یحیی – پرسپولیس در نقطه انجماد

نوتیس داده اما فسخ نکرده!

بعد از ظهر دیروز و پس از پایان تمرین پرسپولیس وقتی مشخص شد یحیی گل‌محمدی باز هم غایب بوده، بحث قهر و فسخ او جدی شد. ابتدا رسانه‌ها خبر دادند او از ماه قبل تا امروز چند نوتیس داده که درویش مدر عامل باشگاه آن را جدی نگرفته و حالا مسأله فسخ قرارداد جدی شده است.
بعد از ساعتی خبر فسخ قرارداد یحیی گل‌محمدی در رسانه‌ای منتشر شد که به نقل از یکی از نزدیکان او گفته شده بود گل‌محمدی قراردادش را فسخ کرده و دیگر سرمربی پرسپولیس نیست. با این حال دقایقی بعد این خبر تکذیب شد. فرشید طاهری مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ عصر دیروز اعلام کرد: تا زمانی که من در ساختمان سازمان لیگ بودم، او برای فسخ قرارداد مراجعه نکرد. من از همکارانم پرسیدم و آنها گفتند تا زمان تعطیلی سازمان لیگ او فسخ قراردادش را ثبت نکرده و به سازمان لیگ هم مراجعه نکرده است.
او همچنین گفت: ممکن است ایشان استعفا کرده باشد یا تصمیم به فسخ گرفته باشد اما برای جدایی یکطرفه رسمی باید ثبت فسخ در سازمان لیگ انجام شود.
طاهری در پاسخ به این سؤال که آیا او بعد از فسخ امکان کار در تیم دیگری دارد؟ گفت: خیر این امکان وجود نخواهد داشت و بعد از فسخ قرارداد یکطرفه نمی‌توانند تا پایان فصل به تیم دیگری بروند. مسئول نقل و انتقالات در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از فسخ می‌تواند با پرسپولیس قرارداد دیگری ببندد؟ گفت: این نکته‌ای است که می‌تواند بر اساس قانون تفسیر متفاوتی داشته باشد. در قانون آمده «تیم دیگر» و بنابراین امضای قرارداد با پرسپولیس مشکلی نخواهد داشت.
در این رابطه گفته شد حتی اگر قراردادی هم فسخ شود این قرارداد ایرادهای قانونی خواهد داشت چرا که اخیراً سازمان لیگ، حق فسخ یکطرفه از بازیکنان و مربیان را گرفته و آنها فقط در شرایط خاص می‌توانند چنین کاری انجام دهند که به نظر می‌رسد این شرایط شامل حال گل‌محمدی نمی‌شود.
بعد از این مسأله افشین پیروانی، مدیر تیم که خودش هم در تمرین دیروز پرسپولیس حضور نداشته گفت از قهر یا فسخ قرارداد گل‌محمدی بی‌خبر است. در عین حال مدیر روابط عومی باشگاه پرسپولیس که به علت بیماری خانه‌نشین شده گفت: نوتیس‌های آقای گل‌محمدی به باشگاه رسیده بود اما هیچ نامه‌ای نسبت به فسخ ایشان یا تهدید به این موضوع دریافت نکردیم.
بعد از این گفته شد یحیی در ماه گذشته 5 بار به باشگاه نوتیس داده اما دیروز با دستیارانش در ارتباط بوده و قصد داشته به سفر برود که سفرش کنسل شده است.
دیروز بعد از این ماجراها جلسه فوری هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس برگزار شد و همه منتظر بودند تا ببینند بعد از این جلسه خروجی مرتبط با مسأله کنار کشیدن یحیی بیرون می‌آید و مسأله‌ای مطرح می‌شود که درویش هر طور شده گل‌محمدی را بالای سر تیمش برگرداند یا نه.
جستجو
آرشیو تاریخی