صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و نه - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

گوستاوو در قفس استقلال

47 روز سرگردانی

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
قرار بود گوستاوو بلانکو در بازی با هوادار دقایقی برای استقلال بازی کند. حتی شب قبل از بازی نیز زمزمه ثبت قرارداد این بازیکن به گوش رسید و حتی بلانکو در اردوی استقلال حاضر شد و همراه اتوبوس این تیم به ورزشگاه آزادی رفت، اما در نهایت روی سکو‌ها نشست و نتوانست در بازی استقلال مقابل هوادار شرکت کند.
بعد از بازی با هوادار در حالی که نگاه‌ها متوجه مدیران باشگاه استقلال بود تا پیرامون چرایی غیبت دوباره این بازیکن پاسخ روشنی بدهند، اعلام شد که باشگاه استقلال در تلاش است این بازیکن را به بازی با آلومینیوم اراک برساند. حتی از قول خطیر عنوان شد که مدیر باشگاه استقلال با قطعیت درباره رسیدن این بازیکن و حل مشکل ثبت قراردادش صحبت به میان آورده است.
در حالی که زمان اندکی تا برگزاری بازی استقلال مقابل آلومینیوم اراک باقی مانده و عملاً ۴۸ ساعت دیگر فرصت در اختیار استقلال قرار دارد تا مشکل این بازیکن را حل کنند، اما از باشگاه استقلال خبر‌هایی مبنی بر احتمال غیبت دوباره این بازیکن به گوش می‌رسد.
یکی از مسئولان باشگاه استقلال که نخواست نامی از او در رسانه‌ها برده شود اعلام کرد طی روز‌های گذشته باشگاه استقلال در تلاش بوده قرارداد برخی بازیکنان را کاهش دهد تا قرارداد گوستاوو ثبت شود، اما هیچ توفیقی در این راه به دست نیامده و برخلاف گمانه‌زنی‌هایی که شد تاکنون هیچ یک از بازیکنان استقلال راضی به کاهش قرارداد خود نشده‌اند تا جا برای ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو باز شود.
باشگاه استقلال قصد دارد به طرق دیگر بازیکنانی که راضی به کاهش قرارداد خود می‌شوند را از لحاظ مالی راضی کند، اما این طرح مورد تأیید بسیاری از بازیکنان نیست، چون آنها اعتقاد دارند اگر مبلغ قرارداد در برگه قرارداد ذکر نشود آخر فصل دست آنها به جایی بند نخواهد بود و با تغییرات احتمالی در رأس مدیریت باشگاه احتمال دارد مدیر بعدی اساساً زیر بار تعهدات خارج از قرارداد نرود.
به این ترتیب باشگاه استقلال با یک بن‌بست جدی مواجه است و درحالی که گفته شد مهدی مهدی‌پور نیز راضی شده تا قراردادش را به نفع گوستاوو کاهش دهد، اما تا به امروز این بازیکن اقدامی در راستای کاهش قراردادش انجام نداده تا مسأله حضور گوستاوو در ترکیب استقلال قدری پیچیده‌تر شود.
البته نباید از کنار شایعات مربوط به ناآمادگی گوستاوو نیز به سادگی گذشت. گفته می‌شود این بازیکن چندان هم رو پا و آماده نیست و یکی از دلایلی که سبب شده مدیران استقلال چندان خود را به تکاپو نیندازند تا نام این بازیکن وارد فهرست شود، همین مسأله است.
اگر این شایعات درست باشد باید تا زمانی که گوستاوو به شرایط آرمانی می‌رسد، تحمل کرد که اساساً هم مشخص نیست چه زمان گوستاوو آماده خواهد شد. اگر هم این شایعات با واقعیت همخوانی نداشته باشد دست‌کم می‌شود خبر دلخوری این بازیکن بابت وضعیت به وجود آمده را باور داشت. گوستاوو حتی تصور هم نمی‌کرد ماه‌ها در ایران باشد و به دلایل متعدد حتی نتواند یک بازی رسمی برای استقلال انجام دهد. با احتساب امروز 47 روز است که گوستاوو به ایران آمده اما یک بازی هم انجام نداده است.
 
زمزمه یک شرط عجیب
در راستای تلاش باشگاه استقلال برای کاهش قرارداد بازیکنان و باز شدن جا برای ورود گوستاوو به لیست خبرهای دیگری هم دال بر اینکه برخی بازیکنان به باشگاه استقلال اعلام کرده‌اند که در شرایطی راضی به کاهش قرارداد خواهند شد که با آنها تسویه حساب شود به گوش می‌رسد. این شرط نمی‌تواند غیرمنطقی هم باشد و بعید است که بازیکنان استقلال چنین خواسته‌ای را مطرح نکرده باشند چون بسیاری از آنها رقم‌های قابل توجهی از باشگاه طلب دارند که مربوط است به فصل پیش و اگر علی خطیر بتواند این مبالغ را به حساب بازیکنان واریز کند، ممکن است در راستای کاهش قرارداد با او همکاری شود.

جستجو
آرشیو تاریخی