هیچ ورزشگاهی برای پیکان- پرسپولیس وجود ندارد!

شاید قزوین میزبان شود

دیروز در حالی که سه روز تا مسابقه پیکان- پرسپولیس از معوقه هفته ششم لیگ برتر زمان باقی مانده بود مکان برگزاری این دیدار مشخص نشد.
در برنامه‌ریزی سازمان لیگ محل برگزاری این مسابقه ورزشگاه شهید دستگردی یا همان پاس قوامین اکباتان اعلام شده بود اما مدیریت این ورزشگاه  اعلام کرد قادر به میزبانی از این مسابقه نیست. بعد از آن بحث انجام بازی در ورزشگاه انقلاب کرج مطرح شد که مدیریت این مجموعه هم اعلام کرد زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از این دیدار را ندارد.
در عین حال از آنجایی که مسابقه استقلال مقابل هوادار تهران یک روز بعد از این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود امکان انجام مسابقه در ورزشگاه آزادی در حد فاصل 24 ساعت وجود ندارد کما اینکه بعد از انجام بازی فصل قبل پیکان- پرسپولیس در این ورزشگاه که حاشیه‌های بسیاری هم داشت شاید دو طرف زیر بار این قضیه نروند. در عین حال بحث بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان که سه‌شنبه برگزار می‌شود هم مطرح شده و مسئولان می‌خواهند زمین چمن برای آن بازی هم شرایط خوبی داشته باشد.
با این وجود نکته اینجاست که در استان تهران با این همه امکانات و جمعیت یک ورزشگاه با چمن، سازه مناسب و سکوها، رختکن‌ها و امکانات مناسب برای میزبانی از یک مسابقه بین دو تیم تهرانی پیدا نمی‌شود. بدتر اینکه حتی در استان البرز به عنوان همسایه پایتخت هم ورزشگاهی این بازی را میزبانی نخواهد کرد تا محل انجام بازی دو تیم تهرانی ساعت به ساعت از پایتخت دور شود.
سپس از ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به عنوان یکی از گزینه‌های میزبانی این بازی نام برده شد که اگر این گزینه قطعی می‌شد دو تیم پیکان و پرسپولیس باید برای یک بازی خانگی فاصله حدوداً 300 کیلومتری را طی کنند و بعد از بازی به همین میزان در مسیر بازگشت به تهران باشند اما اراک هم این بازی را گردن نگرفت.
از اراک خبر رسید با توجه به اینکه طبق برنامه لیگ تیم آلومینیوم تا روز 11 آبان ماه بازی خانگی ندارد، مسئولان ورزشگاه قصد دارند با رسیدن فصل سرما اقدام به عملیات بهسازی و ترمیم چمن کنند تا برای مسابقات خانگی تیم شهر خود آماده باشند. از طرف دیگر بر اساس استعلام صورت گرفته از هواشناسی، شهر اراک روز پنجشنبه 27 مهرماه (زمان برگزاری پیکان- پرسپولیس) بارانی شدید را پشت سر می‌گذارد که در صورت برگزاری بازی آسیبی جدی به چمن ورزشگاه امام خمینی (ره) زده خواهد شد.
سپس از باشگاه پیکان خبر آمد آنها به میزبانی از پرسپولیس در قزوین هم فکر کرده‌اند. با توجه به اینکه شمس آذر نماینده استان قزوین هم تا روز 11 آبان بازی خانگی ندارد، احتمال دارد مسئولان پیکان ورزشگاه سردار آزادگان قزوین را برای میزبانی انتخاب کنند که البته این مسأله نیز نیازمند موافقت مسئولان استانی قزوین خواهد بود.
در واکنش به این خبر مدیر کل ورزش استان قزوین اعلام کرد ورزشگاه سردار آزادگان که از بازی‌های شمس آذر میزبانی می‌کند به لحاظ زیرساختی مشکلی برای میزبانی از این مسابقه ندارد اما تا عصر دیروز باشگاه پیکان درخواست کتبی برای بازی در این ورزشگاه نداده بود.
جستجو
آرشیو تاریخی