صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و چهار - ۲۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و چهار - ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

بیمارستان پرسپولیس فقط ملی‌پوش می‌پذیرد

8 هم رفت پیش 80!

در جریان بازی تیم‌ملی مقابل قطر مرتضی پورعلی‌گنجی در یک برخورد سخت به‌شدت آسیب دید و از زمین بیرون رفت. با توجه به تصاویر تلویزیونی و میزان درد و همچنین نوع برخورد پورعلی گنجی با بازیکن قطر مشخص بود احتمال یک مصدومیت سخت وجود دارد و بدین ترتیب یحیی گل‌محمدی و کادر فنی پرسپولیس برای چندمین بار در یک ماه اخیر با بدشانسی بزرگی به‌نام مصدومیت بازیکنان کلیدی خود مواجه شدند.
پیش‌از این پرسپولیس چهار ملی‌پوش خود وحید امیری، مهدی ترابی، میلاد سرلک و یاسین سلمانی را به‌دلیل مصدومیت‌های سخت از دست داده بود و در چند مسابقه نتوانست از آنها استفاده کند. مصدومیت‌هایی که ممکن است در بازی‌های یک ماه آینده هم گریبان پرسپولیس را بگیرد.
با این‌وجود از آنجایی که احتمالاً آسیب‌دیدگی مرتضی پورعلی‌گنجی هم جدی است او پنجمین ملی‌پوش پرسپولیس است که از شرایط تمرین و بازی در تیم باشگاهی‌اش دور خواهد شد و این می‌تواند لطمه‌ دیگری به سرخ‌ها در راه قهرمانی مجدد لیگ برتر و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان وارد کند.
بعد از مصدومیت پورعلی‌گنجی و تصاویر نگران‌کننده تلویزیونی بلافاصله یحیی گل‌محمدی پیگیر وضعیت او شد. رضا درویش هم تلفنی با پورعلی‌گنجی حرف زد.
بعد از بازی با قطر، پورعلی‌گنجی که ممکن است از ناحیه رباط آسیب دیده باشد، از سوی کادر پزشکی به هتل منتقل شد و پس از ریکاوری اولیه به اتاق خود رفت اما بعد از قهرمانی ایران و پایان مسابقه چند بازیکن تیم ملی به دیدار او رفتند. مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی، کریم انصاری‌فرد و همچنین محمود اسلامیان، مهدی محمدنبی و امیر قلعه‌نویی نفراتی بودند که سری به پورعلی‌گنجی زدند تا جویای احوال او باشند.
در بازگشت به تهران ظهر دیروز شماره 8 سرخ‌ها و تیم ملی با عصا و ویلچیر در حالی که دکتر شهاب او را به سمت خودرو می‌برد لحظاتی با خبرنگاران صحبت کرد و ضمن تشکر از همه آنهایی که نگرانش بوده‌اند و پیام داده‌اند گفت: «نمی‌دانم چه بگویم؛ اسمش را حکمت بگذارم یا قسمت و اتفاق. اتفاق بد و تلخی بود و خودم که صحنه را می‌بینم، بدنم می‌لرزد. من از تلاش و اراده خودم مطمئنم و امیدوارم که هم باشگاه پرسپولیس و هم فدراسیون و تیم ملی کمک کنند که صحیح و سلامت و محکم‌تر از قبل برگردم.»
پورعلی‌گنجی که قبلاً یک بار در چین رباط صلیبی پاره کرده و ماه‌ها از میدان دور بود و بعد به پرسپولیس آمد دیروز بلافاصله بعد از بازگشت به تهران برای گرفتن‌ ام‌آر‌ای به بیمارستان رفت. دیروز بحث پارگی رباط صلیبی این بازیکن جدی بود که اگر اینگونه باشد او هم مثل یاسین سلمانی شماره 80 تیمش فصل را از دست داده است. البته از آنجایی که مصدومیت پورعلی‌گنجی در یک بازی ملی رسمی و در زمان فیفادی رخ داده، طبق قوانین باشگاه پرسپولیس می‌تواند از فیفا درخواست غرامت کند و فیفا هم مجبور است پول سنگینی به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند. در قوانین آمده اگر مصدومیت یک بازیکن بیشتر از ۲۸ روز طول بکشد، فیفا موظف خواهد بود که به ازای هر روز، چیزی حدود ۲۰ هزار یورو به باشگاه مربوطه پول بدهد.
جالب اینکه دیروز این موضوع در جلسه هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس مورد بحث قرار گرفت و ناخواسته این موضوع مطرح شد که با توجه به پارگی رباط صلیبی زانوی پورعلی‌گنجی باشگاه باید پیگیر این مسأله باشد.
 عصر دیروز حقیقت پزشک پرسپولیس پارگی رباط صلیی پورعلی‌گنجی را تأیید کرد: «با توجه به اینکه کاروان تیم عازم قزوین بود، هماهنگی‌ها را انجام داده بودیم تا مرتضی پورعلی‌گنجی به محض بازگشت به ایران همراه کاروان تیم ملی فوتبال برای بررسی‌های پاراکلینیکی اعزام شود و ریپورت آن را هم دریافت کنیم. متأسفانه نتیجه کار خوشایند نبود و پارگی رباط صلیبی تأیید شد. کادر پزشکی تیم ملی اقدامات اولیه را برای این بازیکن انجام داده و حالا باید روال کار را مرحله به مرحله پیش ببریم. بر این اساس، هماهنگی‌ها با پزشکان متخصص نیز در حال انجام است.»
پورعلی گنجی در حالی با مصدومیت شدید مواجه شد که مشخص نیست چرا در میانه زمین و در شرایطی که خطری دروازه تیم ملی را تهدید نمی‌کرد تکل زد تا زانویش بچرخد؟ البته مرتضی همیشه با تمام وجود و کمی هم انتحاری بازی می‌کند اما شاید اگر در آن لحظه داغ نمی‌کرد و آنطوری تکل نمی‌زد الان شرایط اینگونه نبود. با این حال از این اتفاقات در فوتبال زیاد می‌افتد و همه دنبال دلداری دادن به این مدافع ملی‌پوش هستند که زودتر برگردد اما پرسپولیس یک بازیکن دیگر هم از دست داد و اوضاع برایش در مسابقات فشرده پیش رو که مدافعان مدام مصدوم و محروم می‌شوند سخت‌تر خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی