صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

استقلال 3 -هوادار 2 کامبک با درخشش مهرداد

دلبری مقابل هوادار

جمعه 28/7/1402، هفته ششم بیست و سومین دوره لیگ برتر،
ورزشگاه : آزادی تهران
تماشاگر:30هزار نفر
استقلال: 3
گل‌ها: یامگا (23)، مهرداد محمدی (60، 84)
هوادار: 2
گل‌ها: صائب محبی (5)، ایمان سلیمی (17-گل به خودی)
داور: بیژن حیدری
کمک‌ها: سیدیعقوب حجتی، محمد عطایی
اخطار: جعفرسلمانی، امید حامدی‌فر (استقلال)، قائم اسلامی‌خواه، مهدی عبدی، مرتضی منصوری (هوادار)
استقلال:
سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، ایمان سلیمی، مهرداد محمدی، سعید مهری(54 -مهدی مهدی‌پور)، کوین یامگا (70 - صالح حردانی)، ‌جعفر سلمانی(54 - ابوالفضل جلالی)، زبیر نیک‌نفس، آرمان رمضانی(70 -ارسلان مطهری)، آرش رضاوند
سرمربی: جواد نکونام
هوادار:
علیرضا حقیقی، مهدی عبدی، فریبرز گرامی، صائب محبی، مرتضی منصوری، محمد عباسی، ایوب کلانتری(39 - داریوش شجاعیان(90 - بابک مرادی)، قائم اسلامی‌خواه، امیرحسین پورمحمد(90 - امیرحسین بهادر)، امین قاسمی‌نژاد، کریم اسلامی (53 - فرهاد زاوشی)
سرمربی: محمود فکری
بازی برای استقلال بسیار بد شروع شد و آبی‌ها که انتظار فرو ریختن دروازه‌شان را نداشتند در دقیقه 5 از میهمان خود عقب افتادند. یک ارسال به عمق دفاع آبی‌ها با ضربه سر گرامی همراه شد که حسینی توپ را دفع کرد اما در ریباند صائب محبی موفق شد دروازه استقلال را باز کند. این گل برخلاف آنچه تصور می‌شد استقلال را به تیمی سراپا حمله تبدیل نکرد و بازیکنان جسور هوادار بدون اینکه تحت تأثیر هواداران حاضر در ورزشگاه قرار بگیرند، روی یک یورش دیگر در دقیقه 17 موفق شدند گل دوم خود را هم به ثبت برسانند. این گل گرچه با اشتباه مرگبار سلیمی به ثبت رسید اما هوادار را در کمال بهت و حیرت حاضران با دو گل از استقلال پیش انداخت. شاید اگر این گل به ثمر نمی‌رسید جواد نکونام و شاگردانش دشواری این بازی را احساس نمی‌کردند و هرگز با جدیت بیشتری به سمت دروازه حریف نمی‌تاختند. در واقع ماحصل گل دوم هوادار همین جدیت بود که استقلال را به تیم دیگری تبدیل کرد. دقیقه 20 امیرحسین پورمحمد اسیر چالاکی مهرداد محمدی شد و تنها راه را خطا روی این بازیکن دید که داور نیز بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد و کوین یامگا دقایقی بعد توپ را برخلاف جهش علیرضا حقیقی وارد دروازه حریف کرد تا یکی از گل‌ها پاسخ داده شود. شکل بازی استقلال نشان می‌داد که آبی‌ها قابلیت گلزنی دوباره را دارند. یامگا که پرتحرک‌ترین بازیکن استقلال در نیمه اول بود دقیقه 2+45 روی ارسال سلمانی با یک ضربه بیرون پا در حالتی نه چندان متعادل بار دیگر دروازه حریف را با خطر مواجه کرد اما ضربه او با فاصله کم به اوت رفت تا اندوخته استقلال از نیمه اول این بازی همان یک گل باشد و در نهایت هوادار با برتری راهی رختکن شود.
در دقایق آغازین نیمه دوم هوادار بازهم تشنه گلزنی نشان می‌داد و قصد داشت تعداد گل‌های زده‌اش در ورزشگاه آزادی را افزایش دهد. شجاعیان می‌رفت تا در دقیقه51 بعد از دریبل دو بازیکن استقلال دروازه را باز کند اما حسینی با یک واکنش خیره‌کننده مانع از فرو ریختن دروازه استقلال شد. این حمله بار دیگر استقلال را به خود آورد. شاگردان نکونام می‌دانستند اگر عرصه را برای هوادار باز بگذارند ظرفیت گلزنی دوباره را دارد و به همین دلیل گستره حملات خود را افزایش دادند تا اینکه دقیقه 60 به آنچه می‌خواستند دست یافتند. در این دقیقه اوت ایمان سلیمی با دو ضربه سر توأمان چشمی و رمضانی زیر پای محمدی آمد واین بازیکن با پای چپ دروازه هوادار را فرو ریخت تا استقلال بازی باخته را با تساوی تاخت بزند.
بعد از گل دوم استقلال تا حدی تب و تاب بازی فروکش کرد و آبی‌ها با تجمع دفاعی بازیکنان هوادار مواجه شدند و دقایقی نتوانستند از کمند مدافعان هوادار عبور کنند. نکونام دراین میان کوشید با تعویض‌های مکرر جانی تازه به تیم تزریق کند هرچند که پیام‌آور شادی آبی‌پوشان بار دیگر مهرداد محمدی بود که دقیقه 84 توانست با یک حرکت انفرادی و ضربه‌ای سهمگین با پای چپ دروازه علیرضا حقیقی را برای بار سوم فرو بریزد. این گل ورزشگاه آزادی را که مملو از تماشاگران استقلالی بود به وجد آورد و شور و حال عجیبی را روی سکوها حاکم کرد. شاید هواداران استقلال خود را برای یک تساوی تلخ که منجر به از دست رفتن 2 امتیاز می‌شد، آماده می‌کردند اما نبوغ مهرداد محمدی در این بازی به مدد استقلال آمد تا آبی‌ها بازی باخته را ابتدا با تساوی و در نهایت با برد عوض کنند و با دستی پر راهی خانه شوند و شبی به یاد ماندنی را برای آبی‌دلان رقم بزنند.
این پیروزی از لحاظ فنی اهمیت بسیاری دارد و تیمی که موفق شده بازی باخته را در نهایت با برتری به پایان برساند بدون شک از لحاظ روحی و روانی در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت و در هفته‌های آتی با روحیه بیشتری راهی بازی‌های باقیمانده خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی