صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • فوتبال ایران
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نوزده - ۲۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نوزده - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بازیکنانی درخشان و آینده‌دار در عرصه ملی

حواس‌تان به این جوان‌ها باشد

 

در هفته بازی‌های ملی به سر می‌بریم و این شانس را داریم که تماشاگر هنرنمایی برخی ستاره‌های جوان در ترکیب کشورشان به جای تیم‌های باشگاهی باشیم. حواس‌تان به این چند نفر باشد.
 
فاکوندو فاریاس، 21 ساله،
اینتر میامی، آرژانتین
اگر اسکالونی به او اعتماد کند می‌تواند برای نخستین بار در کنار هم تیمی‌اش یعنی لیونل مسی قرار بگیرد. او که با پنج میلیون یورو از کولون خریداری شده آمار صددرصد بازی قبل از 21 سالگی را دارد و برای درخشش در MLS هم وقت را تلف نکرده هرچند به اندازه شماره 10 معروف تیم.
فاریاس می‌تواند یک شماره هشت هجومی باشد، او بخش زیادی از زمین را پوشش می‌دهد، خطا می‌گیرد، از فشار فرار می‌کند و با دویدن‌های بی‌امان و تأثیرگذارش خط‌ها را می‌شکند.
 
کاستیو لوکبا، 20 ساله، لایپزیگ، فرانسه
با مصدومیت دایو اوپامکانو، اکسل دیزاسی و ویلیام سالیبا، او سزاوارانه فرصت بازی برای تیم کشورش در بالاترین سطح را پیدا کرد. او که با 34 میلیون یورو از لیون خریداری شده، بازیکن شاخص تیم زیر 21 سال فرانسه است و جای تعجب است که تیم‌های لیگ برتری محصول آکادمی لیون را ندیدند. او پرتحرک، تأثیرگذار و پخش‌کننده فوق‌العاده توپ است. به عنوان یک مدافع میانی چپ پا همه ابزار لازم برای اینکه جای ثابتی در ترکیب فرانسه پیدا کند،
دارد.
 
آرتور فرمیرن، 18 ساله، آنتورپ، بلژیک
این هافبک که نقش پررنگی در قهرمانی تیمش داشت، به پیشرفت ادامه داد و بعد از بازی در تیم‌های زیر 19 و 21 سال به تیم بزرگسالان بلژیک راه یافت. او که به دقت زیر ذره‌بین تیم‌های بزرگ اروپایی قرار دارد، با انرژی و انگیزه بالا در دفاع مؤثر است و خیلی سریع حالت حمله به خود می‌گیرد. علاوه بر مهارت‌های فردی، بسیار منظم و در بازپس‌گیری توپ و پرسینگ تأثیرگذار است.
آنتونیو نوزا، 18 ساله، بروژ، نروژ
در تیم نروژ که اسکار باب منچسترسیتی هم برای اولین بار در آن حضور دارد، بال بروژ همان هیجانی را ایجاد کرده که روزگاری ارلینگ هالند به وجود آورده بود. این بازیکن مستعد و خوش تکنیک ماه گذشته در اولین بازی ملی‌اش به اردن گل زد و چند روز بعد بارها مدافعان گرجستان را از جای‌شان خارج کرد و با دو پاس گل بهترین بازیکن زمین شد. گفته می‌شود در روز آخر نقل و انتقالات تابستانی به یک قدمی چلسی رسیده بود و احتمالاً در ژانویه بیشتر از او خواهیم شنید.
 
لوی کولویل، 20 ساله، چلسی، انگلیس
یکی از بازیکنان شاخص تیم زیر 21 سال انگلیس که در تابستان قهرمان اروپا شد و حالا می‌تواند برای تیم اول کشورش بدرخشد بعد از بازی‌های خوبش برای چلسی. او که فصل قبل به برایتون قرض داده شد، تنها مدافع چپ پای اردوی انگلیس است و علاقه دارد به عنوان مدافع میانی سمت چپ بازی کند. قدرت بدنی بالا و دوندگی دو ویژگی بارز او هستند که به‌راحتی از حالت دفاع به حمله تغییر می‌کند.
 
آنتونیو سیلوا، 19 ساله، بنفیکا، پرتغال
استعدادیاب‌های تیم‌های طراز اول اروپا دو بازی پرتغال با اسلواکی و بوسنی و هرزگووین را به دقت زیر نظر دارند تا مدافع آینده‌دار بنفیکا را برانداز کنند. یک سال از نخستین بازی او برای بنفیکا می‌گذرد و همواره در مسیر پیشرفت در تیم راجر اشمیت بوده. گفته می‌شود منچستریونایتد او را می‌خواهد. پیشرفت زیادی کرده هرچند با یک خطای هند بچگانه در بازی لیگ قهرمانان مقابل سالزبورگ کارت قرمز گرفت.
 
لازار ساماردزیچ، 21 ساله، اودینزه، صربستان
این هافبک هم می‌تواند از اهداف داغ ژانویه باشد. او چند ماه قبل در آستانه رفتن به اینتر بود اما این انتقال 15 میلیون یورویی محقق نشد چون شرایط شخصی او با فینالیست لیگ قهرمانان منطبق نبود. این هافبک قدرتمند که متولد آلمان است از معدود شماره هشت‌های خلاق به حساب می‌آید ضمن اینکه در کنترل توپ، حرکت رو به جلو و زدن ضربات شروع مجدد عالی است خیلی هم در یک سوم دفاعی رقبا در موقعیت‌های دلخواه گلزنی قرار
می‌گیرد.
 
بلال الخنوس، 19 ساله، خنک، مراکش
با کناره‌گیری ادن آزار و ناآماده بودن کوین دبروین، بلژیک می‌توانست از هافبک خنک که تا سال 2021 در رده‌های سنی پایین این کشور بازی می‌کرد، استفاده کند اما او ترجیح داد در جام جهانی 2022 برای مراکش بازی کند. گفته می‌شود منچسترسیتی و آرسنال به دقت او را زیر نظر دارند، این بازیساز مستعد برای گرفتن توپ به عقب برمی‌گردد و با پاس‌های قطری هم‌تیمی‌ها را پشت دفاع حریف راه می‌اندازد. قدرت تصمیم‌گیری و پختگی باعث می‌شود بازی الخنوس تماشایی
باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی