صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

درخواست پنهان باشگاه استقلال از بازیکنان بزرگ

قراردادتان را کم کنید تا بقیه هم کم کنند

 

باشگاه استقلال باید تا قبل از بازی با هوادار اقداماتی در راستای ثبت قرارداد برخی بازیکنان انجام دهد که انجام این کار منوط به کاهش قرارداد دیگر بازیکنان است.
باشگاه استقلال در روزهای اخیر به طور غیررسمی اعلام کرده بود که قصد دارد از قرارداد همه بازیکنان درصدی را کاهش دهد تا جا برای حضور بازیکنان جدید باز شود و باشگاه با دست بازتری در نقل و انتقالات حرکت کند و حتی در نیم فصل نیز اقداماتی در راستای جذب بازیکنان جدید انجام دهد. اما واقعیت این است که بسیاری از بازیکنان جوان و حتی تازه وارد به استقلال راضی به کاهش قرارداد خود نیستند و حتی قول باشگاه استقلال برای پرداخت دستمزد از طرق دیگر را هم نپذیرفته‌اند.
استقلال که خود را در یک مخمصه بزرگ می‌بیند تلاش دارد تا از راه دیگری کل مجموعه را برای انجام این کار ترغیب کند. مهم‌ترین راهکار مسئولان باشگاه استقلال برای رسیدن به این هدف کاهش داوطلبانه قرارداد بازیکنان بزرگ تیم است.
در همین راستا مسئولان باشگاه استقلال تماس‌هایی با چهره‌های مهم این تیم داشته‌اند تا شخصاً برای کاهش قراردادهای خود اقدام کنند که برخی با این درخواست موافقت کرده‌اند و برخی هم از باشگاه خواسته‌اند از چنین سیاستی استفاده نکنند و راه دیگری را برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید پیدا کنند.
باشگاه استقلال اما حقیقتاً راهی جز این ندارد و چنانچه بازیکنان با آنها همکاری نکنند قادر به ثبت قرارداد بازیکنان جدید و استفاده از آنها نیستند و در نیم فصل هم باید دور جذب بازیکن جدید را خط بکشند.
به همین دلیل است که با برخی بازیکنان بزرگ تیم صحبت‌هایی شده تا به باشگاه بروند و قرارداد خود را کم کنند و مسئولان نیز با استناد به اقدامی که بازیکنان بزرگ تیم انجام داده‌اند دیگران را برای کاهش قرارداد خود تهییج کنند.
این رویکرد حتی اگر به اجرا هم برسد در دراز مدت اعتراض بازیکنان را به همراه خواهد داشت؛ بازیکنانی که فصل پیش دستمزدهای قابل توجهی گرفته‌اند اما در ابتدای این فصل قرارداد خود را کاهش دادند و حالا نیز با درخواست دوباره باشگاه مبنی برکاهش دستمزد مواجه شده‌اند.
در واقع باشگاه استقلال برای مرحله دوم است که از بازیکنان بزرگ خود می‌خواهد قراردادشان را کاهش دهند چون ابتدای فصل نیز ارقام قابل توجهی نسبت به فصل قبل کسر شد و حتی بازیکنی همچون عارف غلامی وقتی با شرایط تازه‌ای از سوی باشگاه مواجه شد قراردادش را تمدید نکرد اما دیگر بازیکنان راضی به کاهش شدند تا در خدمت استقلال باشند.
 باشگاه در طول هفته‌هایی که از شروع لیگ گذشته بارها از بازیکنان بزرگ تیم خواسته که قرارداد خود راکم کنند که این موضوع ناراحتی آنها را به دنبال داشته است.
البته پیش‌بینی می‌شود این بار نیز بازیکنان بزرگ تیم در راستای  اهداف باشگاه عمل کرده و از قرارداد خود کم کنند اما روشن نیست که این موضوع در عملکرد آنها در طول فصل تأثیر بگذارد یا خیر. به هر حال باشگاه استقلال نیز باید راهکاری برای راضی کردن بازیکنان در نظر بگیرد تا شاید میزان نارضایتی از کاهش دستوری قراردادها پایین بیاید.
حامدی‌فر100میلیون؛ باورکردنی نیست
اینکه باشگاه استقلال اعلام کرده دستمزد حامدی‌فر 100 میلیون تعیین شده قابل پذیرش نیست و به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه استقلال قصد دارند از طرق دیگری این بازیکن را راضی کنند. روز گذشته موضوع پرداخت دستمزد 100 میلیونی به حامدی‌فر به یک سوژه جدی تبدیل شده بود و آنها که از اعداد و ارقام پیشنهاد شده به این بازیکن توسط دیگر تیم‌ها اطلاع دارند به این ادعا مهر تأیید نزدند. اینکه باور کنیم حامدی‌فر که جزو جوان‌های آینده‌دار در فوتبال ایران است دستمزدی دریافت کند که برای یک سال از حقوق یک کارگر ساده هم کمتر است، باورکردنی نیست و به نظر می‌رسد متولیان اجرای سقف قرارداد در فوتبال ایران باید برای فصل بعد روی قوانین خود تجدید نظر کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی