صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

پرسپولیس 2 – استقلال تاجیکستان صفر ؛ راه صعود هموار شد

جشن سرخ با دبل صادقی و دستان بیرو

سه‌شنبه 2/8/1402، هفته سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2024-2023، گروه پنجم، ساعت:19:30 دقیقه، تماشاگر: 28هزار نفر
پرسپولیس 2
گل‌ها : سعید صادقی (45 و 70)
استقلال تاجیکستان صفر
داور: مهند قاسم سارای، واثق‌مدل سعیدی، احمدصباح قاسم بغدادی
اخطار: سروش رفیعی و گئورگی گولسیانی (پرسپولیس) ایوان نووسلیچ (استقلال)
بهترین بازیکن میدان: سعید صادقی (پرسپولیس)
پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان (مهدی ترابی-46)، علی نعمتی، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی (سینا اسدبیگی-46)، دانیال اسماعیلی‌فر، سعید صادقی (نبیل باهویی 2+90)، محمد عمری (امید عالیشاه-2+90)، شهاب زاهدی (میلاد سورگی-84)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
استقلال تاجیکستان: رستم یتیموف، تبرز اسلاموف، آرتور کارتاشیان، سدیوجون قوربانوف، دنیس بگانوویچ، علیشهر جلیلوف، سنین سبایی) شروونی ماباتشوئف-72)،  احمدونی کمالوف، احسان پنشنبه (جوزف اوکورو- 46)، رومیش جلیلوف و ایوان نووسلیچ
سرمربی: ایگور چرفچنکو
یحیی گل‌محمدی برای آنکه در مورد بازیکنان تازه از مصدومیت برگشته‌اش ریسک نکند مهدی ترابی و امید عالیشاه را روی نیمکت نگه داشت تا با تغییراتی جالب توجه به مصاف حریف تاجیک برود. با حضور هنانوف مقابل تیم سابقش در دفاع راست، دانیال اسماعیلی‌فر برای اولین‌بار هافبک راست شد تا سعید صادقی هم به جناح مقابل برود.
در عین حال در شرایطی که پرسپولیس بعد از چهار سال و 5 ماه اولین بازی آسیایی‌اش را با حضور تماشاگر انجام می‌داد، در همان شروع مسابقه با خطای عجیب ریگی روی بازیکن کروات حریف غافلگیر شد. داور عراقی بعد از بررسی این صحنه توسط کمک داور ویدیویی و بعد از تأمل بسیار رأی به پنالتی داد. سبای مهاجم ساحل‌عاجی استقلال پشت توپ ایستاد و ضربه را به جناح راست دروازه بیرانوند زد اما گلر ملی‌پوش پرسپولیس با شیرجه‌ای تماشایی این پنالتی را مهار کرد. در برگشت هم علی نعمتی اجازه نداد تا ریباند این توپ گل شود. بعد از این شوک بازی چیزی حدود ده دقیقه هیجانی دنبال شد و پرسپولیس تازه از دقیقه 18 به بعد خودش را در زمین پیدا کرد. اولین موقعیت نصف و نیمه پرسپولیس دقیقه 10 با شوت بی‌دقت نعمتی از دست رفت. دو دقیقه بعد هم ارسال دانیال روی تیر نزدیک‌تر می‌توانست شانس خوبی برای زاهدی بسازد اما او ضربه نهایی را نزد.
دقیقه 14 ضربه ایستگاهی سروش رفیعی با دفع اشتباه مدافعان حریف، یتیموف گلر تاجیک را به دردسر انداخت و در ریباند هم زاهدی قادر به گل کردن این توپ نبود. بعد از یکی دو حمله دیگر بازی از دقیقه 20 از تک و تا افتاد و تیم تاجیک که با سیستم 1-4-5 بازی می‌کرد تمام روزنه‌ها را برای حملات پرسپولیس بست. بعد از افت کیفی بازی، پرسپولیس بالاخره با ارسال تیز نعمتی، یتیموف را به دردسر انداخت تا دوباره شرایط مسابقه تغییر کند.
یک دقیقه بعد اما استقلال در یکی از معدود حرکات تهاجمی خود از جناح راست پرسپولیس با ضربه جلیلوف کاپیتان این تیم خطرساز شد که توپ به شکل خطرناکی از بالای دروازه بیرانوند بیرون رفت. در حالی که بازی رو به پایان پیش می‌رفت حرکت عمری یک خطای پشت هجده قدم برای پرسپولیس به دست آورد. زاهدی توپ را به خط دفاع زد و در بازگشت صادقی توپ را گرفت و بعد از یک مانور تماشایی و شوتی دقیق تور دروازه میهمان را در آخرین دقیقه نیمه اول لرزاند. البته توپ با برخورد به پای مدافع حریف وارد دروازه شد تا سرخ‌ها با برد به رختکن بروند.
نیمه دوم با دو تغییر عجیب در ترکیب پرسپولیس شروع شد. هنانوف از دفاع راست به دفاع میانی رفت و جای کنعانی را گرفت، دانیال به دفاع راست برگشت، اسدبیگی جایگزین سروش در مرکز زمین شد و با حضور ترابی در سمت چپ خط میانی صادقی به جناح راست برگشت.
شروع پرسپولیس در این نیمه بهتر بود و حریف دوباره کاملاً عقب نشست. پرسپولیس از دقیقه 49 تا 57 چند موقعیت نصف و نیمه با خلاقیت ترابی به دست آورد که هیچ کدام شانس قطعی گل نبود. بعد از 20 دقیقه فشار بازی کمی افت کرد اما پرسپولیس دوباره جلو آمد. استقلال تاجیکستان هم دقیقه 64 با یک ایستگاهی خطرساز شد. ارسال دانیال و موقعیت زاهدی شانس دیگری بود که دقیقه 67 از دست رفت. پرسپولیس دقیقه 69 هم با ارسال ریگی و ضربه سر هنانوف خطرساز شد اما سرانجام دقیقه 70 به خواسته خود رسید. حرکت ترابی، پاس او به زاهدی و پاس عمقی این بازیکن به صادقی با ضربه بیرون پای او دروازه را باز کرد. کمک داور این گل را آفساید اعلام کرد اما داور عراقی با بررسی VAR  گل را پذیرفت و خیال پرسپولیس از برد راحت شد. پرسپولیس لحظات باقیمانده بیشتر به کنترل بازی پرداخت اما دقیقه 82 با شوت زاهدی یک بار دیگر یتیموف را به دردسر انداخت. با وجود این میدانداری پرسپولیس دقیقه 90 نیز شانس گل دیگری داشت که شوت سورگی فضای بالای دروازه را شکافت و گل نشد. در وقت‌های تلف شده هم ترابی با حرکت سریعش شانس دیگری ساخت اما یتیموف او را ناکام گذاشت. بعد از موقعیتی که عالیشاه در بدو ورودش به زمین از دست داد در آخرین دقیقه وقت تلف شده فرار باهویی با پاس ترابی منجر به خطای مدافع حریف شد که صحنه به VAR رفت و بعد از بررسی طولانی صحنه، داور عراقی پنالتی نگرفت تا همان برد دوگله باقی بماند و پرسپولیس شش امتیازی شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی