صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

عملکرد متفاوت بسکتبال با ویلچر مردان و زنان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

حذف قبل از شروع؟

محسن وظیفه
روزنامه نگار
بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در حالی از غروب یکشنبه با برگزاری مراسم افتتاحیه شروع می‌شود که کاروان ایران در بسکتبال با ویلچر مسابقاتش را شروع کرده و امروز هم قرار است یک مسابقه مهم برگزار کند. علاوه بر بسکتبال نمایندگان ایران در بوچیا هم از روز شنبه رقابت خود را شروع می‌کنند.
بسکتبال با ویلچر مردان و بانوان اولین رشته‌ای بود که رقابت خود را از دو روز پیش برای کاروان فرزندان ایران شروع کرد و با توجه به نتایج روز جمعه هم یک برد و دو شکست برای ایران رقم خورده است. برد متعلق به تیم مردان و شکست‌ها هم سهم تیم ملی بانوان بود. وضعیت تیم بانوان در این دوره به شکلی است که هنوز سوت شروع بازی‌ها زده نشده در آستانه حذف از مسابقات قرار گرفتند. این در حالی است که این تیم در دوره قبل تا مرحله نیمه نهایی هم بالا رفت و در نهایت چهارم شد.    
تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان در حالی امروز دومین مسابقه خود را مقابل چین برگزار می‌کند که در دیدار اول 91 بر 33 افغانستان را شکست داد و حالا می‌تواند با برتری مقابل چین کار خود را برای صعود به مرحله بعد تمام کند.
 تیم ملی بسکتبال با ویلچر در دوره قبل بازی‌ها که به میزبانی جاکارتا برگزار شد به عنوان قهرمانی رسید و در قهرمانی جهان هم توانست روی سکوی سوم بایستد. بنابراین باید منتظر یک مدال طلای دیگر از این تیم بود.
امروز اگر شاگردان محمدرضا دستیار بتوانند به پیروزی برسند تیم ایران با دو برد در صدر گروه خود قرار می‌گیرد و کار صعود به مرحله بعد را تمام می‌کند. تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در گروه یک با تیم‌های چین، فلیپین و افغانستان همگروه است و بازی آخر خود در مرحله گروهی را باید با فلیپین برگزار کند.
برخلاف تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان، تیم زنان عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشته و بیم این می‌رود که تا قبل از شروع رسمی این دوره از بازی‌ها این تیم رسماً از دور مسابقات حذف شود. تیم زنان ایران در مسابقه اول خود مقابل ژاپن متحمل شکست سنگینی شد و با 84 بر 16 بازنده شد. دومین مسابقه این تیم هم مقابل تایلند صبح روز جمعه برگزار شد. اگرچه اوضاع کمی بهتر از بازی اول بود اما باز هم با نتیجه 47 بر 39 شکست خوردند. حالا مسابقه سوم این تیم مقابل لائوس است که در صورت شکست در این مسابقه هم تیم ایران قبل از شروع مسابقات کار خود را در این رقابت‌ها تمام شده می‌بیند.
بسکتبال با ویلچر زنان در این دوره از مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود که تیم‌های ژاپن، کامبوج، لائوس، تایلند و چین حضور دارند. تیم ایران امروز با لائوس مسابقه می‌دهد و بعد هم کامبوج و چین را پیش رو دارد.  
 
شروع بوچیا و پاراتنیس قبل از افتتاحیه
دومین رشته ورزشی ایران که باید در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مسابقاتش را شروع کند، تیم بوچیا است. بوچیا ورزشی است برای بیماران حرکتی و ذهنی و انجام آن‌ هم بسیار دشوار است با این‌ حال جذابیت خاص خود را دارد که در روز اول باید فرشید استجلو، مهران افراشته، ظریفه احمدی و مریم ملکی فلاح مسابقه بدهند. بعد از بوچیا، پاراتنیس مسابقات خود را شروع می‌کند که در روز اول حسن جانفشان، مهدی رضا‌پور، محمد عرفان غلامی و ناصر دهقان‌پور در این مسابقات به میدان می‌روند.

جستجو
آرشیو تاریخی