صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و هفت - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اختلاف هاشم با جواد و ادامه ماجراهای شگفت‌انگیز نیمکت

بیک‌زاده چرا آمد، چرا رفت؟!

رضا حمیدی
روزنامه‌نگار

هاشم بیک‌زاده با این نیت که عضو جدیدی از کادر فنی استقلال باشد در میانه‌های راه به دایره مربیان استقلال اضافه شد و چند هفته‌ای نیز در کنار آبی‌ها بود اما ناگهان دیگر اثری از او در تمرینات استقلال دیده نشد.
گرچه جواد نکونام با محدود کردن انتشار اخبار از دل تمرینات استقلال کوشیده خبرهای تیمش مخفی بماند اما از یک هفته پیش درباره اینکه چرا بیک‌زاده به تمرینات استقلال نمی‌رود خبرهایی به گوش می‌رسد.
بودن یا نبودن بیک‌زاده در تمرین استقلال و ادامه فعالیت او در کادر فنی  مسأله ای است که می  توان جداگانه در مورد آن نوشت  اما وقایع کادرفنی استقلال از زمان حضور جواد نکونام تا کنون خواسته یا ناخواسته نوعی آشفتگی و بی‌برنامگی را در این سطح نشان می‌دهد.
اگر بخواهیم به آنچه تا کنون در کادر فنی استقلال گذشته مروری داشته باشیم ابتدا باید از خود نکونام شروع کنیم که با سر و صدای فراوان به سرمربیگری استقلال رسید و هفته‌ها بر سر بودن یا نبودنش در کادر فنی استقلال بحث بود.
بعد از اینکه نکونام به کادر اضافه شد همچنان حواشی پیرامون اینکه چه کسی دستیار سرمربی استقلال می‌شود وجود داشت. گرچه سرمربی استقلال در همان روزهای آغازین نام کیانوش رحمتی و محمد نوازی را به عنوان دستیار خود اعلام کرد اما بر سر حضور دیگر افراد تردیدهای بسیار وجود داشت.
مهدی‌ هاشمی‌نسب که اکنون یکی از اعضای کادر فنی استقلال محسوب می‌شود هفته‌ها بعد از شروع لیگ برتر به استقلال ملحق شد که این خود نشان می‌داد حضور  او  در استقلال با اما و اگرهایی همراه بوده است.
پیش از اعلام اسامی بر سر حضور حمیدرضا رجبی نیز شک و تردید‌هایی وجود داشت و همین تازگی‌ها نیز صحبت از حضور او در تیم مس کرمان شد که رجبی این خبر را تکذیب کرد و ترجیح داد در استقلال به کار ادامه دهد.
اما ماجراهای کادر فنی استقلال وقتی شگفت‌آورتر می‌شود که سابقه حضور سسما، مربی بدنساز را در تمرینات مرور کنیم. این مربی بدنساز روزهای متمادی قبل از شروع لیگ را به دلیل تأخیر مسئولان باشگاه استقلال در فراهم کردن مقدمات حضورش از دست داد و عملاً استقلال هفته‌ها بدون بدنساز تمرین کرد. سسما در تعطیلات اخیر نیز چیزی حدود 30 روز غیبت داشت و به دلیل صادر نشدن ویزایش نتوانست در تمرینات استقلال شرکت کند تا عجیب‌ترین اتفاقات ممکن حول نیمکت استقلال رخ دهد و عملاً بازیکنان از داشتن مربی بدنساز محروم باشند و هفته‌ها زیر نظر نوازی که تخصصی در تمرینات بدنسازی ندارد به تمرین بپردازد.
در نهایت نیز خبر قطع همکاری هاشم بیک‌زاده است که جلب توجه می‌کند. چهره‌ای که قرار بود در کادر فنی استقلال حضور یابد و به عنوان یکی از اعضا شناخته شود اما ناگهان او نیز با استقلال قطع همکاری کرد و بیش از دو هفته است که دیگر در تمرینات حاضر نمی‌شود.
دلیل غیبت بیک‌زاده شاید هیچ‌گاه از زبان خودش بیان نشود یا دیگر اعضای کادر فنی هم درباره آن توضیحی ندهند اما بر اساس خبرهایی که به گوش می‌رسد او به خاطر اینکه چندان از سوی جواد نکونام به کار گرفته نمی‌شده و به نوعی در بازی نبوده، ترجیح داده از کادر فنی جدا شود.
حال اینکه بی‌تفاوتی نکونام حاصل تعدد افراد بود یا مسائل دیگر روشن نیست اما مجموع این اتفاقات نشان می‌دهد که کادرفنی استقلال با وجود اینکه موفقیت‌هایی را در شش بازی انجام شده به دست آورده اما از هماهنگی کافی به دور است.
البته به دایره این اتفاقات باید ماجرای سامره را هم افزود که به هر حال یکی از اعضای کادر محسوب می‌شود. سامره نیز به دلیل اختلاف‌هایی که با نکونام داشت، هفته‌ها در تمرین استقلال حضور نداشت و نتوانست به امور محوله بپردازد.
به هر حال شاید رفتن بیک‌زاده اثر چشمگیری روی عملکرد استقلال نگذارد  اما لازم است که نکونام به عنوان تصمیم گیرنده اول در کادر فنی استقلال با برنامه‌ریزی مطلوب‌تر تیم را به جلو ببرد و تصمیماتی اتخاذ نکند که احیاناً برای استقلال و بیش از همه خودش مخرب و حاشیه‌ساز باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی