صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

سبو شهبازیان: خطیر و نکونام از پس مشکلات برمی‌آیند

استقلال یک هافبک طراح کم دارد

مهدیه دریابیگی
روزنامه‌نگار

استقلال فعلاً روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد. همه چیز برای تیمی که صدرنشین است و در ابتدای فصل با کلی حاشیه روبه‌رو بود، از آشتی‌کنان خطیر و نکونام شروع شد، اتفاقی که اگر در ابتدای فصل می‌افتاد استقلال این قدر درگیر حاشیه نمی‌شد. با اینکه تمام اطرافیان باشگاه مدعی هستند این آتش‌بس صوری است و پشت این آشتی‌کنان، آتش اختلافات هنوز خاموش نشده، اما همین آشتی صوری هم باعث آرامش در تیم شده و در شرایطی که تیم ملی برای بازی‌های چند جانبه به کشور اردن سفر کرده، نکو به همراه شاگردان خود سعی می‌کند تیم را برای پیروزی پنجم استقلال آماده کند. سرمربی جوان استقلال که اکنون با حمایت هواداران خودش را صدرنشین مسابقات می‌بیند برای اینکه محبوبیت خود را حفظ کند باید با همین دست فرمان به کار خود ادامه دهد، اما قطعاً راه سختی را در پیش دارد. در خصوص شرایط فعلی استقلال و همچنین بازی که این تیم در پیش دارد با سبو شهبازیان هم‌صحبت شدیم. فردی که سالیان سال است با نکونام رفاقت دیرینه دارد.
 استقلال تاکنون توانسته از پنج بازی، دوازده امتیاز بگیرد و صدرنشین مسابقات است، نظرتان در خصوص عملکرد این تیم چیست؟
استقلال در ابتدای فصل ناهماهنگ بود، اما توانست در ادامه بهتر شود و با اینکه نتوانست بازیکن چندانی بگیرد ولی با همان بضاعتی که داشت توانست تاکنون خوب نتیجه بگیرد. تنها مشکلی که من در این تیم دیده‌ام این است که هافبک طراح ندارد و بیشتر هافبک‌های این تیم درگیرشونده هستند. از این رو نیاز به هافبک طراحی است که بتواند مهاجمان را به خوبی تغذیه کند. اما همان‌طور که گفتم این تیم پیشرفت خوبی داشته و فعلاً هم صدرنشین است.
 لیگ بیست و سوم با تعطیلات متعددی روبه‌رو بود، نظرتان در خصوص این تعطیلی‌ها چیست؟
این تعطیلی‌ها تیم‌ها را اذیت می‌کند. باید شرایط طوری شود تا تیم‌ها هر هفته بازی داشته باشند. هواداران در فصل جاری از استقلال قهرمانی می‌خواهند و در این شرایط جواد باید تیمش را آماده قهرمانی کند.
 با توجه به اینکه شما در زمانی که بازی می‌کردید مدافع بودید قطعاً بهتر می‌توانید خط دفاع استقلال را آنالیز کنید. مدافعان استقلال در پنج هفته که از لیگ گذشت چگونه بودند؟
این بی‌انصافی است که در مورد یک خط فقط صحبت کنیم. بهتر است از دفاع تیمی صحبت کنیم. من فکر می‌کنم هر چقدر از بازی‌ها می‌گذرد بازیکنان استقلال با هم هماهنگ‌تر شده و در دفاع تیمی بهتر کار می‌کنند. از نظر فردی هم اگر بخواهیم مدافعان را آنالیز کنیم، استقلال در خط دفاع بازیکنان خیلی خوبی دارد. سلیمی، علی رغم جوانی خوب بوده است. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که مهدی هاشمی نسب که خودش یکی از بهترین دفاع‌های لیگ برتر بوده در حال حاضر در کنار تیم استقلال است و قطعاً می‌تواند که تجربه خود را به خط دفاع استقلال انتقال دهد.
 تاکنون طرفداران استقلال شاهد قهر و آشتی خطیر و نکونام بوده‌اند، نظرتان در خصوص اختلاف مدیریت و کادرفنی تیم استقلال چیست؟
استقلال یک خانواده است و این مسائل در آن پیش می‌آید. هم خطیر و هم نکونام آدم‌های بسیار خوبی هستند و می‌توانند به خوبی از عهده مشکلات برآیند.
 استقلال با 900 میلیارد بدهی مواجه است و پرونده‌های متعدد شکایت مالی! نظرتان در خصوص مشکلات مالی استقلال چیست؟
بهتر است در این خصوص آقای خطیر پاسخگو باشند اما آنچه من باید بگویم این است که امیدوارم هیچ مشکلی مانع رسیدن استقلال به قهرمانی نشود.
 چه آینده‌ای در لیگ برای استقلال متصور هستید؟
هر چقدر لیگ پیش رفت، شخصیت تیمی استقلال هم بیشتر شکل گرفت. استقلال نتایج خوبی گرفته است و نکونام هم به عنوان یک مربی خوب توانسته تاکنون استقلال را به اهدافش برساند. امیدوارم همچنان روند پیروزی استقلال ادامه داشته باشد تا این تیم به قهرمانی برسد.

جستجو
آرشیو تاریخی