صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

واکنش اهالی ورزش به فاجعه انسانی در غزه

ستاره‌ها علیه جنایت صهیونیستی

رژیم دیکتاتور و خونخوار صهیونیستی فاجعه دیگری را آفرید و با بمباران یک بیمارستان در غزه مشتی کودک و زن و بیمار را به خاک و خون کشید. وحشیان صهیونیست بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و بر اساس اعلام منابع خبری بیش از 1000 فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند. این فاجعه غیرانسانی به اندازه‌ای مصیبت‌بار و دهشتناک بود که واکنش تمامی جهان را برانگیخت و همه انزجار خود را نسبت به این اتفاق وحشتناک نشان دادند. جامعه ورزش نیز نسبت به این فاجعه انسانی واکنش نشان داد و ستاره‌ها و اهالی ورزش در داخل و خارج با انتشار پیام در صفحه‌های شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی و با مصاحبه‌های تند و تیز خشم و انزجار خود را از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ابراز داشتند. حمایت‌های اهالی ورزش از فلسطینی‌ها و محکومیت رژیم غاصب، مهر تأیید دیگری شد بر مظلومیت فلسطینیان.
بخشی از مهمترین واکنش ستاره‌های ورزش به این اتفاق هولناک به شرح زیر است:

واکنش هافبک تیم ملی
به جنایات صهیونیست‌ها در غزه
قدوس: کودکان در انتظار صبحی هستند که شاید زنده نباشند
سامان قدوس هافبک تیم ملی ایران که در تیم برایتون بازی می‌کند، پس از قهرمانی شب گذشته تیم ایران در جام چهارجانبه اردن، با انتشار یک پیام در صفحه شخصی خود به جنایت رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
قدوس نوشت: آنچه را اکنون در غزه تجربه می‌کنیم، با هیچ چیزی که تاکنون شاهد بوده‌ام، شباهت ندارد. ما در حال جیره‌بندی بطری‌های آب هستیم. غذا در حال تمام‌ شدن است. زخمی‌ها و بیماران امکان درمان و مداوا ندارند. کودکان شب‌ها در تاریکی می‌نشینند؛ در سیاهی محض و به انتظار صبحی می‌مانند که شاید برای دیدنش زنده نباشند.

واکنش کاپیتان تیم ملی والیبال به جنایت غزه
موسوی: از حیوان هم بی‌رحم‌ترید
محمد موسوی ستاره کهنه‌کار و کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در واکنش به بمباران بیمارستانی در غزه توسط رژیم صهیونیستی با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود واکنش نشان داد و نوشت: چطور اسم شما موجودات را انسان می‌گذارند که از حیوان هم بی‌رحم‌ترید.

هدیه رونالدو به کودک آواره
آرزوی کودک فلسطینی برآورده شد
در طول سالیان گذشته هر بار که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات زیادی علیه فلسطینیان شد، بسیاری از بازیکنان مطرح فوتبال همچون رونالدو که از حامیان همیشگی مردم فلسطین بود به این جنایات واکنش نشان دادند. فوق ستاره پرتغالی فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۶ و در روزهایی که برای کهکشانی‌ها بازی می‌کرد، با یک کودک فلسطینی به نام احمد دوابشه دیدار کرد. دوابشه که در حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی پدر، مادر و برادرش به شهادت رسیده بودند و خودش هم دچار سوختگی شدیدی شده بود و پس از بهبودی نسبی با حضور در سانتیاگو برنابئو توانست رونالدو را از نزدیک ملاقات کند. در این دیدار مارسلو مدافع مطرح برزیلی هم به خوش و بش و شوخی با دوابشه پرداخت. رونالدو در سال ۲۰۱۲ نیز کفش طلایی خود را در یک مزایده به فروش رساند و درآمد حاصل از این فروش را که یک و نیم میلیون یورو بود، به کودکان فلسطینی هدیه کرد.

واکنش رئیس فدراسیون کشتی به جنایات رژیم صهیونیستی
دبیر: ظلم هرگز پایدار نمی‌ماند
علی‌رضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی درباره جنایات غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه کودکان و زنان در بیمارستان اظهار داشت: همه مردم آزاده و مسلمان جهان باید از ملت مظلوم فلسطین در برابر این جنایات دیوانه‌وار و توحش عمال رژیم صهیونیستی حمایت و دفاع کنند. ما هم این اتفاقات تلخ را به نظاره نشسته‌ایم و فقط غصه می‌خوریم و دعا می‌کنیم. وی در ادامه بیان داشت: پدرمان همیشه می‌گفت خدایا صدام را از بین ببر و نابود کن؛ ما هم در دهه ۶۰ بچه بودیم و می‌گفتیم خدایا مگر می‌شود صدام از بین برود؟ اما دیدیم چطور از سوراخ او را بیرون کشیدند. ظلم هرگز پایدار نمی‌ماند و این وعدۀ الهی است که وعده‌های خدا همیشه حق بوده‌اند. قهرمان جهان و المپیک در پایان گفت: باز هم به ملت مسلمان ایران و جهان تسلیت می‌گویم. از همه می‌خواهم در فضای مجازی و هر کجا که می‌توانند، بروند پست بگذارند و آزاده باشند و از حق دفاع کنند. باید این رژیم غاصب و فاسد را یکپارچه و متحدانه محکوم کنیم.

حمایت اسطوره فرانسوی اسبق منچستریونایتد از فلسطینی‌ها
کانتونا: فلسطین را آزاد کنید
اریک کانتونا اسطوره فرانسوی اسبق منچستریونایتد خواستار آزادی هر‌چه سریع‌تر فلسطین از شر رژیم غاصب شد و گفت: «فلسطین آزاد» به معنای رهایی فلسطینی‌ها از اشغال رژیم صهیونیستی است که آنها را به مدت ۷۵ سال از حقوق اولیه انسانی خود محروم کرده است. «فلسطین آزاد» به معنای توقف حبس ۲ میلیون فلسطینی در بزرگترین زندان روباز جهان است که نیمی از آنها کودک هستند. «فلسطین آزاد» به معنای پایان دادن به آپارتاید تحمیلی توسط رژیم صهیونیستی است. «فلسطین آزاد» یعنی کنترل زیرساخت‌های اصلی فلسطین توسط فلسطینیان.

همدردی تیم ملی فوتبال با مردم مظلوم فلسطین
از عکس با چفیه تا اهدای جام قهرمانی به مردم مظلوم غزه
تیم ملی فوتبال ایران در فینال جام چهارجانبه اردن به مصاف قطر رفت و با شکست 4 بر صفر این تیم به قهرمانی رسید. پیش از آغاز این بازی و در مراسم ابتدایی بازیکنان ایران با انداختن چفیه بر گردن خود با مردم مظلوم فلسطین همدردی کردند.  در پایان بازی نیز تیم ملی ایران قهرمانی در تورنمنت اردن را به مردم مظلوم غزه اهدا کرد. در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت اردن، اعضای تیم ملی با ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه و شهدای جنایت رژیم صهیونیستی، این عنوان را بویژه به شهدای حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه اهدا کردند.

حمایت ستاره اسبق رئال مادرید از مردم غزه
بنزما: به هیچ زن و کودکی رحم نمی‌کنند
کریم بنزما ستاره مسلمان و سابق رئال مادرید که در فصل جاری در الاتحاد عربستان توپ می‌زند، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به جنایات صهیونیست‌ها واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. بنزما در صفحه‌ شخصی خود نوشت: تمام دعای ما پشت ساکنان غزه است که بار دیگر قربانی بمباران‌ ناعادلانه‌ای می‌شوند که به هیچ زن و کودکی رحم نمی‌کند.

حمایت ستاره سابق سیتی از مردم مظلوم فلسطین
محرز: أَلَا إِنَّ نَصْرَ‌الله قَرِیبٌ
ریاض محرز ستاره و کاپیتان تیم ملی الجزایر و سابق باشگاه منچسترسیتی که در حال حاضر در تیم الاهلی عربستان بازی ‌می‌کند، با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به حمایت از مردم فلسطین پرداخت. این فوق ستاره جهان فوتبال با انتشار یک آیه از سوره بقره به همراه پرچم فلسطین حمایت خود را اعلام کرد. در این آیه آمده است: «أَلَا إِنَّ نَصْرَ‌الله قَرِیبٌ.» (همانا یاری خدا نزدیک است)

واکنش ستاره اسبق تیم ملی آلمان به بمباران بیمارستان غزه
اوزیل: انسانیت کجاست، مردم؟
مسوت اوزیل ستاره ترک‌تبار پیشین تیم ملی آلمان با محکوم کردن این جنایت هولناک در صفحه شخصی خود نوشت: آیا دلیلی در این دنیا وجود دارد که هر روز و هر ساعت بر سر انسان‌های بی‌گناه و بخصوص کودکان خردسال بمب ریخته شود تا آنها را بکشند!؟ قطعاً نه!!! این یک کابوس است. انسانیت کجاست، مردم؟

واکنش قهرمان تیراندازی المپیک به جنایت رژیم پلید صهیونیستی
فروغی: حاضرم به عنوان امدادگر به غزه بروم
محمدجواد فروغی قهرمان تیراندازی المپیک توکیو در واکنش به جنایت رژیم صهیونسیتی در غزه بیان کرد: من به عنوان یک انسان، نه به عنوان یک مسلمان یا ایرانی جنایت‌های وحشیانه رژیم پلید و فاسد صهیونیستی را محکوم می‌کنم. متأسفم که از دست من کاری جز اشک و آه برنمی‌آید. با مردم مظلوم غزه ابراز همدردی می‌کنم. اعلام می‌کنم که اگر امکانش هست می‌توانم همین امشب به عنوان یک امدادگر عازم غزه شوم و به این کار افتخار می‌کنم. امیدوارم که کاری از دستم بر بیاید. من شدیداً متأثر و نگران هستم و امیدوارم هرچه زودتر با پیروزی حق همراه باشد و شاهد اینگونه صحنه‌ها در غزه مظلوم نباشیم.

واکنش هافبک استقلال به فاجعه غزه
سلمانی و کفش‌های خونی
جعفر سلمانی هافبک استقلال به حملات رژیم خونخوار صهیونیستی و کشته شدن کودکان بی‌گناه در غزه واکنش نشان داد و با استوری یک تصویر تلخ و دردناک از کفش‌های خونی یک کودک کشته شده در غزه و استیکر پرچم فلسطین به شکل قلب ناراحتی خود از این فاجعه انسانی را نشان داد.

نیک‌نفس: لعنت به تمام ظالمین
زیبر نیک‌نفس هافبک استقلال به فجایع رخ داده در غزه واکنش نشان داد: تنها حسی که این روزها دارم، انزجار و خشم از قساوت و حماقتِ نوعِ بشره که هرازگاهی در یک گوشه‌ای از دنیا، با تصمیم‌هاش، بی‌گناهی رو می‌کُشه، فقط به این دلیل که فراموش کرده قبل از هر چیز، همه ما انسانیم. لعنت به تمام ظالمینِ گذشته و حال و آینده که بازی‌های پشت پرده‌شون، چیزی نداره جز ریخته شدن خون هزاران زن و بچه و مرد بی‌گناه.

واکنش سرمربی تیم ملی فوتبال به جنایت صهیونیست‌‌ها
قلعه‌نویی: مجامع بین‌المللی به کشتار مردم بی‌گناه فلسطین ورود کنند
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال نسبت به جنایت رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت: بعد از بازی شنیدیم که مردم مظلوم غزه را بمباران کردند که اتفاق بسیار ناگواری است و توقع داریم مجامع بین‌المللی به این جنایت ورود کنند و به مردم بی‌گناهی که شهید می‌شوند رسیدگی کنند.

شهادت بازیکن تیم ملی فوتبال فلسطین در حمله صهیونیست‌ها
دبور قربانی جنایت رژیم صهیونیستی
بازیکن تیم ملی فوتبال فلسطین در پی حمله هوایی رژیم اشغالگر قدس به غزه، به شهادت رسید. روزنامه مصری الوطن از شهادت «رشید دبور» بازیکن تیم ملی فوتبال فلسطین و باشگاه بیت حانون واقع در نوار غزه، در پی حملات هوایی وحشیانه رژیم صهیونیستی خبر داد. منزل رشید دبور زیر آتش و بمباران شدید جنگنده‌های رژیم اشغالگر قرار گرفت و در نهایت به شهادت وی زیر آوار منجر شد. دبور به فهرست ورزشکاران شهیدی اضافه شد که در سال‌های اخیر به دست نیروهای اشغالگر به شهادت رسیده‌اند. نیروهای رژیم صهیونیستی پیش‌تر در سال ۲۰۲۲ احمد عاطف را نیز در حمله به نابلس به شهادت رساندند. همچنین محمد ابوهشاش فوتبالیست فقید باشگاه الفوار فلسطین نیز در سال ۲۰۱۶ به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

حمایت از فلسطین در اولدترافورد
پرچم فلسطین در دستان پوگبا و دیالو
 اردیبهشت ۱۴۰۰ بود که تنش‌های جاری مابین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که کنترل غزه را در دست دارد، بالا گرفت و با وجود درخواست‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن، این تنش‌ها ادامه پیدا کرد. در این بین، «حمزه چادوری» و «وزلی فوفانا» که در آن زمان در تیم لسترسیتی توپ می‌زدند پس از پایان فینال جام حذفی انگلیس پرچم فلسطین را برافراشتند. به دنبال این اتفاق و پس از آنکه «پل پوگبا» و «احمد دیالو» دو بازیکن که آنها هم عضو تیم منچستریونایتد بودند در پایان تساوی این تیم برابر فولام، پرچم فلسطین را در زمین بازی برافراشتند، اوله گنار سولسشر سرمربی وقت شیاطین سرخ در واکنش به این اتفاقات گفت: عقاید بازیکنان فوتبال باید محترم شمرده شود. وی عنوان کرد: فکر می‌کنم باید بازیکنانی از ریشه‌های مختلف، فرهنگ‌های گوناگون و کشورهای متفاوت داشته باشیم و تصور می‌کنم اگر عقاید آنها با دیگران تفاوت دارد، باید به آن احترام بگذاریم. سولسشر تأکید کرد: اگر بازیکنان من به چیزهای دیگری غیر از فوتبال فکر می‌کنند، این یک اتفاق مثبت است و به نظر من پیش از این دیدیم که برخی بازیکنان برای موضوعات دیگر غیر از فوتبال اهمیت قائل هستند. برای مثال «مارکوس رشفورد» را به یاد آورید و تفاوتی که وی رقم زد؛ ما به حق آنها برای داشتن عقاید مختلف احترام می‌گذاریم.
 
 

 

 

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی