صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و چهار - ۲۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و چهار - ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

کرمانی‌مقدم: مصدومیت مرتضی ربطی به فشارها ندارد

این پرسپولیس تیم زمان برانکو نمی‌شود

مرتضی کرمانی مقدم مهاجم اسبق پرسپولیس مصدومیت زیاد در بین بازیکنان پرسپولیس را کمی نگران‌کننده می‌داند و از این مسأله که سازمان لیگ به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که ملی‌پوشان پرسپولیس باید با فاصله کمتر از 48 ساعت برای تیم باشگاهی‌شان بازی کنند را یک ایراد می‌داند اما با این وجود معتقد است بازیکنان پرسپولیس آنقدر غنای تکنیکی و فنی دارند که به لحاظ بدنی و فنی با مشکلی برای بازی امروز مقابل پیکان مواجه نخواهند شد.

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
در خصوص شرایط پرسپولیس که هر چند روز یکی از بازیکنانش مصدوم می‌شوند چه صحبتی داری؟
مصدومیت مرتضی که ربطی به فشار تمرینات نداشت و در آن صحنه ما شاهد یک برخورد فوتبالی بودیم که برای هر بازیکنی ممکن است پیش بیاید اما‌ ای کاش مرتضی در میانه میدان آن تکل را نمی‌زد تا آن گونه مصدوم شود با این حال امیدوارم مصدومیتش خیلی جدی نباشد. سفرها و فشردگی بازی‌های مختلف بازیکنان را کمی تحت فشار قرار داده اما امیدوارم بازیکنان به گونه‌ای مدیریت کنند که فشار را از روی خودشان بردارند.
شرایط مصدومیت‌های زیاد پرسپولیس به گونه‌ای شده که این تیم را با تیم کم‌بضاعت دوره برانکو مقایسه می‌کنند؟
نه این تیم فعلی اصلاً قابل قیاس با تیم برانکو نیست و کلی مهره دارد ان‌شاءالله وضعیت مصدومان هم خوب می‌شود و آنها زودتر برای بازی مهیا خواهند شد. مصدومیت‌ها زیاد شده اما تیم زمان برانکو و مشکلاتش برای این تیم پرمهره فعلی تکرار نمی‌شود.
ما برای همین بازی مقابل پیکان تعداد مصدومان خیلی زیاد است و بازیکنانی مانند ترابی و امیری و پورعلی گنجی و عالیشاه و سرلک و سلمانی به دلیل مصدومیت حضور ندارند!
همه این بازیکنان که گفتید بازیکنان خیلی خوبی هستند. مثلاً مرتضی برای خط دفاعی وزنه‌ای بود اما فرجی و گولسیانی هم به عنوان مدافعان میانی بازیکنان خیلی خوبی هستند که قبلاً هم نمایش‌های خوبی داشتند فقط امیدوارم این دو مدافع در شرایط بازی باشند که بتوانند بهترین نمایش را در صورت بازی کردن داشته باشند. در خط میانی و سایر خطوط پرسپولیس بضاعت خوبی دارد و بازیکنان قادرند که با بیشترین کارآیی بهترین نمایش ممکن را ارائه دهند.
برای بازی پرسپولیس مقابل پیکان که در قزوین برگزار می‌شود چه پیش‌بینی دارید؟
زمین مسابقه خوب باشد پرسپولیس از سد تیم پیکان با دو سه گل اختلاف می‌گذرد و پیکان نمی‌تواند مقابل پرسپولیس حرفی برای گفتن داشته باشد. تیمی جوان که حرف خاصی مقابل پرسپولیس نخواهد داشت. پرسپولیس باید سه امتیازها را جمع کند چون در این فصل هم هوادارانش انتظاری جز قهرمانی و تکرار این موضوع از تیم محبوبشان ندارند.
حاشیه‌ها و مسائل اخیر تأثیری برروی کیفیت فنی بازیکنان پرسپولیس مقابل پیکان نخواهد داشت؟
این مسأله اعتصاب فقط مربوط به این فصل نیست و فصل قبل هم بوده است. خود یحیی و بازیکنان هم تحت فشارند. از طرفی درویش هم در حل مشکلات تنهاست که امیدوارم به هر شکل ممکن ایشان بتواند مشکلات تیم را برطرف سازد تا شرایط بعداً به گونه‌ای نشود که خدایی ناکرده تیم متضرر شود و بعد افسوس خورده و گفته شود که‌ ای کاش این مشکلات کمتر می‌شد. با این وجود و همه مشکلاتی که وجود داشته و دارد من اطمینان دارم که پرسپولیس بازی مقابل پیکان را برنده از زمین خارج خواهد شد چون بازیکنان پرسپولیس باغیرت هستند و می‌خواهند ثابت کنند که مسائل بیرونی هیچ ارتباطی با بازی‌شان ندارد و آنها برای هوادار و خودشان بهترین نمایش را ارائه خواهند داد.
در خط حمله هم دست یحیی خیلی باز نیست.
به هر حال فعلاً چاره‌ای جز این وجود ندارد که ما مهاجمی جز عمری و شهاب را انتخاب کنیم اما با همین زوج هم می‌توانیم بهترین نمایش را ارائه دهیم و موفق شویم چون پشتوانه تیم بالاست و به هر حال هافبک‌های تهاجمی زیادی داریم که به بهترین شکل می‌توانند از مهاجمانمان حمایت لازم را انجام دهند.
به نظرتان کنعانی‌زادگان می‌تواند مانند تیم ملی برای پرسپولیس هم خوب گل بزند؟
محمدحسین تبحر خیلی خوبی در زدن ضربات سر روی ضربات ایستگاهی دارد و دیدید که دو گل زیبا برای تیم ملی زد و من امیدوارم که بتواند گلزنی‌های تیم ملی را برای پرسپولیس و از همین بازی با پیکان شروع و تکرار کند.
بازی کردن کنعانی‌زادگان در فاصله کمتر از 48 ساعت برای پرسپولیس مشکل‌ساز نخواهد شد؟
نه من فکر نمی‌کنم مشکلی از این بابت برای کنعانی‌زادگان پیش بیاید چون او بازیکنی تنومند است که البته دقایق زیادی برای تیم ملی بازی نکرد اما‌ ای کاش برنامه‌ریزی بهتری برای بازی پرسپولیس در لیگ با توجه به بازی ملی‌پوشانش انجام می‌شد چون بقیه ملی‌پوشان تیم‌های دیگر تا آنجا که من می‌دانم با زمان استراحت بیشتری برای تیم باشگاهی‌شان بازی خواهند کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی