صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

شرایط برزخی برای پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی در باره ملی‌پوشان

ریکاوری در اتوبوس تهران - قزوین!

محمد قراگزلو
روزنامه نگار

روزی که یحیی گل‌محمدی گفت فیفادی ماه اکتبر باید لغو شود امروز را می‌دید چرا که حالا پرسپولیس تنها تیمی است که در مخمصه این فیفادی گیر افتاده و راه گریزی هم ندارد. البته که امیر قلعه‌نویی نه می‌توانست، نه می‌خواست این فیفادی را لغو کند چرا که این فرصت آخرین زمان جمع کردن تیمش قبل از جام ملت‌ها بود – هر چند شاید یک بازی تدارکاتی هم قبل از شروع آن تورنمنت داشته باشند – اما دود تورنمنت اردن فقط به چشم پرسپولیس رفت. با اینکه چهار بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس مصدوم شده و نتوانستند تیم ملی را در این تورنمنت همراهی کنند اما پرسپولیس همچنان با سه ملی‌پوش، بیشتر از هر تیم لیگ برتری در این اردو سهمیه داشت.
البته که باید روی این نکته تأکید کنیم هر چهار مصدوم پرسپولیس از حضور در تیم ملی متضرر شده‌اند و این حضور در مصدومیت‌شان تأثیرگذار بوده است. وحید امیری با 35 سال سن مدام به تیم ملی دعوت می‌شود اما بازی نمی‌کند ضمن اینکه رفت و آمدهای مداوم، مسابقات و تمرینات فشرده برای او، مهدی ترابی و میلاد سرلک که همگی در فیفادی ماه گذشته حضور داشتند و بعد از آن در بازی‌های لیگ قهرمانان و لیگ برتر مصدوم شدند پیش‌زمینه‌ای برای این آسیب‌دیدگی‌ها و ضرر کردن پرسپولیس شد.
یحیی گل محمدی همیشه تأکید کرده به تیم‌های ملی کمک می‌کند و برای او مثل هر مربی دیگری تیم ملی اولویت است اما اینگونه که پرسپولیس پیش می‌رود نیمی از ترکیب پرسپولیس یکی یکی کنار می‌روند و این تیم در ادامه راه لیگ برتر و بازی‌های لیگ قهرمانان که از این پس تا 75 روز آینده بسیار فشرده برگزار خواهد شد، متضرر می‌شود.
بدتر از همه مورد یاسین سلمانی بود که به خاطر رفت و آمدهای متوالی از تهران به چین، از چین به قطر و از قطر به تهران و حضور در مسابقات مختلف باشگاهی و ملی مصدوم شد. تازه قرار بود یک بار دیگر او از قطر به چین برگردد که تیم امید حذف شد و او به تهران برگشت. پرسپولیسی‌ها می‌گویند از شرایط فعلی یک خاطره تلخ دارند که همان مصدومیت سنگین یاسین سلمانی در بازی 10 روز قبل بود و حالا او که قرار بود سرمایه ملی فوتبال ما باشد و البته دست یحیی را در مسابقات آسیایی دشوار پیش رو بگیرد دنبال وقت عمل می‌گردد!
در عین حال باید به این نکته توجه کنید که ملی‌پوشان هر تیم بهترین بازیکنان آن تیم هستند. همین الان پرسپولیس را بدون بیرانوند، ترابی، امیری، پورعلی‌گنجی، سلمانی و سرلک تصور کنید. دیگر از این تیم چیزی باقی می‌ماند؟ حالا در چنین وضعیتی و با این بخش جداشده از تیم یحیی گل‌محمدی، او به عنوان مسئول فنی تیم چه باید کند و اگر هم اعتراض کند این را می‌گذارند کنار اعتراض‌هایش نسبت به مسائل مالی و زیرساختی باشگاه و همین باب انتقاد را روی او می‌گشاید!
کادر فنی پرسپولیس برای بازی با پیکان دچار یک چالش عجیب و غریب است اما چاره‌ای ندارد تا با این شرایط وخیم کنار بیاید. البته با در نظر گرفتن تداخل برنامه تیم ملی و بازی‌های لیگ برتر این سؤال پیش می‌آید که چرا باشگاه پرسپولیس که تقاضای تعویق بازی ملوان را کرده بود از سازمان لیگ نخواست دیدار با پیکان را یک روز عقب بیندازند؟
ملی پوشان پرسپولیس امروز با خستگی سفر و بازی با قطر به تهران برمی‌گردند و کادرفنی و پزشکی پرسپولیس فقط چند ساعت فرصت دارد تا این نفرات را با فشرده‌ترین و عجیب‌ترین برنامه ریکاوری شامل ماساژ، تغدیه و ... به شرایط مسابقه برگرداند. با وجود اعمال این برنامه پرسپولیس یک سفر زمینی دیگر هم در پیش دارد و همین امروز اتوبوس این تیم راهی قزوین خواهد شد و احتمالاً سه ملی‌پوش پرسپولیس باید در اتوبوس و در حین سفر برنامه ریکاروی‌شان را پی بگیرند چرا که زمانی برای این کار ندارند!
در چنین شرایطی یحیی فردا حتماً در برزخ تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت. از یک طرف بیرون گذاشتن نفرات ملی‌پوش ریسک خواهد بود و با توجه به پرفشار بودن تمام مسابقات لیگ، حتی مقابل تیم ظاهراً کم‌بنیه‌ای مثل پیکان هم نمی‌شود ریسک کرد. در نقطه مقابل اگر گل‌محمدی به این بازیکنان میدان دهد و یکی از آنها مصدوم شود باید زانوی غم بغل بگیرد و شرایط برایش وخیم‌تر خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی