صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

آوار خشم فوتبالی‌ها بر سر صهیونیست‌ها

از بنزما و محرز تا هواداران پرسپولیس و سلتیک

در حالی که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دارد چهره‌های مختلف فوتبالی و همچنین هواداران تیم‌ها در نقاط مختلف جهان از فلسطینی‌ها حمایت کردند. به گزارش ایرنا، عملیات طوفان‌الاقصی در حالی وارد یازدهمین روز خود شده که رژیم صهیونیستی در مقابل رزمندگان مقاومت کاملاً مستأصل بوده و فقط اقدام به بمباران شدید مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه می‌کند که در اثر این جنایت ضد بشری تاکنون ۲۷۵۰ فلسطینی بی‌دفاع شهید و ۹۷۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند؛ شمار شهدای کرانه باختری نیز تا این ساعت به ۵۸ نفر رسیده است.
در این 11 روز خونین، ورزشکاران مطرح بسیاری به جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده‌اند. این مسأله از آنجایی دارای اهمیت است که این ورزشکاران به جهت اینکه دارای هواداران پرشماری هستند می‌توانند نقش بازگو کننده حقایق را برای جهانیان داشته باشند. همچنین حمایت‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون‌های ملی کشورهای مختلف و هواداران و طرفداران تیم‌های فوتبال از رزمندگان مقاومت، مهر تأیید دیگری شد بر مظلومیت فلسطینیان.

اقدام جالب فدراسیون فوتبال الجزایر
فدراسیون فوتبال الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد حاضر است میزبانی مسابقات تیم ملی فلسطین را بر عهده بگیرد. در بیانیه این فدراسیون آمده است: «با توجه به دستورات مقامات عالی کشور و در پی درخواست رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین، جبرئیل رجب تصمیم گرفته تا میزبانی کلیه مسابقات رسمی و غیررسمی فلسطین را به عنوان بخشی از آماده‌سازی این تیم برای مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ برعهده گیرد.» علاوه بر این موضوع فدراسیون فوتبال الجزایر کلیه هزینه‌های مربوط به این مسابقات را بر عهده گرفت.

حمایت ستاره اسبق رئال مادرید از مردم غزه
کریم بنزما، ستاره مسلمان و سابق رئال مادرید که در فصل جاری در الاتحاد عربستان توپ می‌زند، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به جنایات صهیونیست‌ها واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. بنزما در صفحه‌ شخصی خود نوشت: تمام دعای ما پشت ساکنان غزه است که بار دیگر قربانی بمباران‌ ناعادلانه‌ای می‌شوند که به هیچ زن و کودکی رحم نمی‌کند.» پیام توئیتری بنزما بیش از ۳۴ میلیون بازدید کننده داشت.

حمایت هواداران ایرلندی‌ از مردم فلسطین
مرحله مقدماتی انتخابی یورو ۲۰۲۴ در شرایطی طی روزهای اخیر پیگیری شد که در جریان این مسابقات، اقدام مردم ایرلند قابل تحسین بود. در جریان این مسابقه، هواداران ایرلند که در ورزشگاه آویوا حضور داشتند، با در دست داشتن پرچم فلسطین از مردم این کشور حمایت کردند و بار دیگر نشان دادند که فلسطین تنها نیست. هواداران ایرلند پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و بنری در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «مردم را آزاد کنید.»

حمایت ستاره مسلمان فوتبال جهان از مردم مظلوم فلسطین
ریاض محرز ستاره و کاپیتان تیم ملی الجزایر و سابق باشگاه منچسترسیتی که در حال حاضر در تیم الاهلی عربستان بازی‌ می‌کند، با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به حمایت از مردم فلسطین پرداخت. این فوق ستاره جهان فوتبال با انتشار یک آیه از سوره بقره به همراه پرچم فلسطین حمایت خود را اعلام کرد. در این آیه آمده است: «أَلَا إِنَّ نَصْرَاللَّهِ قَرِیبٌ.» (همانا یاری خدا نزدیک است)

شعار طرفداران راجا کازابلانکا در حمایت از فلسطین
در چهارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر مراکش که هفته گذشته برگزار شد تیم راجا کازابلانکا در خانه خود موفق شد با تک گل آدام انفاتی حریف خود را شکست دهد و با ۱۲ امتیاز در رده چهارم جدول قرار بگیرد. در جریان این دیدار هواداران راجا که به تشویق‌های به یادماندنی خود در فوتبال جهان شهرت یافته‌اند با سر دادن شعارهای جالب از اقدام فلسطین در جنگ طوفان‌الاقصی علیه اشغالگران حمایت کردند.

هواداران سلتیک خواهان آزادی فلسطین شدند
هواداران سلتیک اسکاتلند در جریان دیدار این تیم بنرهایی را برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین روی سکوهای ورزشگاه خانگی خود به نمایش گذاشتند. تیم فوتبال سلتیک در شرایطی در هفته هشتم لیگ برتر این کشور توانست در ورزشگاه خانگی خود یعنی سلتیک پارک برد ارزشمندی را مقابل کیلمارنوک به دست آورد که در جریان این مسابقه اتفاق جالبی رخ داد.
در شرایطی که هواداران پر شور سلتیک مانند سایر بازی‌ها سکوهای سلتیک پارک را به رنگ سبز درآورده بودند، آنها با نمایش بنرهای بزرگی از مردم فلسطین حمایت کردند. در جایگاه متعلق به هواداران با تعصب سلتیک بنر بزرگی با مضمون فلسطین را آزاد کنید و پیروزی و تاریخ‌سازی برای مقاومت است روی سکوهای سلتیک پارک به نمایش درآورده شد تا این‌ بار در اسکاتلند حمایت از مردم فلسطین در مستطیل سبز دیده شود.

اهتزاز پرچم فلسطین توسط هواداران پرسپولیس
هواداران پرسپولیس ایران نیز با آوردن پرچم‌های فلسطین در حاشیه بازی این تیم با گل‌گهر، پیروزی جریان مقاومت را جشن گرفتند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی