صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۳۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

میلان-یوونتوس؛ بازی بزرگ ایتالیا

فرصت فرار بزرگ روسونری

میلان در حالی امشب میزبان رقیب قدیمی خود یوونتوس است که از هشت بازی این فصلش در سری A هفت برد به دست آورده و صدرنشین است. آنها این فرصت را دارند که با شکست دادن یوونتوس مدعی و تیم سوم جدول، یک فرار بزرگ را در صدر جدول داشته باشند و فاصله خود را با رقبا که مهم‌ترین آنها رقیب همشهری‌شان یعنی اینتر است، بیشتر کنند. میلان قبل از تعطیلات بازی‌های ملی برد دراماتیکی مقابل جنوا رقم زد و یوونتوس در دربی دلا موله، تورینو را برد تا در چهار امتیازی روسونری قرار بگیرد.
تنها در یک بازی میلان برنده نشد و آن باخت شوکه کننده 5 بر یک مقابل اینتر در دربی بود، حالا اگر یووه را ببرند برای سومین بار در طول تاریخشان از 9 بازی ابتدای فصل هشت پیروزی کسب کرده‌اند. آخرین بار این اتفاق در سال 2022-2021 رخ داد که میلان به قهرمانی رسید و تیم استفانو پیولی دوباره به قهرمانی چشم دوخته بعد از آنکه فصل قبل در دفاع از آن ناموفق بود.
گرفتن سه امتیاز در دیدار با جنوا یک کار بزرگ بود. میلان دقیقه 87 به وسیله کریستین پولیشیچ به تنها گل بازی رسید اما این تازه آغاز ماجرا بود، هر دو دروازه‌بان در وقت‌های تلف شده اخراج شدند و اولیویه ژیرو جای مایک ماینیان را گرفت که با یک واکنش عالی در آخرین لحظات باعث پیروزی تیمش شد. تیم پیولی بردی به دست آورد که معمولاً تیم‌های با اراده قهرمانی به آن می‌رسند.
اوضاع اما در لیگ قهرمانان خوب نیست و روسونری دو تساوی بدون گل داشته و این هفته باید در پایتخت فرانسه بازی کند. قبل از آن باید یک بازی سنتی در لیگ برگزار کنند آن هم برابر یوونتوسی که قدرتش را در سال‌های اخیر از دست داده و در پنج رویارویی آخر دو تیم در لیگ به پیروزی نرسیده. از دوران طلایی اواخر دهه 80 سابقه ندارد که میلان در شش بازی پیاپی به یوونتوس نبازد اما امشب ممکن است چنین آماری ثبت شود.
یووه شاید برتری گذشته را نسبت به میلان نداشته باشد اما سلطه‌اش بر دربی تورین را به یک دهه رسانده و با 2 گل تورین را شکست داد؛ بیانکونری آخرین بار 19 دربی قبل به تورینو باخته و در 15 دربی از آن موقع برنده بوده.
فدریکو گاتی و آرکادیوژ میلیک گل‌های این بازی را زدند و تیم ماسیمیلیانو آلگری برای سومین بازی متوالی گل نخورد تا آمار کلین‌شیت‌هایش در بازی‌های لیگ به هشت از 13 بازی آخر برسد. یووه از هشت بازی خود 17 امتیاز گرفته است.
تیم آلگری با تأکید بر استحکام دفاعی در این فصل گلی از روی ضربات شروع مجدد نخورده اما برای بازگشت به روزهای پرافتخار گذشته که خودش در آنها سهم زیادی داشته، کارش سخت است بخصوص بعد از دو فصل بدشان در زمین و بیرون آن. یووه توانسته لاتزیو را شکست دهد و با آتالانتا بدون گل مساوی کند اما در دو سفر آخرش به سن سیرو موفق به گلزنی نشده و باید در بازی امشب این نقص را از بین ببرند.
 
اخبار تیمی
آنتونیو میرانته دروازه‌بان 40 ساله قرار است برای اولین بار در یک بازی رسمی در ترکیب اصلی میلان باشد؛ پیولی او را فراخوانده چون ماینیان محروم و خرید تابستانی تیم، مارکو اسپورتیلو مصدوم است. پیولی که قبلاً مدافع یوونتوس بوده در این بازی تئو فرناندس، مدافع فرانسوی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و وضعیت بازی روبن لوفتوس چیک مبهم است اما خبر خوب اینکه پیر کالولو و راده کرونیچ از فرصت بازی‌های ملی استفاده کردند تا ریکاوری خود را پشت سر بگذارند هرچند بعید است این دو برای حضور در ترکیب اصلی چنین بازی مهمی آمادگی لازم را داشته باشند.
پولیشیچ در هشت بازی اولش در لیگ ایتالیا بعد از انتقال از چلسی چهار گل زده و از اواسط دهه 90 تنها چهار بازیکن میلان قبل از 10 بازی اولشان به پنج گل رسیده‌اند: آندری شوچنکو، رونالدینیو، الکساندر پاتو و کارلوس باکا.
یوونتوس بعد از بازی‌های ملی با بازگشت فدریکو کیزا و دوشان ولاهوویچ تقویت شده اما از زوج دفاعی برزیلی، دانیلو و الکس ساندرو خبری نیست. کیزا در پنج بازی‌اش با میلان در روسونری حداقل روی یک گل نقش مستقیم داشته، او سه گل زده و سه پاس گل داده. آلگری باید یک تغییر دیگر هم نسبت به بازی تورینو ایجاد کند، نیکولو فاجولی درگیر رسوایی تبانی شده و محرومیتی هفت ماهه انتظارش را می‌کشد. فابیو میرتی جایش را می‌گیرد.
 
ترکیب احتمالی
میلان: میرانته؛ کالابریا، توموری، تیاو، فلورنزی؛ موسی، عدلی، رایندرز؛ پولیشیچ، ژیرو، لیائو
یوونتوس: شزنی؛ گاتی، برمر، روگانی؛ مک کنی، میرتی، لوکاتلی، ربیو، کاستیچ؛ میلیک، ولاهوویچ

 

جستجو
آرشیو تاریخی