جنگ بی‌پایان مربی و مدیر

امیر اسدی
روزنامه نگار
در فوتبال جهان شاید خیلی کم پیش بیاید که مدیریت باشگاه و شخص سرمربی با یکدیگر مشکل پیدا کنند و در یک کشتی به سمت ساحل آرامش حرکت نکنند. اگر هم نمونه‌ای بوده، به تعداد انگشتان یک دست هم نرسیده. در ایران اما تا دل‌تان بخواهد از این کشمکش‌ها وجود دارد. در چند سال اخیر بارها شاهد چنین مسائلی بودیم و حالا هم مدتی است که در لیگ این درگیری‌های رسانه‌ای را می‌بینیم.
استقلال چندین ماه درگیر تقابل مدیرعامل و سرمربی بود. علی خطیر و جواد نکونام هرگز یکدیگر را برنمی‌تابیدند. هر کدام ساز خودشان را می‌زدند، بی‌توجه به خواسته‌های منطقی همدیگر. کار به جایی رسید که حتی در رسانه‌ها هم علیه همدیگر موضع گرفتند، آن هم چه مواضعی. قطع همکاری طرفین به مو بند بود اما در نهایت با وساطت اشخاصی مانند علیرضا دبیر، این مشکل مدتی است برطرف و روابط حسنه شده.
پرسپولیس حالا درگیر این اختلافات شده. یحیی گل‌محمدی چند روز در تمرینات حاضر نشد و همین مسأله شایعات بسیاری را به راه انداخت. رضا درویش چندین مصاحبه انجام داد و به سرمربی پرسپولیس کنایه زد و حالا هم یحیی در جواب به مدیرعامل، صحبت‌هایی را به زبان آورده. به نظر نمی‌رسد خیلی زود اختلافات طرفین به پایان برسد. حتی خبر می‌رسد ادامه همکاری با یکی از طرفین دعوا میسر می‌شود. یعنی یا باید درویش برود یا یحیی نیمکت پرسپولیس را به فرد دیگری تحویل بدهد. اگر هم همکاری ادامه یابد، مقطعی خواهد بود و حالتی مسکن‌گونه خواهد داشت.
پایان چنین موضع‌گیری‌هایی نیازمند یک آموزش صحیح است؛ هم در حوزه مدیریت و هم مربیگری. یک مدیر باید بداند چطور درآمد بسازد و چه قراردادهایی ببندد و در طرف مقابل سرمربی هم باید حیطه وظایف خود را بداند. اینکه تا اتفاقی می‌افتد، سرمربی به مدیرعامل می‌تازد و بر عکس، هیچ جای دنیا روی نمی‌دهد. بهتر است در این زمینه کمی به روز شویم و آموزش‌هایی ببینیم. شاید درصد درگیری‌های اینچنینی پایین بیاید.

 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی