صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

شرایط متفاوت چلسی و آرسنال در دربی لندن

ببر و در صدر بمان!


صدر جدول لیگ برتر حداقل ۴۸ ساعت برای آرسنال خواهد بود اگر بتوانند امشب در استمفوردبریج به پیروزی برسند. تیم میکل آرتتا فقط به‌دلیل گل زده بیشتر تاتنهام که مربی سابقش، موریسیو پوچتینو در چلسی کمی روی فرم آمده، در رده دوم است.
برای دومین بار در دو ماه، رحیم استرلینگ از ترکیب تیم ملی انگلیس بیرون ماند و جای انتقادی باقی نماند چون سه شیر راه خود برای صعود به یورو ۲۰۲۴ را هموار کردند. اگرچه هواداران چلسی کمی نسبت به گرت ساوت گیت خشمگین شدند اما این دعوت نشدن به استرلینگ انگیزه داد و او الهام‌بخش تیمش در تبدیل شکست به پیروزی در برابر تیم تازه لیگ برتری شده برنلی در دیدار دو هفته قبل شد و آبی‌ها با پیروزی ۴ بر یک سومین برد متوالی خود را در رقابت‌های مختلف به دست آوردند.
چلسی که برایتون و فولام را هم شکست داد، برای نخستین بار بعد از هفته آخر گراهام پاتر(سرمربی سابق چلسی)، سه برد متوالی به دست آورده اما همچنان رتبه یازدهم این تیم اصلاً برای هوادارانش قابل قبول نیست. میزبان گران‌قیمت دیدار امشب در صورت پیروزی برای نخستین بار بعد از یک سال سه برد متوالی در لیگ به ثبت می‌رساند اما آنها دو بازی خانگی آخرشان در لیگ را با نتیجه مشابه یک بر صفر به استون ویلا و ناتینگهام فارست باخته‌اند همزمان با پایان یافتن طلسم ناکامی آرسنال مقابل منچسترسیتی.
از روزهای سانتی کاسورلا و اولیویه ژیرو آرسنال در لیگ برتر حریف پپ گواردیولا نشده بود و بعد از آنکه مشخص شد رکورد بازی‌های متوالی بوکایو ساکا برای آرسنال به پایان می‌رسد حتی عده‌ای ترس شکست تحقیرآمیز دیگری برابر سیتیزن‌ها را در سر داشتند. اما در نبود کوین دبروین و رودری در خط میانی، سیتی ایده‌ای برای حمله نداشت و با گل دیرهنگام گابریل مارتینلی توپچی‌ها به پیروزی رسیدند.
آرسنال به باخت مقابل لانس در لیگ قهرمانان واکنش خوبی نشان داد و حالا در کنار تاتنهام تنها تیم‌های بدون شکست لیگ برتر بعد از هشت هفته هستند با ۲۰ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۱۰. اما تیم آنژه پوستکو گلو دوشنبه بازی دارد و آرسنال می‌تواند با سه امتیاز این مسابقه برای نخستین بار چهار برد و چهار کلین شیت متوالی خارج از خانه را به ثبت برساند و حداقل دو روز صدرنشین لیگ باشد.
آرسنال تنها تیم لیگ برتر است که این فصل بیرون از خانه گل نخورده ضمن اینکه استمفوردبریج اخیراً زمین مورد علاقه توپچی‌ها شده است. آنها در سه بازی آخرشان در زمین چلسی پیروز بوده‌اند و اردیبهشت ۳ بر یک در امارات چلسی را شکست دادند تا از هفت بازی آخرشان برابر آبی‌ها به شش برد برسند.

ZOOM
اخبار تیمی
چلسی مصدومان زیادی دارد اما بدون شک وسلی فوفانا، کریستوفر انکونکو، بن چیلول، رومئو لاویا، کارنی چوکووئمکا و تروه شالوباه را در اختیار ندارد و مربی آرژانتینی نگران بازیکنان دیگری نیز هست. پوچتینو امیدوار است نیکلاس جکسون و کاپیتان ریس جیمز آماده شوند که اگر دومی نرسد، مالو گاستو بعد از محرومیت می‌تواند جایش را در دفاع راست بگیرد. مارکوس بتینلی، اکسل دیزاسی، بنوئه بادیاشیله، کول پالمر و آرماندو بروخا هم تلاش می‌کنند به شرایط بازی برسند؛ جای مویزس کایسدو و انزو فرناندس با آنکه از سفر طولانی به آمریکای جنوبی برگشته‌اند، در تیم محفوظ است.
شرایط آرسنال اینقدر بد نیست اما سه بازیکن این تیم در جریان بازی‌های ملی از حضور در تیم‌های کشورشان باز ماندند و ساکا، لئاندرو تروسار و ویلیام سالیبا این دو هفته بازی نکردند. سالیبا شرایط بهتری دارد اما تروسار بین دو نیمه بازی با من سیتی مجبور به ترک زمین شد و خبر جدیدی درباره ساکا بعد از آنکه اردوی انگلیس را ترک کرد، منتشر نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی