صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و چهار - ۲۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و چهار - ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

صعود مقتدرانه انگلیس به یورو ۲۰۲۴

با بلینگام همه چیز ممکن است

جود بلینگام ستاره برد ۳ بر یک انگلیس مقابل ایتالیا بود که سه شیر را راهی یورو ۲۰۲۴ کرد. بازی انگلیس کامل نبود اما نمایش هجومی تیم رقبای قاره را نگران می‌کند چون حالا انگلیس از راه‌های مختلفی می‌تواند به آنها ضربه بزند؛ هواداران هم می‌توانند رویای رسیدن به جام در آلمان را در سر بپرورانند.
 
ستاره ترسناک
اگرچه جانلوکا اسکاماکا ویمبلی را به سکوت فرو برد، اما میزبان تیم برتر نیمه اول بود تا اینکه پسر طلایی‌شان دست به کار شد. بلینگام از وسط زمین به حمله ملحق شد کاری که بعد از انتقال گران‌قیمت به رئال‌مادرید بارها انجام داده و با خطای جانلوکا دی لورنزو، داور نقطه پنالتی را نشان داد. بعد از آن که هری کین پنالتی را گل کرد، ستاره ۲۰ ساله از هواداران حاضر در ورزشگاه خواست جو بدهند و تیم را تشویق کنند؛ او می‌دانست این تازه آغاز ماجرا است. اوایل نیمه دوم دوباره از خط میانی راه افتاد و این بار برای مارکوس رشفورد فضا ایجاد کرد تا گل دوم را بزند. او بازیکن ترسناکی برای رقبا شده که پرکردن جایش فعلاً در انگلیس مقدور نیست.

رقابت استرلینگ و رشفورد
رحیم استرلینگ با وجود شروع خوبی که در چلسی داشته از سوی گرت ساوت گیت کنار گذاشته شد اما امیدوار بود رقیب مستقیمش، رشفورد شب سختی داشته باشد. از بخت بد بازیکن منچستریونایتد که در رده باشگاهی موفق نبوده یک گل عالی در نیمه اول زد تا جای پایش را در فهرست خوب‌های مربی انگلیس محکم کند. این یعنی کمرنگ شدن امیدهای استرلینگ برای حضور در ترکیب اصلی انگلیس در یورو هر چند به تداوم عملکرد خوبش در استمفوردبریج بستگی دارد. شاید دوباره ماه آینده رقیب رشفورد شود.
 
جای ثابت فیلیپس
ساوت گیت معمولاً از بازیکنانش حمایت می‌کند به خصوص در دوران افول‌شان در لیگ برتر با این حال انتخاب کالوین فیلیپس برای بازی با ایتالیا تعجب‌آور بود. این هافبک از تابستان گذشته که به منچسترسیتی رفته به ندرت بازی خیلی خوبی انجام داده و با کارت زرد زودهنگامی که در این بازی گرفت، حضورش در ترکیب اصلی بیشتر زیر سؤال رفت. وظیفه او پرکردن فضاهایی بود که با پیشروی بلینگام ایجاد می‌شد و اگرچه فیلیپس کامل نبود اما به اندازه کافی برای متقاعدکردن ساوت گیت خوب بازی کرد. حالا مشخص است مربی انگلیس قصد دارد در تابستان از او به عنوان بازیکن ثابت استفاده کند به خصوص اگر در ژانویه از سیتی جدا شود و به تیمی برود که بازیکن اصلی شود.
 
فرصت کم توموری و انکتیه
 فیکایو توموری در میلان درخشید، در فصل اولش با این تیم قهرمان ایتالیا شد و فصل قبل تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان پیش رفت. بازیکن سابق چلسی هر کاری کرد تا نظر ساوت گیت را جلب کند اما مقابل ایتالیا حتی روی نیمکت هم نبود و هری مگوایر که با بهترین روزهایش فاصله زیادی دارد، یک بار دیگر در ترکیب اصلی قرار گرفت.
اولی واتکینز با گلی که به استرالیا زد جای ادی انکتیه را تنگ‌تر از قبل کرد. اگر ایوان تونی هم در ژانویه برگردد، کار برای مهاجم آرسنال سخت‌تر می‌شود و خیلی زود باید درباره تیم ملی دلخواهش تصمیم بگیرد، او می‌تواند برای غنا هم بازی کند.
 
کاپیتان تأثیرگذار
بلینگام شاید همه را هیجان‌زده کند اما هواداران انگلیس موهبت داشتن کاپیتانی مثل هری کین را فراموش نمی‌کنند که شاید با انتقال تابستانی به بایرن مونیخ بهتر هم شده باشد. این دو همکاری خوبی هم با یکدیگر دارند و اگر انگلیس بخواهد به انتظار طولانی برای رسیدن به جام پایان دهد، این دو نقش مهمی خواهند داشت.

ZOOM
دوران سخت اسپالتی

وقتی بلندگوی استادیوم اسامی بازیکنان ایتالیا را اعلام کرد، هواداران انگلیس خیلی نگران نشدند. این تیم ایتالیا که بعد از ناکامی در صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ هنوز در حال بازسازی است برای هیچ حریفی ترسناک نیست و لوچانو اسپالتی کار سختی برای بازگرداندن این تیم به جایگاه واقعی‌اش دارد. رسوایی شرط‌بندی هم دست او را بیشتر بسته، احتمالاً ساندرو تونالی را چند وقت در اختیار نداشته باشد. نیکولو فاجیولی هم هفت ماه محروم شده و ممکن است بازیکنان دیگری هم درگیر شوند. مربی ایتالیا دوران خوبی ندارد و اگر کسی بتواند شرایط را عوض کند، تنها از معجزه‌گری مانند اسپالتی بر می‌آید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی