صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نگاهی بر تقسیم امتیازات در دربی مهیج لندن

نمایش فاجعه‌بار دروازه‌بان‌ها

خرید باارزش
خریدن پالمر 21 ساله از منچسترسیتی آن هم با 5/42 میلیون پوند باعث تعجب خیلی‌ها شد چون تجربه‌ای در لیگ برتر نداشت اما در همین مدت کوتاه نشان داده ارزش این پول را دارد. بازیکن تیم زیر 21 سال انگلیس به عنوان 9 کاذب بین دو بال چلسی، رحیم استرلینگ و مودریک قرار گرفت و کابوس مدافعان میانی آرسنال شد به طوری که نه ویلیام سالیبا نه گابریل ماگالیز نمی‌دانستند او را تا کجا تعقیب کنند یا اینکه منتظر ورودش به منطقه دفاعی باشند. پالمر دومین گلش را در دومین بازی زد و اینکه انزو فرناندس او را برای زدن پنالتی به استرلینگ ترجیح داد، نشانه اعتماد هم‌تیمی‌ها به او است.

شماره یک‌ها
چلسی و آرسنال هر دو تصمیم به سرمایه‌گذاری برای انتخاب دروازه‌بان گرفتند، هر دو به سراغ تیم‌های لیگ برتری رفتند و هر دو دروازه‌بانی اسپانیایی را انتخاب کردند. اما بازی شنبه نشان داد هیچ کدام درست سرمایه‌گذاری نکردند و با این نمایش فاجعه‌بار آینده هر دو نفر به خطر می‌افتد. رایا تحت فشار بیشتری قرار دارد و بعد از اشتباه مقابل لانس و منچستریونایتد، دروازه‌بان قرضی برنتفورد ممکن است به نیمکت برود و جای خود را به آرون رمزدیل بدهد که منتظر است. سانچس چنین کسی را پشت سر ندارد اما آنها که می‌گفتند چرا دروازه‌بان سوم برایتون باید نفر اول چلسی شود، تأکیدشان بیشتر می‌شود.

کاپیتان بی‌اثر
اودگارد یکی از بدترین بازی‌هایش در آرسنال را انجام داد. کاپیتان آرسنال در حفظ مالکیت توپ ناتوان بود و انرژی لازم در هوای مرطوب ورزشگاه را نداشت. نباید خیلی نگران بود چون بیشتر آرسنالی‌ها مقابل سیستم بازی و پرسینگ چلسی، ناکارآمد شدند اما به رقبای آینده نشان داد که چگونه می‌شود اثرگذاری ستاره نروژی را به حداقل رساند.


بحث بازیسازی از دروازه در جریان است و حامیان و منتقدان خودش را دارد اما بعد از بازی چلسی و آرسنال، منتقدان به ضرورت این کار و ریسک‌هایی که در یک سوم دفاعی به وجود می‌آورد، جان می‌گیرند. هر دو دروازه‌بان اسپانیایی، روبرت سانچس و داوید رایا در مناطق خطرناک توپ را لو دادند و اگرچه فقط اشتباه گلر چلسی به گل آرسنال منجر شد اما شماره یک توپچی‌ها هم بازی پراشتباهی را پشت سر گذاشت. رایا با جاگیری نامناسب در سومین دقیقه نیمه دوم روی گل میخایلو مودریک مقصر بود تا میزبان بعد از پنالتی نیمه اول کول پالمر 2 بر صفر جلو بیفتد اما دفع ناقص سانچس باعث شد دکلان رایس در دقیقه 77 گل بزند و بازگشت آرسنال شروع شود که توسط لئاندرو تروسار در شش دقیقه مانده به پایان تکمیل شد.

تعویض‌های طلایی
جای تردید نیست که آرسنال با خوش شانسی از این بازی امتیاز گرفت. تا یک ربع آخر در حمله بی‌دندان بودند و در دفاع بی‌خاصیت. از ابتدای فصل قبل کمتر مسابقه‌ای مثل این از تیم میکل آرتتا دیده بودیم. این تساوی البته به خاطر تعویض‌های درست مربی اسپانیایی بود هر چند اشتباه سانچس روی گل اول و بازگشت آرسنال مؤثر بود. اولکساندر زینچنکو در نیمه اول بشدت توسط استرلینگ اذیت شد و مدافع چپ آرسنال در ترکیب وظایف دفاعی‌اش با حرکت به سمت خط میانی در زمان مالکیت توپ دچار اشکال شد. آرتتا او را بین دو نیمه بیرون کشید و تاکهیرو تومیاسو که ویژگی‌های دفاعی بیشتری دارد، آورد و برای همین استرلینگ در نیمه دوم آرام شد. آرتتا برای فرار از شکست، همه نیروهای تهاجمی‌اش را به زمین فرستاد، ادی انکتیه، امیل اسمیت رو، کای هاورتز و تروسار؛ گابریل ژسوس و مارتین اودگارد بی‌خاصیت هم بیرون کشیده شدند. تروسار گل مساوی را زد و هاورتز نقش کوچکی در آن داشت اما انکتیه دو بار به زدن گل پیروزی نزدیک شد.

تیم خوب پوچتینو
درست است که چلسی برتری دوگله را از دست داد اما موریسیو پوچتینو می‌تواند به عملکرد تیمش افتخار کند به خصوص با توجه به اینکه بعد از تعطیلات بازی‌های ملی فرصت زیادی برای تمرین نداشتند و مصدومان زیادی هم در تیم وجود دارد. چلسی که با دو برد خارج از خانه روحیه خوبی داشت، بازی را مقتدرانه شروع کرد و در کمتر از 50 دقیقه به دو گل برتری رسید. چلسی در این بازی پرانرژی، در پرسینگ و دریبل زدن مؤثر و در دفاع محکم بود مثل اینکه مربی سابق تاتنهام، ایده‌هایش را در چلسی پیاده کرده و با وجود شروع ضعیف فصل، می‌توانند روی گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان واقعاً حساب کنند.

عملکرد ضعیف
نونی مادوئکه می‌توانست بهتر عمل کند و به بوکایو ساکا اجازه پیشروی و ارسال توپ برای تروسار را ندهد که گل مساوی را بزند. با این عملکرد بعید است در هفته‌های پیش رو او را ببینیم. بال 21 ساله با وجود مصدومان زیاد مورد توجه مربی آرژانتینی نبوده اما به بازی فرستاده شد تا بعد از گل اول آرسنال، جلوی حملات این تیم گرفته شود. بازیکن سابق پی‌اس‌وی آیندهوون باید تا مدتی طولانی روی نیمکت بنشیند.

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی