صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و چهار - ۲۷ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و چهار - ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اگر طارمی یا سردار مصدوم شوند، چکار می‌کنیم؟

شاهرخ بیانی: همه مردم می‌دانند منظورمان از تیم خاص چه تیمی است

آقای قلعه‌نویی چرا از حاج صفی استفاده می‌کنی؟

روز گذشته اتفاق خاصی افتاد که تاکنون در لیگ برتر نیفتاده بود. 9 نفر از پیشکسوتان استقلال بعد از جلسه‌ای که با یکدیگر داشتند، تصمیم گرفتند به جای مصاحبه علیه اشتباهات داوری، نامه‌ای به تاج و افشاریان ارسال کرده و از آنها بخواهند تا نظارت خود را به نحوه داوری‌ها بیشتر کنند. این پیشکسوتان با اشاره به سود بردن به گفته خودشان «یک تیم خاص» از اشتباهات داوری در هفته‌های ابتدایی لیگ مدعی شدند که از این پس اجازه نمی‌دهند با این اشتباهات قهرمانی‌های سریالی اتفاق بیفتد. یکی از آن 9 پیشکسوتی که پای نامه را امضا کرد، شاهرخ بیانی کاپیتان سابق استقلال بود. بیانی طی این چند وقت اخیر در تمام جلسات پیشکسوتان استقلال حاضر بوده و یکی از کسانی بود که در آشتی نکو و خطیر نیز نقش داشت. البته علاوه بر مسائل داوری این پیشکسوتان یک بار دیگر از مسئولان وزارت ورزش نیز خواستار تغییر اعضای هیأت مدیره استقلال شدند تا شرایط مالی این تیم در ادامه لیگ با اعضای جدید اقتصادی بهتر شود. همین دو نکته بهانه‌ای شد تا به سراغ شاهرخ بیانی برویم و در مورد تصمیمات پیشکسوتان استقلال با او همکلام شویم.

 نامه‌ای به آقایان تاج و افشاریان ارسال کردید و نسبت به اشتباهات داوری اعتراض داشتید. در خصوص تصمیمی که گرفته شد بیشتر توضیح می‌دهید؟
ما پیشکسوتان استقلال دیدیم که در پنج هفته ابتدایی لیگ اشتباهات سهوی یا تعمدی بعضی از داوران به ضرر یکسری تیم‌ها و به نفع یک تیم خاص بوده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به جای انجام مصاحبه این بار نامه‌ای تنظیم کنیم و از شخص تاج و افشاریان بخواهیم جلوی این اشتباهات را بگیرند. چون همان‌طور که خودتان می‌دانید حتی یک امتیاز هم می‌تواند سرنوشت تیم قهرمان و یا تیم سقوط کننده لیگ را تغییر دهد. پس نباید دست روی دست بگذاریم و اجازه دهیم تا آخر فصل همین امتیازات سرنوشت قهرمان لیگ را عوض کند.
 هواداران از شما پیشکسوتان خواستند یا خودتان چنین نظری داشتید؟
نه، تصمیم خودمان بود، البته به احترام هوادارانی که به هر حال توقع دارند ما ساکت نباشیم و نسبت به سرنوشت تیم عزیزمان بی‌اهمیت نباشیم. مسئولان که وی ای آر نیاوردند، اما از تلویزیون مشخص بود که چه اتفاقاتی در بازی افتاده است. داور چهارم می‌تواند فیلم را ببیند و بعد داور را در جریان بگذارد.
 یعنی از کمیته داوران می‌خواهید که داور چهارم دسترسی به پخش تلویزیونی داشته باشد و داور را در جریان مسابقه بگذارد؟
دقیقاً. صحنه‌ها در تلویزیون مشخص است. اگر داور چهارم دسترسی داشته باشد و فیلم بازی را ببیند قطعاً می‌تواند به داور بازی کمک کند که اشتباهی نداشته باشد.
 به هر حال با آوردن وی ای آر داوران لیگ برتر هم باید تعلیم ببینند و دوره‌اش زمانبر خواهد بود.
مگر چقدر زمان می‌برد؟ هرکاری می‌خواهند انجام دهند باید همین حالا انجام دهند.
 در نامه خود اشاره کرده بودید داوری‌ها به نفع تیمی خاص است و حالا هم با دعوای زرگری قصد دارند ذهن‌ها را منحرف کنند، منظورتان حتماً پرسپولیس است؟
همه مردم می‌دانند تیم خاص چه تیمی است و خودشان بهتر تشخیص می‌دهند. الان داوری‌ها به نفع یک تیم خاص است و همان‌طور که گفتم این امتیازات آخر فصل سرنوشت قهرمان را تغییر می‌دهد.
 شما غیر از اینکه به فدراسیون برای اشتباهات داوری نامه زدید، از مسئولان وزارت ورزش هم خواستید که هیأت مدیره استقلال را تغییر دهید. در این خصوص نیز توضیح دهید.
بله ما چند وقتی است پیگیر هستیم. در جلسه‌ای که با نکونام و خطیر داشتیم، فهمیدیم ریشه همه مشکلات استقلال، پول است. در حال حاضر استقلال بدهی زیادی دارد و قطعاً اگر این مشکل حل نشود زیادتر هم می‌شود. باید اشخاصی عضو هیأت مدیره استقلال شوند که به باشگاه پول تزریق کنند و پول‌آور باشند. مهم نیست که چه اسمی دارند. هرکس نیتش سودرسانی است باید وارد عمل شود و به استقلال کمک کند.
 تیم ملی برای انجام بازی‌های تدارکاتی به اردن رفت و دو بازی دوستانه داشت اما به خط دفاع تیم و همچنین تفکرات آقای قلعه‌نویی انتقادات زیادی شد. نظر شما در این خصوص چیست؟
من قبلاً هم گفتم ما باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم تا بتوانیم بازیکنان خود را محک بزنیم. حتی اگر این بازی‌ها هزینه برایمان دارد باید این کار را انجام دهیم تا نقاط ضعف‌مان را بفهمیم. نکته دیگری که وجود دارد این است که در این بازی‌ها از جوان‌ها استفاده نمی‌شود تا محک بخورند. چرا از احسان حاج‌صفی در این بازی‌ها استفاده می‌شود. اگر یک روزی خدایی ناکرده طارمی یا آزمون مصدوم شدند ما جوانی را داریم تا جایگزین آنها شود و بدون ترس بتواند به تیم ملی کمک کند؟ قطعاً در جام جهانی بعدی این بازیکنان سن‌شان بالا می‌رود و نمی‌توانند به ما کمک کنند. آیا برای آن روزها برنامه‌ای داریم؟ این همه نقدهایی است که به تیم ملی می‌شود و باید آقای قلعه‌نویی نیز به این نکات توجه کند.
 استقلال بازی با هوادار را در پیش دارد. در خصوص این بازی هم صحبت می‌کنید؟
من فصل پیش در این تیم فعالیت داشتم. تیم خوبی است و در فصل جاری بهتر هم شده و چند بازیکن دارد که پیش از این برای استقلال بازی کرده‌اند و تجربه خوبی دارند. استقلال نباید این تیم را دست‌کم بگیرد و باید سه امتیاز بازی را از آن خود کند. قطعاً این بازی برای استقلال سخت خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی