صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست و دو - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

جلسه نکونام با بازیکنان استقلال

فقط روی تمرین و بازی تمرکز کنید

استقلال روی ریل منظم تمرینی قرار دارد و به جز ملی‌پوشان که در اردوی اردن به سر می‌برند و قرار است فردا به تمرین آبی‌ها ملحق شوند، غایب سرشناسی در اردوی آبی وجود ندارد.
کادرفنی استقلال نیز روی برنامه‌ای که جواد نکونام تنظیم و در اختیار آنها قرار داده براساس مسئولیت‌های تعیین شده، در زمان مقرر در محل تمرین حضور دارند و امور مربوط به خود را پیش می‌رانند.
تفکیک وظایف در کادر فنی استقلال که از سوی جواد نکونام تعیین شده، نظم مطلوبی به نحوه تمرینات بخشیده و هریک از اعضای کادر نکونام می‌دانند در چه محدوده زمانی چه اقداماتی را باید انجام دهند.
نکونام معمولاً پیش از انجام تمرینات دقایقی با کادر خود مشورت می‌کند و میان اعضا هماهنگی ایجاد می‌شود. سرمربی استقلال با بازیکنان هم به طور منظم در حال گفتمان است و به هر بهانه‌ای با شاگردانش گفت‌و‌گو می‌کند.
او در تمرین دیروز استقلال شاگردانش را دور هم جمع کرد و نکاتی را یاد آور شد که بسیار حائز اهمیت است. نکونام روی تمرکز درون تیمی تأکید کرده و این جملات را به شاگردانش گفته است: «من از شما می‌خواهم با تمرکز کافی در تمرینات حاضر شوید تا ذهنیت شما به خوبی آماده بازگشت به لیگ برتر شود. بزودی باید در لیگ بازی کنیم. چند هفته متوالی بازی‌ها تعطیل بوده اما از این پس روزهای سختی پیش رو داریم. برنامه بازی‌ها هم اعلام شده و کار فشرده و دشوار است. اما مطمئنم اگر تمرکز کافی داشته باشید، از این سختی‌ها عبور خواهیم کرد. من از شما می‌خواهم با آمادگی ذهنی کافی وارد تمرین شوید و همین شرایط را در بازی‌های استقلال حفظ کنید. باید بتوانیم خوب امتیاز جمع کنیم تا در هفته‌های پایانی لیگ برتر دچار مشکل نشویم.»
روی سخن سرمربی استقلال یک عده خاص نبوده و به طور قطع سرمربی آبی‌ها بعد از بازگشت ملی‌پوشان نیز تمام صحبت‌هایی که به زبان آورده را به آنها نیز خواهد گفت. سرمربی استقلال حتی برای اینکه تمرکز را در تیمش بالا ببرد به همکارانش هم توصیه کرده از انجام مصاحبه خودداری کنند تا احیاناً حرف یا سخنی موجب ایجاد حاشیه برای این تیم نشود.
سرمربی استقلال البته خودش اولین مجری این طرح است و بعد از حضور در یک برنامه تلویزیونی که البته برای صحبت در آن برنامه نیز مردد بود، دیگر در گفت‌و‌گویی حاضر نشده است. هر چند که او باید در نشست‌های قبل و بعد از بازی‌های آتی تیمش حاضر شود و پیرامون استقلال صحبت کند اما حتماً نکونام موضوع صحبت‌های خود را محدود به بازی‌ها خواهد کرد و درباره دیگر مسائل صحبتی به میان نخواهد آورد.
***
دلیل توصیه‌های روز گذشته سرمربی استقلال کاملاً روشن است. نکونام بازی با سپاهان را به هر شکل پشت سرگذاشته و حالا حالاها با پرسپولیس بازی ندارد. تنها چالش سخت پیش روی او بازی با تراکتور تبریز است که برای 20 آبان برنامه‌ریزی شده و آبی‌ها تا قبل از آن باید مقابل تیم آلومینیوم اراک و شمس آذر قرار بگیرند که برتری در این دو بازی استقلال را با روحیه مطلوب به مصاف تیم مدعی تراکتور خواهد فرستاد. بعد از آن و تا قبل از دربی نیز ذوب‌آهن، فولاد و نساجی رقبای استقلال هستند و در ادامه گل‌گهر سیرجان و بازی ماقبل دربی استقلال نیز مقابل پیکان است. آبی‌ها اگر باهوش باشند و به قول سرمربی‌شان در نهایت تمرکز گام به این میدان‌ها بگذارند، دستیابی به امتیازات قابل توجه دور از ذهن نیست و چه بسا نکونام تا قبل از دربی از لحاظ امتیازاتی هم از رقیب سنتی خود پیش بیفتد. تأکید نکونام در واقع حاصل نبردهای آتی است و او در محاسبات خود به این باور رسیده که با همین استراتژی شاید بتواند به نقطه آرمانی که ذهنش را فرا گرفته، برسد.

جستجو
آرشیو تاریخی