صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و بیست - ۲۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و بیست - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

تمام ادعاهای گل‌محمدی در یک مصاحبه جنجالی

1 قرارداد ندارم، در جلسه هیأت مدیره حاضر نمی‌شوم 2 تصمیم من به خروجی جلسه هیأت مدیره بستگی دارد 3 مسائل مالی و تمدید هم هست اما از وعده‌های توخالی ناراحتم 4 اگر قراردادم مشکلی دارد رسانه‌ای کنید 5 باشگاه باید پول پارو کند، نه اینکه قراردادی ببندد با رقم 4 سال قبل 6 به درویش گفته بودم بعد از گل‌گهر کار نمی‌کنم 7 نه هیأت مدیره و نه مدیرعامل، فقط هوادار می‌تواند بگوید بمانم یا بروم 8 نگران مشکلات مردم هستید قرارداد نمی‌بستید

یحیی گل‌محمدی دیروز از دبی به تهران برگشت و بعدازظهر راهی محل تمرین تیمش شد. در حالی که او ساعت تمرین را از 11 به 16 برده بود دو ساعت قبلش در ورزشگاه شهید کاظمی حاضر شد. از ظهر دیروز به خبرنگاران گفتند تمرین برای آنها باز است و وقتی این خبر اعلام شد همه فهمیدند که یحیی می‌خواهد حرف بزند. خبرنگاران رسانه‌ها از ساعت 16 در ورزشگاه شهید کاظمی حاضر شدند اما بعد از 45 دقیقه که گل‌محمدی نیامد، آنها در حالت اعتراض قصد ترک ورزشگاه را داشتند که گفته شد یحیی می‌آید. ظاهراً گل‌محمدی جلسه‌ای با بازیکنانش داشت و بعد از آن با لباس شخصی به زمین چمن آمد و در اولین صحبت‌هایش همه را شگفت‌زده کرد: «همانطور که در جریان هستید چند روز پیش نامه فسخ قراردادم را به باشگاه دادم. 2 روز بعد آقایان تازه در جلسه هیأت مدیره مطرح کردند. عملاً قراردادی با باشگاه ندارم. درست است به فدراسیون نرفتم فسخ کنم. این بحث دیگری است ولی با توجه به نامه‌ای که به دادم، قراردادی با باشگاه ندارم.
گل‌محمدی ادامه داد: «به خاطر روح مربیگری و وظیفه اخلاقی که داشتم، خودم را موظف کردم بیایم با بچه‌ها صحبت و آنها را متقاعد کنم که تمرین کنند. خدا را شکر از امروز(شنبه) هم تمرینات ما شروع می‌شود. الان می‌روم و لباس‌هایم را عوض می‌کنم. مشکلی نیست. ان‌شاءالله تصمیمات خوبی گرفته شود. فردا (یکشنبه) ظاهرا جلسه هیأت مدیره است و باید ببینیم چه تصمیمی گرفته می‌شود.»

آیا در جلسه فردا (امروز) شرکت می‌کنید؟
نه، الان بین من و باشگاه قراردادی وجود ندارد که بخواهم در جلسه هیأت مدیره با آنها صحبت کنم. فسخم را به سازمان لیگ نفرستادم. اگر بخواهم به باشگاه دیگری بروم این کار را انجام می‌دهم. الان دلیلی ندارد به فدراسیون بروم.
 چه تصمیمی برای ادامه همکاری با پرسپولیس دارید؟
تصمیم من به جلسه فردای (امروز) هیأت مدیره و اینکه در آن چه تصمیمی گرفته می‌شود، بستگی دارد.
 گفته می‌شود مطلع شده‌اید که باشگاه با مربیان دیگری صحبت کرده؟
من واقعاً اطلاعی از اینکه با مربیان دیگر صحبت کردند، ندارم. چنین چیزی هم نشنیده‌ام. این هم که در بعضی از رسانه‌ها و پیج‌های دست‌نشانده خودشان گفته می‌شود به خاطر پول، آپشن، مسائل مالی و تمدید قرارداد بوده، ممکن است بخشی از تصمیمات باشد ولی بخش بزرگش به خاطر وعده وعیدهای توخالی بود. خودشان به من نامه زدند که تسویه می‌کنیم و قبل از شروع بازی‌ها آپشن‌ها را می‌دهیم. این نامه‌ای بود که درویش به من داد. بعد از شروع بازی‌ها 19درصد دادند و گفتند پول قراردادتان است. بحث خودم نیست. بدقولی‌های اینطوری، عدم تعهد به صحبت‌ها و نوشته‌های خودشان و عدم تعهد به قراردادهایی که ما بستیم، باعث شد کار به اینجا کشیده شود و متأسفانه این اتفاقات بیفتد.
  با شرایط پیش آمده چه تصمیمی می‌گیرید؟ آیا با برکناری رضا درویش در پرسپولیس می‌مانید؟
اصلاً این بحث‌ها را نکنید. کسی دنبال این نیست که فردی برکنار شود. اگر درویش برکنار شود قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ باشگاه نیاز به کارهای زیربنایی و درآمدهای پایدار دارد. با قهرمانی‌هایی که در این چند سال گرفته شده باشگاه باید پول پارو کند و سالی دو سه هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد. با اینکه به تیم‌های صنعتی و خصوصی‌ گیر بدهیم، چیزی درست نمی‌شود. باید از برند پرسپولیس درآمدزایی کنند. قراردادی که با ایرانسل بسته‌اند همین قرارداد چهار سال پیش با آتیه‌پرداز بسته شده بود، آن‌هم با این تورم و سال‌هایی که گذشته است. چرا باید اینطور باشد؟ آن وقت تیمی که یک جام هم در چند سال اخیر نگرفته است می‌آید و قرارداد بالاتر می‌بندد. اینها ضعف‌های بزرگ باشگاه است و باید برطرف شود. اگر قرار باشد فقط پشت و جلوی پیراهن را بفروشیم و قرارداد ببندیم نمی‌توان تیم را چرخاند. آقایان در جلسه با بازیکنان گفته‌اند که منابع درآمدزایی ممکن است به وجود بیاید، ولی این منابع باید پنج شش ماه پیش تأمین می‌شد تا کار به اینجا کشیده نشود. آقایان به تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند. مگر ما چیزی غیر از حق‌مان را می‌خواهیم؟ ما هزار تومان بیشتر از حق‌مان نمی‌خواهیم. اگر موعد قرارداد یکی دو هفته و یکی دو ماه عقب بیفتد، اشکالی ندارد اما وقتی این همه طول بکشد، بازیکنان ناراحت می‌شوند. این بچه‌ها در یک سال سه جام گرفته‌اند. بازیکنان پیش خودشان فکر می‌کنند ما که سه جام گرفته‌ایم و اگر امسال بگیریم یا نگیریم چه فرقی می‌کند؟! این احساس ناخواسته به ذهن‌شان خطور می‌کند.
  بحث ورود نهادهای نظارتی به قرارداد شما با باشگاه پرسپولیس چیست؟
من سه سال پیش قراردادی بستم و اگر قراردادم مشکلی داشت تا الان باید خودش را نشان می‌داد. اگر قراردادم مشکلی دارد رسانه‌ای کنید و شفاف بگویید. خدا را شکر با برخی رسانه‌ها و صفحات مجازی ارتباط دارید! اگر قراردادم مشکلی دارد، رسانه‌ای کنید. اصلاً فرض کنید قراردادم مشکلی دارد، آیا باید جلوی دوربین این حرف‌ها را بزنید؟ چه دلیلی برای این کار دارید؟ درباره قرارداد بازیکنان گفتند تیم‌های دیگر 30، 40 درصد گرفته‌اند و آنها صد درصد گرفته‌اند، در صورتی که صحبت‌های درستی نیست. بچه‌ها از دو سال پیش طلب دارند. مدام بحث پول می‌شود، ولی آنقدر دیر پول دادند که دلار 30 هزار تومانی 50 هزار تومان شد. بازیکنان حرفه‌ای هستند و نیاز به رسیدگی دارند. برخلاف تفکرات برخی‌ها که می‌گویند بازیکنان میلیاردی می‌گیرند اما اگر زرنگ باشند 10 سال فوتبال حرفه‌ای بازی می‌کنند. بازیکنان نه بیمه هستند و نه پول بازنشستگی می‌گیرند.
  صدا و سیما هم موضع‌گیری سختی در قبال شما داشته.
به نظرم دوستان خط گرفتند یا متأسفانه تعلقات رنگی دارند. صحبت‌های لازم را انجام دادم. مسائل مالی واقعاً مطرح نیست که می‌گویند چون پول آپشن نگرفتیم حضور نداریم. بحث من احترام است. من 6 نوتیس و دو اخطار داده‌ام. یک بار تماس نگرفتند تا بدانند مشکل چیست. من حتی در بازی با الدحیل قطر شفاهی به درویش گفتم چون بازی با گل‌گهر سیرجان نزدیک است کاری نمی‌کنم ولی بعد از آن نمی‌توانم کاری کنم. حتی یک جلسه نگذاشتند تا بدانند مشکل چیست. بحث ریلکس بودن کسی نیست، بحث بی‌خیالی است.
 آیا حس می‌کنید فشاری روی شما وجود دارد که از پرسپولیس بروید؟
من همیشه دوست دارم به اتفاقات نگاه مثبتی داشته باشم اما برخی مواقع پیش خودم می‌گویم شاید یک جریانی درست می‌کنند تا این اتفاقی که اشاره کردید، بیفتد. از نیت‌شان خبر ندارم اما این تیم حیف است. این تیم باعث خوشحالی 40 میلیون نفر شده و نمی‌توانید نسبت به تیمی که باعث خوشحالی و نشاط جامعه شده، بی‌تفاوت باشید. چند سال است اینجا زمین اضافه داریم و می‌گویم زیرساخت‌سازی کنید، ولی چرا این کار را نمی‌کنید؟
اختلاف شما با درویش یکطرفه است یا دوطرفه؟
 بحث اسامی را کاری ندارم. ایشان هم سختی‌های خودشان را دارند و زحمت می‌کشند ولی باید یک تیم اقتصادی قوی در باشگاه وجود داشته باشد. تیمی که الان داریم اقتصادی نیست. باید ایده داشته باشید و از این برند پرسپولیس پول در بیاورید. اگر نتوانید این کار را کنید یک تیم معمولی می‌شویم که همیشه به مشکل می‌خوریم و همین اتفاقات می‌افتد.
   طی چند روز اخیر با درویش صحبتی داشته‌اید؟
تماس داشتیم و مشکلات را گفتم، گفتم این داستان‌ها را. جواب خاصی نبود.
  گفته می‌شود نباید در قرارداد بازیکنان پرسپولیس آپشن باشد.
چه کسی گفته؟ گفتند پاداش بازی نباید داشته باشند. پاداشی نگرفتیم که. پاداش هر بازی در قراردادها نیست ولی همه باشگاه‌ها انگیزه مضاعفی از این طریق به بازیکنان می‌دهند. اینکه آن پاداش را بدهند یا ندهند مهم نیست. تعهداتی که در قرارداد وجود دارد باید پرداخت شود. اگر مشکلی هم در قرارداد هست صحبت کنید و دلیلش را توضیح بدهید. می‌گویم شفاف حرف بزنید و مبهم حرف نزنید که باعث دلخوری تمام مجموعه شود.
 جلسه فردا (امروز) باید چگونه بگذرد که تصمیم‌تان را تغییر دهید؟
شرایط را برای ادامه کار مهیا کنند. بحث ما این است، باز هم می‌گویم نه به دنبال پول اضافی هستیم و نه به دنبال امکانات بیشتر. حواس‌شان باید به تیم و بچه‌ها باشد. از دیروز غذای بچه‌ها را قطع کردند! برای چه؟ برای ریکاوری بازیکنان حرفه‌ای باید تغذیه خوب بعد از تمرین داشته باشند! یک بازی مساوی می‌کردیم غذا را قطع می‌کردند! می‌باختیم غذا را قطع می‌کردند! از دیروز هم دوباره این اتفاق افتاده است. از فردا در فضای مجازی می‌گویند که اینها پول غذا ندارند. بحث غذا نیست و بازیکن حرفه‌ای است، این بازیکنان ۲۰ تا ۳۰ تا نفرند که می‌توانند در پرسپولیس باشند و برای هواداران افتخار کسب کنند. باید به آنها رسیدگی شود.
 آیا باید قرارداد جدیدی با شما امضا شود؟
 نه به دنبال افزایش رقم قرارداد هستم، نه دنبال تمدید. اگر بحث تمدید باشد، نه من می‌توانم، نه مدیرعامل و نه هیأت مدیره تصمیم بگیرند. این به هواداران مربوط است که اگر بخواهند قرارداد یک سرمربی تمدید شود، این کار را انجام دهند. آنها انتخاب می‌کنند چون برای آنها بازی می‌کنیم. تصمیم‌شان این باشد که بمانم، می‌مانم و اگر نباشد، می‌روم. این ذات مربیگری است. اینکه بخواهم با این کارها دنبال تمدید و افزایش قرارداد باشم، درست نیست. بعضی‌ها در فضای مجازی اینطور بیان می‌کنند، هواداران بدانند برای اینکه تیم به آرامش برسد و راحت‌تر تمرین کنیم این کار را می‌کنیم. وقتی می‌گویم زمین تمرین باید درست شود، می‌خواهم این زمین را به خانه خودم ببرم یا به سقف خانه‌ام اضافه کنم؟ برای این می‌گویم که بهتر تمرین کنیم و تمرین باکیفیت داشته باشیم. کار ما نسبت به دو سال گذشته سخت‌تر است. می‌خواهیم پیشرفت و افتخارآفرینی کنیم. به دنبال چیز اضافه‌ای نیستیم و اینکه قرارداد کسی اضافه شود. هر چیزی که در قرارداد نوشتید و اول فصل هم تأکید داشتید که قرارداد دارم، همان را جاری کنید دیگر. صحبتی که ایشان کردند راجع به مشکلات جامعه است، مشکلات زیاد است، قبول داریم، چرا پس قرارداد بستید؟ مگر اول فصل مشکلات مردم کم بود؟ یا نبود؟ نگران مشکلات مردم هستید قرارداد نمی‌بستید، بازیکن دو یا سه میلیاردی می‌آوردید. تعهد دارید بعد می‌گویید چون مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد بازیکنان نباید به دنبال دستمزدشان باشند. این صحبت‌ها باعث دلخوری شدید بازیکنان شده و باید این دلخوری برطرف شود.
  اگر فردا (امروز) مشکلات برطرف نشود، امروز (شنبه) برای آخرین بار در تمرین پرسپولیس شرکت کرده‌اید؟
نگاهم نگاه مثبتی است و امیدوارم فردا (یکشنبه) اتفاقات خوبی بیفتد.

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی