صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۵

خسروی‌وفا: کاش 20 تا رئیس مثل دبیر داشتیم

برخی رؤسای فدراسیون‌ها توریست بودند!

رضا عباسپور
روزنامه نگار
پرونده نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو با تمام فراز و فرودها و تلخی و شیرینی‌هایش برای ورزش ایران بسته شد. با این همه اما رئیس کهنه‌کار و باسابقه کمیته ملی المپیک ایران (محمود خسروی‌وفا) با تأکید بر این مطلب که قبل از اعزام کاروان به هانگژوی چین، درستاد عالی و کمیسیون‌های تخصصی ما آنالیز ریز به ریز و دقیق نتایج رشته‌های مختلف را داشتیم و می‌دانستیم که چه نتایجی قرار است برای ما در این دوره از بازی‌ها رقم بخورد، می‌گوید با نگاه باز وارد گردونه این آوردگاه شدیم. به همین دلیل او در نشست هم‌اندیشی که با حضور تیم رسانه‌ای اعزامی به هانگژو در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار شد، ضمن تقدیراز زحمات شبانه‌روزی تیم‌ رسانه‌ای اعزامی به هانگژو معتقد بود که حدوداً 80 درصد آنچه که کمیته ملی المپیک درخصوص کسب نتیجه کاروان ورزش ایران (شهید حججی) پیش‌بینی کرده بود، درست از آب درآمد. با این حال اما رئیس کمیته ملی المپیک ایران، از نتایج کسب شده توسط برخی از فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی چین بسیار ناراضی و دلخور بود.

فدراسیون‌های ناکام باید از مردم عذرخواهی کنند
محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک درخصوص عملکرد کاروان ورزش ایران در هانگژو تأکید دارد: «ببینید در برخی رشته‌ها ضعیف ظاهر شدیم و در برخی دیگر انتظارت برآورده نشد و از این بابت صادقانه بگویم حداقل من از جانب برخی مسئولین فدراسیون‌ها که انگیزه سفر رفتن‌شان خیلی قوی‌تر است و مسئولیت خود را نمی‌پذیرند عذرخواهی می‌کنم، اما آنها نیز باید ضعف‌های خود را پذیرفته و از مردم عذرخواهی کنند. از این ناراحتم که اتفاقاً رؤسای همین فدراسیون‌ها در هانگژو دنبال هتل 5 ستاره و ماشین شخصی بودند. درحالی که از نظر نتیجه و عملکرد حرفی برای گفتن نداشتند! فدراسیون‌های ما 3  دسته هستند؛ یک دسته آنهایی هستند که شبانه‌روز دارند تلاش می‌کنند و با تمام وجود مایه گذاشتند و موفق بودند. دسته دوم دارند تلاش می‌کنند اگر چه ضعف‌هایی دارند ولی دارند تلاش‌شان را می‌کنند. ولی متأسفانه دسته سومی هستند که رؤسا و مسئولان آنها بیشتر دوست دارند سفر بروند. اما در مجموع گروه اول و دوم خیلی تلاش می‌کنند که اکثریت فدراسیون‌ها از این دو گروه هستند مضاف بر اینکه نتیجه نگرفتن شاخص ارزیابی نیست چون زیبایی ورزش غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است چرا که نتیجه گرفتن به خیلی از شاخصه‌ها ربط پیدا می‌کند. من از جانب خودم و کاروان ورزش ایران بابت ناکامی‌ها از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم و معتقدم که رؤسای فدراسیون‌هایی هم که در هانگژو نتیجه نگرفتند باید از ملت ایران و جامعه ورزش کشور بابت نتایج ضعیفی که کسب شد، تمام قد عذرخواهی کنند و بابت عملکردشان پاسخگو باشند.»

همچنان حامی حضور و عملکرد بانوان در بازی‌ها هستم
رئیس کمیته ملی المپیک درخصوص عملکرد بانوان ورزشکار اعزامی به هانگژو می‌گوید: «‌من همچنان از حضور بانوان در بازی‌های آسیایی حمایت می‌کنم. چون معتقدم که ما باید حامی ورزش بانوان و ارزش‌های ملی که این قشر از ورزش کشور می‌توانند در میادین مختلف با حضور درخشان خود نماینده شایسته‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند باشیم، مثل حضور ارزشمند خانم‌ها کیانی، رکابی، پرتوآذر که همراه شد با احترام به پرچم مقدس کشورمان در رشته‌هایی مثل سنگنوردی، دوومیدانی، ژیمناستیک و دیگر رشته‌ها که جای توجه و تشکر ویژه دارد.»

ای کاش 20 رئیس فدراسیون مثل دبیر داشتیم
خسروی‌وفا در بخشی از صحبت‌هایش می‌گوید: «انصافاً مجلس حمایت خوبی از کاروان در بحث مالی داشت اما اینکه برخی‌ها بگویند ما هم باید مثل کشتی باشیم تا کمیته به ما بیشتر توجه کند، باید بگویم اتفاقاً نتایج کشتی درخشان بود. چقدر خوب است که 20 تا رئیس فدراسیـــــــــون مثل آقـــــای دبیـــــــــــر

داشته باشیم؛ او شبانه‌روز دارد برای این رشته زحمت می‌کشد و در همه اعزام‌های برون‌مرزی هم نیست و در قیدوبند هتل و خودرو شخصی  و سفر نیست و تازه خیال‌مان از المپیک هم راحت است. در مجموع ۸۰ درصد پیش‌بینی‌های کمیته ملی المپیک برای کاروان اعزامی شهید حججی به هانگژو درست از آب درآمد. هر چند از رشته‌هایی مثل تیراندازی انتظارم بیشتر بود چرا که حتی پیش‌بینی خودشان را هم نتوانستند برآورده کنند. ما در کبدی پسران نقره، کبدی دختران برنز، وزنه‌برداری دو نقره و یک برنز، بوکس یک برنز، شمشیربازی یک برنز، بسکتبال برنز، ژیمناستیک یک برنز، واترپلو برنز، دوومیدانی یک برنز، اسکیت یک نقره و یک برنز، تیراندازی یک طلا و یک برنز، قایقرانی یک طلا دو نقره و یک برنز، تکواندو یک برنز، کاراته یک طلا، کشتی سه طلا، ووشو ۲ طلا، کاراته یک طلا، یک نقره و سه برنز و به طور مثال در فوتبال، تنیس روی میز و شنا مدالی پیش‌بینی نکرده بودیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی