جلسه‌ای با علیرضا فاضلی، مدیر ورزشگاه آزادی برگزار کنند. پس از برگزاری این جلسه خبر رسید که مسئولان استقلال برای برگزاری بازی‌های خانگی در آزادی با مسئولان این ورزشگاه به توافق رسیده‌اند. پس از این اتفاق نوبت به پرسپولیس رسید و این باشگاه هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام داشت که فقط در ورزشگاه آزادی از رقبا میزبانی خواهد کرد و این موضوع نشان می‌دهد که ورزشگاه آزادی با وجود کیفیت نه چندان مناسب چمن تا زمان نامعلومی میزبان این دو تیم خواهد بود و در واقع ورزشگاه آزادی اسیر دو تیم پرسپولیس و استقلالی است که ورزشگاهی برای میزبانی ندارند.
آزادی در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر به دلیل فرسودگی سازه اصلی از جمله سکوهای تماشاگران، امکان میزبانی با تماشاگران را نداشت و این موضوع باعث شد تا مسئولان مربوطه اقداماتی در جهت ترمیم سکوهای آزادی انجام دهند. نکته جالب اظهارات عسگریان این است که در صورت صعود پرسپولیس از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا، این تیم باید در کدام ورزشگاه مسابقات آسیایی را میزبانی کند؟ بعید است که کنفدراسیون فوتبال آسیا با تغییر مکان بازی‌ها موافقت کند و این به معنای آن است که پرسپولیس هم مانند استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان رقبا خواهد بود.
در این بین مهیار عسگریان، سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در خصوص شرایط ورزشگاه آزادی و میزبانی استقلال در آزادی اینچنین با «ایران ورزشی» صحبت کرد: «این گونه نیست که بگوییم استقلال یا پرسپولیس می‌تواند در آزادی بازی کند و در واقع برای ما فرقی نمی‌کند که کدامیک از این تیم‌ها در آزادی بازی کنند، قرار بر این است که با توجه به شرایط خاص چمن ورزشگاه آزادی بازی به بازی شرایط را بررسی و در خصوص برگزاری مسابقات در این ورزشگاه تصمیم‌گیری کنیم.»
او با اشاره به این موضوع که مسئولان این دو تیم خودشان اعلام کردند که تمایل به بازی در ورزشگاه آزادی ندارند، می‌افزاید: «این تصمیم دوستان بود. این دو تیم جزو پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال هستند و تلاش شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی این است تا بتوانیم به این دو تیم کمک کنیم. حقیقتاً آزادی بدون پرسپولیس و استقلال هیچ صفایی ندارد چرا که هر زمان این دو تیم بازی می‌کنند، هواداران زیادی به ورزشگاه می‌آیند و جو آزادی فوق‌العاده می‌شود.»
تیم فوتبال استقلال جمعه 5 آبان ماه میزبان تیم آلومینیوم است و مشخص نیست که این بازی در چه ورزشگاهی برگزار می‌شود. سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در این خصوص بیان می‌کند: «این تصمیم که بازی‌ها اینجا برگزار شود یا نه از طرفی به سازمان لیگ مربوط است و از طرف دیگر شاید تیم‌ها بگویند می‌خواهیم در شهرهای دیگر میزبان باشیم. یک موضوع هم بحث فنی زمین است که از منظر شرکت توسعه، وضعیت زمین را بازی به بازی بررسی می‌کنیم. در بازی نساجی با الهلال شرایط زمین مناسب بود اما بازی استقلال و هوادار شرایط مثل آن بازی نبود. بعد از این بازی باید بررسی کنیم.»
اما چه زمانی باید ورزشگاه آزادی به صورت اصولی آماده میزبانی شود؟ این سؤالی است که عسگریان چنین پاسخی به آن دارد: «باید با دوستان استقلال و پرسپولیس در خصوص آخرین بازی‌شان در ورزشگاه آزادی صحبت کنیم و مطلع شویم که چه زمانی می‌توانیم کارمان را شروع کنیم. در هر حال زمان کشت، اسفند ماه است. تا آن زمان به امید خدا برای چمن یک تصمیم خوب می‌گیریم. به امید خدا بعد از اینکه بودجه تأمین شود ما فاز جدید تعمیرات را شروع می‌کنیم. هر فاز بودجه جدیدی دارد. ما از عزیزان برنامه و بودجه می‌خواهیم شرایطی را فراهم کنند تا هر چه زودتر بودجه تأمین شود و مرحله بعدی تعمیرات را آغاز کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی