صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۰۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

گالاتاسرای – بایرن مونیخ، ‌لیگ قهرمانان اروپا

مبارزه هیجان‌انگیز استادان بازگشت

گالاتاسرای و بایرن مونیخ، دو تیم بدون شکست گروه A امشب در رمز پارک استانبول مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، میزبان امشب در بازی قبلی خود اولدترافورد را با پیروزی 3 بر 2 ترک کرد در حالی که تیم توماس توخل باخت مقابل کپنهاگن را با پیروزی 2 بر یک عوض کرد.
ویلفرید زاها و کریم آکتورک اوغلو دو بار بازی با یونایتد را به تساوی کشاندند و مائورو ایکاردی گل پیروزی را وارد دروازه منچستریونایتد کرد تا قهرمان 20 دوره لیگ انگلیس از دو بازی خود بیشتر از یک امتیاز به دست نیاورد. گالاتاسرای در بازی اول هم تا پنج دقیقه مانده به پایان با دو گل از رقیب دانمارکی عقب بود اما قدرت بازگشت خود را نشان داد و یک امتیاز از آن بازی خانگی نصیبش شد؛ حالا شاگردان اوکان بوروک با چهار امتیاز در رده دوم گروه قرار دارند.
فنرباغچه شروع خیلی خوبی در لیگ این فصل داشته و 9 بازی ابتدایی‌اش را برد اما گالاتاسرای با پیروزی 2 بر یک این هفته مقابل بشیکتاش که هر دو گلش را مهاجم ایتالیایی زد و آمارش در رقابت‌های داخلی را دورقمی کرد، خودش را به دو امتیازی بشیکتاش رسانده. گالا در شش بازی آخر خود در رقابت‌های مختلف به پیروزی رسیده است.
گالاتاسرای در 23 بازی آخر خود که به فصل قبل هم کشیده می‌شود، نباخته و برای همین میزبانی از بایرن اهمیت زیادی دارد: آنها به صدر جدول می‌روند اگر تیم توخل دست خالی از استانبول برگردد.
هیچ کدام از بردهای بایرن در این فصل لیگ قهرمانان آسان به دست نیامده به خصوص در بازی مهیج 7 گله با منچستریونایتد اما مقابل تیم سرسخت کپنهاگن هم به شکست نزدیک شدند. برتری میزبان 11 دقیقه دوام آورد و جمال موسیالا کار را به تساوی کشاند قبل از اینکه ماتیس تل بازگشت باواریایی‌ها را کامل کند.
پیروزی در اسکاندیناوی آغاز اکتبر فوق‌العاده بایرن بود که تیم بایرن دو برد پیاپی مقابل فرایبورگ و ماینتس به دست آوردند و در هر کدام سه گل زدند. کسب 20 امتیاز از هشت بازی بوندس لیگا بهترین شروع بایرن از فصل 2017-2016 است و پیروزی در بازی امشب که بیستمین بردشان در 24 بازی خارج از خانه آخر خواهد بود، بایرن را به مرحله حذفی لیگ قهرمانان نزدیک می‌کند. بایرن در فصل 1973-1972 جام باشگاه‌های اروپا برای اولین بار با گالاتاسرای روبه‌رو شد که یک بر یک مساوی کرد اما در بازی برگشت 6 بر صفر به پیروزی رسید که گرد مولر دو گل زد.
 
اخبار تیمی
موفقیت برابر منچستریونایتد زیر سایه مصدومیت نیمه دوم لوکاس توریرا قرار گرفت اما بازیکن سابق آرسنال شرایط مسابقه را به دست آورده و 85 دقیقه برابر بشیکتاش بازی کرد قبل از آن که جای خود را به تانگوی اندومبله بدهد. با خروج توریرا از بخش درمان، گالا با تمام نفرات برای بازی با بایرن آماده می‌شود و این عامل مهمی در موفقیت‌های اخیر این تیم به حساب می‌آید. البته سرجیو الیویرا بازی برگشت با بایرن‌مونیخ را از دست می‌دهد اگر امشب اخطار بگیرد. اما این هافبک بازیساز پرتغالی احتمالاً نیمکت را گرم می‌کند چون بوروک به ترکیب اصلی پیروزی برابر منچستریونایتد دست نمی‌زند که هر 11نفرشان مقابل بشیکتاش هم حاضر بودند.
بایرن اما قبل از این سفر سخت به استانبول بازیکنان زیادی را در اختیار ندارد از جمله نصیر مزروعی، مانوئل نویر، دایو اوپامکانو، گابریل ماروشیچ، رافائل گریرو و طارق بوچمن. بحران مصدومیت بایرن در برد مقابل ماینتس بدتر شد چون لئون گورتزکا دچار شکستگی انگشت شد و سرژ گنابری هم اگرچه به بازگشت نزدیک شده اما وضعیت نامشخصی دارد. اگر گورتزکا نرسد، کونراد لایمر که مقابل ماینتس در دفاع راست در ترکیب اصلی بود می‌تواند به خط میانی برود و بونا سار در دفاع بازی کند که ماتیس دلیخت و کیم مین جائه بازیکنان اصلی آن هستند.
 
ترکیب احتمالی
گالاتاسرای: موسلرا؛ بوی، سانچس، بارداکی، آنجلینو؛ آیهان، توریرا؛ تته، آکتورک اوغلو، زاها؛ ایکاردی
بایرن مونیخ: اولرایش؛ سار، کیم، دلیخت، دیویس؛ کیمیش، لایمر؛ کومان، موسیالا، سانه؛ کین

 

جستجو
آرشیو تاریخی