نکات کلیدی بازگشت لیگ برتر انگلیس

هالند به دنبال فرار از شکست اونیل به فکر انتقام

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
ارلینگ هالند پس از یک تعطیلات ناامیدکننده بین‌المللی آخر هفته به باشگاه منچسترسیتی بازگشت.
نروژ در بازی مقدماتی یورو 2024 که از سال 2000 رنگ هیچ رقابت بزرگ بین‌المللی را ندیده است 1-0 مقابل اسپانیا شکست خورد و غول نروژی بار دیگر کم فروغ ظاهر شد.
رکورد این بازیکن 23 ساله برای نروژ هنوز هم بی‌نظیر است و او در 28 بازی ملی 27 گل به نام خود ثبت کرده و حالا آخرین امید او برای رسیدن به یورو 2024 گذشتن از مسیر پلی‌آف است.
با تمام شدن فیفا دی حالا تمام تمرکز هالند روی بازی‌های باشگاهش است و نمی‌خواهد سیتی برای اولین بار از سال 2016 و زمان هدایت پلگرینی طعم سه باخت متوالی در لیگ برتر را بچشد. نروژی تا این لحظه در 43 بازی که برای سیتیزن‌ها به میدان رفته 44 گل به ثمر رسانده است.
شاگردان پپ بعد از شکست مقابل ولوز و آرسنال که در پایان بازی حاشیه‌هایی را نیز به همراه داشت امروز با برایتون روبه‌رو می‌شوند که هرگز در یک بازی خارج از خانه مقابل سیتی پیروز نشده است. برایتونی‌ها هر 7 بازی لیگ برتری خود را در ورزشگاه اتحاد واگذار کرده‌اند و آمار 16 گل خورده و 2 گل زده را به نام خود زده‌اند.
 
آرسنال و آزمون بزرگ دیگر در راه قهرمانی
آرسنالی‌ها به خوبی می‌دانند برای رسیدن به عنوان قهرمانی که فصل گذشته دستشان از آن کوتاه ماند باید از پس تمام مدعیان بر بیایند. توپچی‌ها در حال حاضر در کنار رقبای شمال لندن تاتنهام هاتسپر در صدر جدول قرار دارند و هر دو تیم هنوز در این فصل شکست نخورده‌اند.
حال قرار است رکورد نباختن توپچی‌ها در برابر چلسی که هزینه‌های زیادی را صرف می‌کند در استمفوردبریج آزمایش شود. به نظر می‌رسد که شاگردان مائوریسیو پوچتینو پس از شروع ناامیدکننده‌ای که در شروع فصل داشتند حالا روی فرم بسیار خوبی هستند. اما آرسنال امیدوار است پس از پیروزی مقابل مدافع عنوان قهرمانی، که اولین پیروزی آنها مقابل تیم پپ گواردیولا در 8 سال گذشته بود، به روند امیدوارکننده خود ادامه دهند.
 
نیوکاسل و بودن یا نبودن تونالی
سرمربی نیوکاسل یونایتد در آستانه بازی امروز مقابل کریستال پالاس در سنت جیمز پارک با مشکل بزرگی در مورد هافبک ایتالیایی خود تونالی روبه‌رو شده است.
تونالی ممکن است به اتهام شرط‌بندی با محرومیت احتمالی بلند مدت در زمان حضورش در آث میلان، روبه‌رو شود و مدت زیادی دور از میادین باشد.
تونالی یکی از خرید‌های بزرگ تابستانی نیوکاسل به حساب می‌آید که با گلزنی در اولین بازی خود برای سفید و سیاه‌پوشان مقابل استون ویلا شروعی فوق‌العاده برای این تیم داشت.
سپس مصدومیت از ناحیه ران مانع حضور او در چند بازی برای نیوکاسل شد و پس از بازگشت به ترکیب تیم یکی از ستارگان برد خیره‌کننده 4-1 این تیم مقابل پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا شد. بدون شک از دست دادن تونالی برای هر دوره زمانی ضربه بزرگی به برنامه‌های ادی هاو خواهد زد.
ماه گذشته سرمربی نیوکاسل در مورد این بازیکن گفت: «او خیلی خوب با تیم هماهنگ می‌شود. شخصیت او باورنکردنی است، بسیار باثبات، متعهد به پروژه و فکر می‌کنم با گذشت زمان رشد خواهد کرد.»
 
اونیل به دنبال انتقام!
اخراج گری اونیل در تابستان توسط بورنموث حتی با استانداردهای بی‌رحمانه لیگ برتر نیز سخت تلقی می‌شد.
اونیل فصل گذشته، در اولین نقش سرمربیگری‌اش، کمک کرد که گیلاس‌ها از منطقه سقوط به رده پانزدهم جدول برسند و پنج امتیاز با سه تیم آخر جدول فاصله داشته باشند.
اما این عملکرد نه تنها پاداشی نداشت بلکه با اخراج این سرمربی نیز همراه شد. بعد از اونیل، آندونی ایراولا خیلی سریع جای او را روی نیمکت گرفت. بیل فولی مالک و رئیس هیأت مدیره در آن زمان گفت: «تغییر به نفع این باشگاه فوتبال است.»
با این حال، این تغییر هنوز سودی برای این تیم نداشته است و بورنموث با ایراولا در رده یکی مانده به آخر حضور دارند و طعم پیروزی را نچشیده‌اند. سرمربی اسپانیایی پس از شکست ناامیدکننده 3-0 مقابل اورتون قبل از تعطیلات بین‌المللی اذعان کرد: «ما باید راهی پیدا کنیم و شرایط را تغییر دهیم.»
در همین حال، اونیل بعد از جدایی لوپتگی خیلی زود دوباره به سر کار برگشت و با برد مقابل منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی نشان داد تیمش در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.
مت هابز، مدیر ورزشی ولوز پس از انتصاب اونیل گفت: «او بسیار آینده‌نگر و پرهیجان است، اونیل نشان داده که می‌تواند خودش را به خوبی ثابت کند زیرا کار بزرگی در بورنموث انجام داده است.»
حال تقابل سرمربی فصل گذشته با تیمی که خودش آن را در لیگ حفظ کرد جذاب خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی