صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۳۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و شش - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

حدادی‌فر: جام ملت‌ها آخرین فرصت نسل طلایی فوتبال است

فدراسیون فوتبال برنامه ندارد

محمد محمدی سدهی
روزنامه نگار
بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال کشورمان با بی‌نظمی تمام در حال برگزاری است و تعویق‌های فراوان لیگ برتر صدای مربیان لیگ برتری را درآورده است. تا به اینجا تورنمنت اردن، آخرین رویداد تیم ملی در مسیر جام ملت‌های آسیا بود که این تورنمنت با قهرمانی شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید. مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم دارند که تیم ملی در تورنمنت مالزی حضور یابد که این تورنمنت خارج از فیفادی است و این موضوع باعث وقفه دوباره لیگ برتر خواهد شد.
قاسم حدادی‌فر، بازیکن سابق ذوب‌آهن و تیم ملی در ابتدا در خصوص تورنمنت اردن به «ایران ورزشی» می‌گوید: «بازی‌های تدارکاتی نقش بسیار مهمی برای حضور در مسابقات اصلی دارد و تمام تیم‌ها سعی می‌کنند که بهترین بهره را از این مسابقات دوستانه ببرند. تورنمنت اردن با وجود حضور 2 تیم اردن و قطر، مسابقات تدارکاتی خوبی برای تیم ملی بود و امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی در این تورنمنت توانست تا حد زیادی نقاط ضعف و قوت تیمش را بشناسد و حالا باید در فاصله باقی مانده تا جام ملت‌ها به فکر ترمیم این نقاط باشد.»
او صحبت‌های خود را اینگونه ادامه می‌دهد: «فوتبال ایران با شرایط سختی همراه است و با توجه به این موضوع می‌توان گفت که تیم ملی به خوبی توانست از فیفادی‌های گذشته و همین فیفادی اخیر استفاده کند. تیم ما در این تورنمنت 2 بازی برگزار کرد و در بازی با قطر فوق‌العاده ظاهر شد. بازی با قطر را می‌توان نقطه عطف تیم ملی در بازی‌های دوستانه بدانیم. شاگردان قلعه‌نویی در تمام نقاط این بازی فوق‌العاده ظاهر شدند و می‌توان امیدوار بود که تیم ملی عملکرد خوبی در مسابقات جام ملت‌ها داشته باشد.»
هافبک سابق تیم ملی در خصوص نقاط ضعف تیم ملی می‌افزاید: «به طور کلی فوتبال ما از نظر سرعت پیشرفت، روند کندی را در پیش گرفته و در واقع تیم ما از قافله عقب مانده است. این در حالی است که تیم‌های ژاپن، کره جنوبی و حتی استرالیا به سرعت در حال پیشرفت هستند و تا حد زیادی فوتبال خود را به فوتبال روز دنیا رسانده‌اند. می‌بینیم که تیم‌های ژاپن و کره جنوبی به عنوان رقبای اصلی ما در جام ملت‌ها، در همین فیفادی مقابل حریفان خود چه نتایج خوبی کسب کرده‌اند، این نشان می‌دهد که این تیم‌ها با سرعت زیاد در حال پیشرفت هستند و در آینده شاهد قهرمانی آنها در چنین مسابقات معتبری خواهیم بود.»
حدادی‌فر می‌گوید: «ضعف اصلی ما بی‌برنامگی است؛ فدراسیون فوتبال برای تیم‌های خود برنامه ندارد و همین موضوع باعث لطمه به تیم‌های ملی در رده‌های مختلف می‌شود. مثل همان اتفاقی که برای تیم امید افتاد و این تیم به دلیل بی‌برنامگی نتوانست در بازی‌های آسیایی اخیر نتیجه بگیرد. سال‌هاست که فدراسیون برنامه مدونی ندارد و همین موضوع باعث شد تا تیم ملی در جام جهانی قطر آن نتایج را کسب کند. همین بی‌برنامگی‌ها باعث شد تا پیش از جام جهانی ما نتوانیم در تورنمنت‌های بزرگ حضور یابیم و از این تورنمنت‌ها برای پوشش ضعف‌مان استفاده کنیم. این بی‌برنامگی‌ها سال‌هاست به تیم ملی لطمه می‌زند.»
او صحبت‌های خود را اینگونه ادامه می‌دهد: «جام ملت‌ها تورنمنت بسیار سختی برای ما خواهد بود چرا که مدعیان شرق آسیا علاوه بر تدارکات خوب تیمی از نظر فنی، بازیکنان بسیار خوبی هم دارند که هر کدام از آنها در باشگاه‌های اروپایی مهره قابل اتکایی به حساب می‌آیند. البته ما هم چنین مهره‌های خوبی داریم اما فوتبال بازی تیمی است و نمی‌توان تنها به این موضوع اکتفا کرد. زمانی بود که بیشتر لژیونرها در قاره آسیا مختص تیم ما بود اما حالا می‌بینیم که تیم‌های ژاپن و کره جنوبی هم لژیونرهای خوبی دارند.»
هافبک سابق تیم ملی فوتبال در ادامه بیان می‌کند: «با تمام این تفاسیر تیم ملی نسل بسیار خوبی دارد و این جام ملت‌ها آخرین فرصت برای این نسل طلایی فوتبال محسوب می‌شود تا افتخارآفرین باشد. با تمام این سختی‌ها و مشکلاتی که فوتبال ایران دارد، ما ایرانی هستیم و بارها بازیکنان ما نشان داده‌اند که می‌توانند در سخت‌ترین شرایط نتیجه بگیرند. امیدوارم که این اتفاق در قطر بیفتد و همین نسل طلایی با تمام سختی‌ها نتیجه‌ای ماندگار کسب کند.»
حدادی‌فر در خصوص بی‌برنامگی لیگ برتر تأکید می‌کند: «لیگ بیست و سوم اسیر بی‌برنامگی مسئولان است و تاکنون لیگ تا این حد تعطیلی نداشته. به این دلیل کار کردن در باشگاه‌ها واقعاً سخت است و این موضوع باعث می‌شود تا مربیان با مشکلات زیادی مواجه شوند. این تعطیلی‌های فراوان باعث فرسودگی بازیکنان و مصدومیت آنها می‌شود؛ مثل همان اتفاقی که برای پرسپولیس افتاد و چند بازیکن اصلی این تیم مصدوم شدند. این اتفاقات باعث می‌شود تا طول عمر فوتبالیست‌ها کمتر شود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی