صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۰۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۴

خمس دست‌بردار نیست

تراکتور؛ تیم بازگشت‌های رؤیایی

اکبر منتشلو
روزنامه نگار

تیم تراکتور برعکس آنچه که تصور می‌شد و شرایط این تیم، تمرینات و برنامه‌ریزی‌هایش نشان می‌داد، لیگ برتر را خوب شروع نکرد.
در اولین هفته از دیدارها، تراکتور شکست سنگینی مقابل سپاهان داشت و بازی را 3 بر یک واگذار کرد. این اتفاق برای تبریزی‌ها در هفته دوم هم رخ داد آن جایی که تراکتور در رویارویی با قهرمان فصل گذشته یعنی پرسپولیس بازی را در خانه‌اش با یک گل از دست داد تا بدون امتیاز به کارش ادامه دهد.
هفته سوم شروع دوباره‌ای برای تراکتور بود چرا که این تیم با وجود دو شکست متوالی، توانست در برابر استقلال خوزستان در هفته سوم برنده از زمین خارج شود.
همانطور که گفته شد این شروع دوباره برای تراکتور بود چرا که در هفته چهارم هم در رویارویی با مس رفسنجان به پیروزی رسید. این وضعیت ادامه‌دار بود و تراکتور هوادار را هم از پیش‌رو برداشت تا از سه بازی 9 امتیاز کسب کند.
هفته پیش از موعد یعنی هفته هفتم هم برای تراکتور خوش‌یمن بود. تبریزی‌ها با هدایت خمس توانستند با چهار گل که بهترین برد تراکتور بود، آلومینیوم اراک را در خانه‌اش شکست دهند و امتیازات خود را به 12 برسانند.
این شرایط برای تراکتور ایده‌آل بود تا کاملاً آماده بازی برای هفته معوقه یعنی هفته ششم باشد. کمتر کسی فکر می‌کرد تراکتور در خانه‌اش در رویارویی با شمس آذر قزوین انتهای جدولی بازنده از زمین خارج شوند.
آن هم طوری که به نوعی تحقیر تراکتور در تبریز بود، چرا که شمس آذر تازه وارد توانست در دقایق 17، 33 و 47 با گل‌های پوریا سرآبادانی، محمدرضا رضایی و امیرمحمد نسایی از تراکتور در خانه‌اش پیش بیفتد.
در حالی که هواداران تراکتور با این شرایط منتظر شکست سنگین تیم‌شان در تبریز بودند، بعد از دقایق اولیه نیمه دوم شرایط فرق کرد و خمس که عادت به بازگشت داشت، توانست با هدایت بازیکنان توپ و میدان را در دست بگیرد. دو گل از گل‌های خورده را جبران کرد و فرصت‌های زیادی هم برای بردن بازی و حداقل به تساوی کشاندن بازی داشت، اما بالاخره تراکتور بعد از چهار برد، بازنده از زمین خارج شد.
بعد از این باخت نظرات کارشناسی متفاوتی بیان شد، برخی‌ها معتقد بودند خمس در ترکیب و تعویض بازیکنان اشتباه کرده، برخی‌ها تقصیر را گردن مدافعان تیم انداختند و بعضی‌ها هم از ناداوری در این بازی به ضرر تراکتور حرف زدند، اما به هر حال تراکتور شرایط مشابهی را مانند اوایل فصل دوباره تجربه کرد و در بازی که احساس و پیش‌بینی می‌شد، راحت برنده از زمین خارج شود، بازنده زمین را ترک کرد.
حالا خمس و تیمش دوباره به روزهای سخت هفته اول و دوم لیگ برتر برگشته‌اند و در تلاش هستند، این موضوع ادامه‌دار نشود. تراکتور در هفته هشتم رقابت‌ها بازی سختی را در خارج از خانه خواهد داشت. ذوب آهن میزبان تراکتور خواهد بود، تیمی که در این فصل متفاوت بازی می‌کند و توانسته نتایج قابل قبولی را کسب کند و قطعاً شرایط سختی را برای تراکتور ایجاد خواهد کرد، اما تراکتور نشان داده در خارج از خانه عملکرد بهتری دارد و این تیم دوباره می‌تواند راه بیفتد و مثل چهار هفته متوالی، بردهایش را شروع کند.
هر چند شاید با این وضعیت، باز هم تراکتور نتواند خود را به عنوان یک مدعی جدی معرفی کند، بخصوص که تراکتور در هفته اول و دوم جلوی مدعیان اصلی لیگ برتر بازنده شد، اما در رویارویی با شمس آذر تازه‌وارد و انتهای جدولی بازی را واگذار کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی